Wat voor auto rijden MFB-freaks ???

Stort je hart uit in de MFBfreaks Koffiekorner. Alles mag, en niets moet!

Moderator: Moderators

J.S.

04 dec 2019, 19:39

HermanH schreef:
04 dec 2019, 19:10
Is dit een Suburban ?
Nee Herman,
Een Chevrolet Pickup C20 met een 454 CI Krachtbron.
In de herfs/winter maar ook wel in de zomer met hardtop erop.
Als we echt op vakantie gaan, dan de camperunit er achterin.
Hieronder een voorbeeld geleend van het WW Web.
campercombinatie1.jpg
> Ook die oude wijze uil, was ooit eens een uilskuiken ;)
gromsound
Contacteer:

04 dec 2019, 23:08

hmmm wat vinden de juten of de apekoolmeester van blauwe platen met een after 1978 sidecode? :naughty:
of mag het toevallig wel met USA format platen, dat zou een uitzondering kunnen zijn.

zoojuisssttt een andere radiator in de dikkedaf gesleuteld, de originele ging na ruim 40 jaar eindelijk lek. de replacement uit de voorraad bleek ook lek maar dat was nog dicht te tinnen. morgen weer een poging.
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
J.S.

05 dec 2019, 13:28

gromsound schreef:
04 dec 2019, 23:08
hmmm wat vinden de juten of de apekoolmeester van blauwe platen met een after 1978 sidecode? :naughty:
of mag het toevallig wel met USA format platen, dat zou een uitzondering kunnen zijn.

zoojuisssttt een andere radiator in de dikkedaf gesleuteld, de originele ging na ruim 40 jaar eindelijk lek. de replacement uit de voorraad bleek ook lek maar dat was nog dicht te tinnen. morgen weer een poging.
:lol:
Eigenlijk heb je gelijk herman.
Het kenteken mag NA 30-12-1977 niet meer blauw zijn. :naughty:
Daar ben je aardig van op de hoogte. :D

Onze Chevy is van 1978 maar hebben er toch blauwe platen op gedaan omdat wij dat mooier vinden. :shhh:
Zo zijn wij al door een heel stuk Europa gereden en dagelijks door Nederland.
Tot op heden nog geen enkele berisping o.i.d.

De "juten"of apenkoolmeester zoals jij ze noemt, zijn denk ik niet allen hier van op de hoogte (meer). :wink:
Je weet hoe het gaat;
Ze zien je rijden, Kenteken invoeren, Uitlezen en concluderen dat alles in orde is met deze oldtimer.
Iemand die dan toch meer tijd erin wil steken om verder te spitten,
zal als eerste controleren of het kentekenplaat model 18.2 is toegestaan op deze oldtimer. En dat is het. 8)

Soms moet je gewoon eens door de regels heen lezen, of gewoon doen.
Deze medemens ziet ons toch met een kleine gimlach verborgen in de helm, of achter het glas rijden. :drool:
Als de rest netjes en in goede staat is, laten ze ons denk ik als liefhebber graag rijden. :clap:
Al moet ik toegeven, dat de twee uitlaatpijpen ter grote van een lantaarnpaal echt wel meer geluid maken dan normaal is. :lol:
Maar tja, iedereen weet niet beter dan dat bij een grote V8 zo hoort ! :lol:
Zelfs bij de RDW, daar is de auto met de complimenten van hun, zo goedgekeurd :clap: :dance: :lol:

Mocht het toch een; uit het hoofd regels voor oldtimer geleerd iemand teveel worden,
Dan hebben wij de goedgekeurde gele platen altijd nog achterin liggen. :D :whistle:
We komen dan net van een treffen, en zijn vergeten de gele platen er weer op te zetten. :doh: :whistle: :lol:
gromsound
Contacteer:

05 dec 2019, 18:13

nee Andre 8)
ik heb standaard dan blijkbaar altijd van die zeiksnorren achter me aan die zelfs mekkeren over ''duplicaatcode01' op papier maar geen 1 op de kentekenplaat'' en dan willen weten hoe dat kan (antwoord: is nog van voor de GAIK platen). En bij de apekool wordt zon blauwe plaat >78 dus gewoon afgekeurd. je hebt mazzel. Twee kleuren licht voorop was er ook zoeen, die autos zijn exact zo nieuw aan mijn pa afgeleverd met gele koplampen en witte stadslichten (peugeots uit 72 en 76). Echte liefhebbers houden dat in ere, behalve dus op de keuringsdatum dan gaan er even twee witte peertjes in :? Mijn spoteend had vanaf nieuw een lichterblauwe plaat (standaard, alleen in 1976-1977), mocht met de nieuwe GAIK niet meer, verwarring mogelijk met taxiplaten?? hoe blind moet je zijn.
originele rode daf reflectortjes achter zonder e-merkje, ik geloof dat de EEG er in 1959 nog niet was, dat was toen nog de kolen en staal unie? ik zet er voor de apekool maar even unidingen op uit de autoshop.
hou op over oldtimers en de wet, ik ken niet voor niks al die ellende uit mijn hoofd. want de toevallige juut weet het meestal niet. je ziet in tijdschriftreportages ook wel van die blauwe platen met nieuw nummer staat altijd bij ''alleen voor de fotos want verboten''. maar ik meen ook een keer gelezen te hebben dat USA format plaatjes net iets anders gereglementeerd zijn. die hoeven ook geen GAIK te zijn? leuke hobby he...
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
HermanH

05 dec 2019, 19:25

gromsound schreef:
nee Andre 8)
Inderdaad. En verschillen moeten ook benadrukt worden. Ik lijd namelijk aan AMILD.
Binnenkort uitverkoop
ds23man

05 dec 2019, 19:28

Ik weet niet naar wat voor apk zeuren je gaat, maar mijn Snoek wordt toch al sinds zijn invoer in 1997 elk jaar netjes goedgekeurd met reflectortjes zonder CE keur, gele koplampen en witte stadslichten. Paar maanden geleden wel terecht afgekeurd op verregaande ontbinding van de linker dorpel... :(
Wel een vriendin, maar gelukkig een grote boerderij: dus stapelen maar!
J.S.

05 dec 2019, 21:47

HermanH schreef:
05 dec 2019, 19:25
gromsound schreef:
nee Andre 8)
Inderdaad. En verschillen moeten ook benadrukt worden. Ik lijd namelijk aan AMILD.
:shock: :? :think:
Was ik weer Harry in de Warrie :oops:

Dat had dus eigenlijk moeten zijn:
Eigenlijk heb je gelijk Andre' :roll:
Dat krijg je ervan als je snel even tussendoor wilt reageren zullen we maar denken. :doh: :snooty: ;)

Ps.
Ook onze Chevrolet was goed gekeurd met de originele reflectoren in de achterlichten.
Sterker nog, ik had ook tijdelijk erbij geplakt.
Maar de beste man vroeg waarom ? Er zitten orgineel toch al in ? :lol: :clap:
Kojak

06 dec 2019, 17:22

ik heb standaard dan blijkbaar altijd van die zeiksnorren achter me aan
Gromny woont in een oldtimer vijandige regio.
Ik heb ook nog nooit problemen met de pliessie gehad.
En ik ben echt geen heilig boontje, zodra de auto er een beetje netjes uit ziet wordt je zelden of in mijn geval nooit aangehouden. Bij de alcohol controle, echt waar meegemaakt was ik de enige die mocht doorrijden met een verre glimlach en knipoog.
Kojak
(Kojak, die zijn visoog verslaving volledig in de hand heeft !!)
Plips

07 dec 2019, 11:03

Eens zien of ik deze volgende week krijg losgeweekt van de huidige eigenaar, als de Visa volgend jaar in renovatie gaat moet ik wel een beetje in stijl mobiel blijven...
2aeywlgbpyrw_800.jpg
Hier stond "vroeger" een hele opsomming apparatuur, helaas kunnen er maar 255 tekens...
HermanH

07 dec 2019, 11:52

Lijkt wel een Wartburg
Binnenkort uitverkoop
onmogelijkhier

07 dec 2019, 12:26

Het is zelfs een Wartburg.
Er moet maar eens wat verkocht gaan worden.
Plips

07 dec 2019, 12:57

Maar geen rengdengdeng hoor, een heuse drie jaar geproduceerde 1.3 VW versie.
Wat mij wel aanspreekt is dat ze goudeerlijk en solide in elkaar zitten, klassieke stevige pontonkoets op een separaat chassis.
Door de 1.3 is hij wat bedrijfszekerder en makkelijker in te zetten in dagelijks of hobbyverkeer.
Hier stond "vroeger" een hele opsomming apparatuur, helaas kunnen er maar 255 tekens...
Henk Ockers

07 dec 2019, 14:22

Wat een gave bak. Eenvoud heeft ook zijn charme. :dance:
Tussen ijskast en bed is nog plaats genoeg. :text-+1:
Remi

07 dec 2019, 14:44

ik sla 'm over :P
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
mae

07 dec 2019, 16:09

Plips schreef:
07 dec 2019, 11:03
Eens zien of ik deze volgende week krijg losgeweekt van de huidige eigenaar, als de Visa volgend jaar in renovatie gaat moet ik wel een beetje in stijl mobiel blijven...
Gaaf!

Edit: ik lees net dat het een 1.3 is; nog steeds erg gaaf maar ondanks het koetswerk zou ik me dan net een VW-rijder voelen (en dat heeft voor mij geen meerwaarde tenzij het een 1.3 diesel was, die lopen wel lekker voor zo'n klein motortje). Ik wil ook nog een keer een Wartburg rijden maar dan een "echte" ;-) Misschien wel licht getuned. Ik hoorde in Praag eens zon ding langsrijden en dat klonk als een vrij beschaafde VR6 (maar dan zonder ook maar 1 VW-onderdeeltje erin).
Plaats reactie