AD0211/SQ8

Alles over onze geliefde MFB boxen in deze categorie.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
fastfolkert

12 okt 2019, 23:03

Ik heb recent een set 544/50R overgenomen waarvan bekend was dat 1 van de AD0211 defect was (en niet te repareren). Voor de rest werken de 544’s prima.
Die middentoners zijn los moeilijk te krijgen, maar ze zitten ook in sommige passieve Philips speakers, zie ook een pagina ergens op ons forum voor een overzicht.
Zo zitten ze blijkbaar in de AH466 en SX6486. Mijn idee is om via die weg aan die units te komen.

Vraag: zijn er nog dingen waarop ik moet letten? Uiteraard de juiste impedantie.
En zijn er nog meer courante speakers waar deze middentoner in zit?

Dank!
Woonkamer met min of meer actuele hifi; mancave met ouwe, maar werkende spullen uit de 70's-80's waaronder Quad, NAD, ARCAM en Philips natuurlijk!
Harry

13 okt 2019, 08:21

Deze middentoner zit ook in het grote broertje van de AH466, de AH467. En in de AH468 maar die zijn meestal nogal duur. Verder zit ‘ie uiteraard in de “houtkleurige versies” van bovengenoemde boxen, de AH486 en AH487. Plus in de afgeleide SX versies waarvan je er al een noemde.
Over de impedantie hoef je je bij deze Philips producten geen zorgen te maken, Philips heeft voor zover ik weet deze unit alleen in 8 Ohm uitvoering gebruikt. In de B&O S65 en S75 zit ‘ie bijvoorbeeld ook, maar daar in de 4 Ohm uitvoering.
Natuurlijk altijd controleren of de unit ook geluid produceert, het is wel de zwakste schakel in alle genoemde boxen. Maar daarvan zijn er wel heel wat op de markt gekomen, dat scheelt.
Succes!
Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt mis ik mijn verstand het meeste...
fastfolkert

13 okt 2019, 12:32

Bedankt! Ik zag toevallig een setje 466 in de buurt op MP.
Daar zaten er twee in, en de gleuf schroeven van de middentoners waren nog intact dus er was niet mee gerommeld. Ze deden het prima en zitten si ds een uur in mijn 544s :D
Ik heb nu dus een AD0211 op reserve, en nog een set woofers en tweeters uit die 466; voor de hobbyisten onder ons.
Woonkamer met min of meer actuele hifi; mancave met ouwe, maar werkende spullen uit de 70's-80's waaronder Quad, NAD, ARCAM en Philips natuurlijk!
Plaats reactie