Officiële bevestiging; het forum werkt inderdaad niet goed.

In dit gedeelte lees je alles over werkzaamheden aan de website. Ook lees je over de laatste updates en kun je zelf suggesties voor verbetering/verandering doen.

Moderator: Moderators

mthecatlover
Contacteer:

05 nov 2019, 23:21

Dat was meer een constatering. Notificaties werken wel, e-mail al meer dan een jaar niet...
En de quotes zijn ook nog weg...
"Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek".
Afbeelding =^..^= Afbeelding
Henk Ockers

05 nov 2019, 23:27

mae schreef:
05 nov 2019, 23:17
Overigens doen mijn notificaties het nog niet.
:text-+1:

Email werkt wel.
Tussen ijskast en bed is nog plaats genoeg. :text-+1:
mae

05 nov 2019, 23:49

mthecatlover schreef:
05 nov 2019, 23:21
Dat was meer een constatering. Notificaties werken wel, e-mail al meer dan een jaar niet...
En de quotes zijn ook nog weg...
Die quotes (naam boven het citaat neem ik aan?) is een van de problemen met de nieuwe forumstijl, hopelijk gaan Thomas en Rudi daar mee aan de slag nu de techniek weer stabiel is.

E-mail heeft het bij mij wel altijd gedaan tot aan het afgelopen crashfeest. Daar kan dus ook iets aan de hand zijn dat los staat van die crashes. Dat kan, als die veronderstelling klopt, nog best een klusje zijn om uit te zoeken, ook voor experts, vrees ik.
Will
Contacteer:

07 nov 2019, 21:41

mae schreef:
05 nov 2019, 23:49
...nu de techniek weer stabiel is.
Dat had je nu niet moeten zeggen :cry:
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.
mthecatlover
Contacteer:

08 nov 2019, 00:27

Het grootste aantal gebruikers online was 1125 op 07 nov 2019, 23:29

Toch vreemd dat het forum na zoveel gebruikers compleet crashed....
"Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek".
mae

08 nov 2019, 20:26

Tsja, als ik de symptomen zo zie verwacht ik eerder een instabiele databaseserver. Aantal gebruikers lijkt me niet uitzonderlijk en hoort ook niet voor deze symptomen te zorgen (hooguit via een omweg als er wat anders stuk is). Let wel, dat is net als bij electronica een kwestie van foutzoeken, ik noem alleen de uitgangspunten, dus waar ik mogelijk zou beginnen met zoeken.
Thomas
Site Admin
Contacteer:

08 nov 2019, 20:39

mae schreef:
08 nov 2019, 20:26
Tsja, als ik de symptomen zo zie verwacht ik eerder een instabiele databaseserver. Aantal gebruikers lijkt me niet uitzonderlijk en hoort ook niet voor deze symptomen te zorgen (hooguit via een omweg als er wat anders stuk is). Let wel, dat is net als bij electronica een kwestie van foutzoeken, ik noem alleen de uitgangspunten, dus waar ik mogelijk zou beginnen met zoeken.
Steeds meer tekenen wijzen wel in die richting inderdaad, ook al houdt de beheerder vol dat het niet aan de server ligt. De boel werkt nu weer, er waren wederom tabellen corrupt en dat is iets dat veel vaker gebeurt dan normaal nodig zou moeten zijn. We gaan de koppen bij elkaar steken om hier een fatsoenlijke oplossing voor te vinden want ik begin er inmiddels ook flink van te balen. Een beetje net als je stamkroeg die om de haverklap dicht is vanwege, tja, kapotte biertap?

Zo vlak voor de meeting is natuurlijk ook weer een waardeloze timing, want er willen allemaal mensen last minute dingen met elkaar afspreken en kortsluiten. Nou hopen dat de boel blijft draaien!
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
mae

08 nov 2019, 23:15

Als de beheerder daarvan overtuigd is, moet hij maar uitsuitsel geven door de schijven in een reserveserver te steken en de oorspronkelijke server eens een weekje diagnosesoftware te laten lopen waarvan een paar dagen een geheugentest. Dan sluit je alles behalve de storage uit.
ds23man

09 nov 2019, 18:37

De stront dikt weer in en de trechter wordt steeds kleiner...
Wel een vriendin, maar gelukkig een grote boerderij: dus stapelen maar!
mthecatlover
Contacteer:

09 nov 2019, 21:18

Dit is al dáágen zo...
bramjacobse
Contacteer:

10 nov 2019, 10:03

Zo er is weer beeld... :mrgreen:, even snel wat PB's beantwoorden, voordat het weer weg is
ds23man

10 nov 2019, 10:27

En het aantal gasten is dramatisch lager geworden.
Wel een vriendin, maar gelukkig een grote boerderij: dus stapelen maar!
phpbbservice

10 nov 2019, 10:32

mae schreef:
08 nov 2019, 23:15
Als de beheerder daarvan overtuigd is, moet hij maar uitsuitsel geven door de schijven in een reserveserver te steken en de oorspronkelijke server eens een weekje diagnosesoftware te laten lopen waarvan een paar dagen een geheugentest. Dan sluit je alles behalve de storage uit.
Ik van phpbbservice.nl gebruik het account van Thomas even om de problemen hier uit te leggen waarom de tabel van phpbb3_sessions iedere keer crashed en dus het forum offline haalt.

De tabel blijft crashen doordat de mysql server de staat in het state bestand niet bijwerkt dat die tabel ook werkelijk niet meer corrupt is, dus gooit de mysql server de staat van die tabel elke keer op corrupt.
zolang de state niet bijgewerkt wordt en de mysql server hierna niet opnieuw wordt gestart met ssh via putty
blijven deze problemen jammer genoeg bestaan.

Uiteraard heb ik geprobeerd met ssh in te loggen op de server om duidelijk te maken met commando's aan de server dat de staat van die tabel niet corrupt is en daarna de mysql server te herstarten maar de server laat mij er niet in, dus de eigenaar van de server zou dit moeten doen.

Zolang niemand hier iets aan doet zal de tabel blijven crashen en zal men de tabel elke keer moeten legen met commando TRUNCATE
Afijn de kenners weten wel waar ik over praat maar wilde dit toch even mededelen hier.
Verder is de database wel gerepareerd en heb ik het gebruikersaccount van Remi weer kunnen terughalen uit een andere sql backup.

Met vriendelijke groet,

Danny (phpbbservice.nl)
bramjacobse
Contacteer:

10 nov 2019, 10:39

Dank voor de uitleg... :ugeek:
HermanH

10 nov 2019, 11:27

Dus als ik het goed begrijp ligt het aan de inrichting van de server. Als de beheerder van de server het probleem na 1 jaar ellende niet onderkent dan wordt het tijd voor een ander.
Binnenkort uitverkoop
Plaats reactie