Hoe goed kan een klok klinken?

Alles over onze geliefde MFB boxen in deze categorie.

Moderator: Moderators

orion

Re: Hoe goed kan een klok klinken?

Berichtdoor orion » ma jun 11, 2018 1:49 am

Voor mij klinkt het dus als een klok,Maar hoe klinken mijn MFB's voor de ware MFB freaks?Dat is de vraag dus een beetje die zonder het te horen moeilijk te beantwoorden is.

orion

Berichtdoor orion » ma jun 11, 2018 2:19 am

Moet de eindjes aan elkaar knopen nu en dat is niet erg.Heb mijn Shure se-535 nog uit betere tijden.Daardoor weet ik hoe muziek kan klinken.Zat met een hele grote smile in de bus te genieten.Iedereen had een hele dure telefoon met goedkope oortjes...Hahaha.Ik zat met mijn voor muziek gemaakte oude Nokia met mijn Shures.

Die dopjes zijn me echt dierbaar.Probeerde aan een muzikant uit te leggen dat je ineens nieuwe instrumenten hoort bij nummers die je al 20 jaar meezingt.Hij zij dat dat niet kan en heb hem toen maar gelijk gegeven :-)

Hoewie Loewie

Berichtdoor Hoewie Loewie » ma jun 11, 2018 11:09 am

Wat moet ik doen?
Niets anders dan genieten. :D Het meest belangrijk is dat jij het zelf goed vindt klinken. Wat een ander er van vindt, is niet relevant.

Natuurlijk, wanneer je een tweedehands auto koopt, is het ook beter om er een nieuwe motor in de leggen maar die oude motor kan ook nog goed zijn. Ik sluit me dan ook aan bij de praktische instelling: Don't fix it if it aint broken.
Erres 6393/6194/3390/3370 RS3536 CD1151/1204 SX6489 Aristona SA5910 AR8525 SG1408 CD1202
Philips GF403 202 212 426 532 701 840 CD104/371/650/911/950 Magnavox FD1041
en heul veul Superscope. :D

J.S.

Berichtdoor J.S. » ma jun 11, 2018 8:17 pm

Hoi,heel erg bedankt voor alle reacties.Moet wat dingen opklaren denk ik :-) Heb die 380 van een directeur van Philips gekocht als set waar MFB's bijhoorden.Kwam het via marktplaats tegen.Er zat een voorversterker bij,de 280.Ook dat zal de sporen van de leeftijd hebben gehad dus het vergelijk is moeilijk.Die Denon voorversterker klinkt toch wel net iets beter.Heb best veel door mijn handen gehad in de loop der jaren en die Denon valt me op en heb hem daardoor gehouden.Nu met die MFB's komt hij helemaal goed uit de verf.Moet soms dingen verkopen om weer nieuwe dingen te kunnen kopen.Daarom is die Philips set weer gegaan.Heb dat voor goed geld,4 keer de aanschafprijs,verkocht.Waarschijnlijk was die set ook aan revisie toe.Had wel iets met die set maar heb het budget niet voor die fratsen.Heb nog een kapotte Luxman die ik zelf kort gesloten heb die ik graag wil gebruiken om te leren solderen.Heb ook een contact opgedaan met iemand die zijn hele leven in electronica heeft gezeten en me waarschijnlijk wel 1 en ander kan leren.Heb voor €8 een buizenversterkertje uit China binnen om te leren.Sommige dingen ga ik gewoon niet verpesten als die MFB's

Heb geen referentie hoe ze echt zouden moeten klinken.Is er een die hard MFB-er in de buurt van Eindhoven die het leuk vind een keer te komen luisteren?Voor mij doet het denken aan buizen door het zo volle geluid wat ik verder niet uit kan leggen maar jullie vast wel snappen.Het galmende maar niet galmend.

Ben op budget en als ik geld in mijn handen heb is het meteen opgeslokt.Soms kan ik iets leuks kopen net als die MFB's nu.Het is niet zo dat als ik bijvoorbeeld die Philips Black Tulip verkoop dat ik het vrij te besteden heb aan iets nieuws.Ik vul er gaten mee en heb zeker geen budget dingen te laten repareren.Ik wil het zelf leren maar wil niet gaan prutsen aan dingen die je makkelijk kan verprutsen.

Groetjes Leon.
:D Goed bezig Leon !!
De omstandigheden die je beschrijft, zal voor velen herkenbaar zijn :wink:
Doe rustig aan en maak de voor jou geschikte keuzes .
:clap: Geweldig dat je zelf de audio probeert te maken ! :clap:
Daar kunnen we alleen maar respect voor hebben. :whistle:
> Ook die oude wijze uil, was ooit eens een uilskuiken ;)

HENK44

Berichtdoor HENK44 » vr jun 29, 2018 7:54 pm

Heb geen referentie hoe ze echt zouden moeten klinken.Is er een die hard MFB-er in de buurt van Eindhoven die het leuk vind een keer te komen luisteren?Voor mij doet het denken aan buizen door het zo volle geluid wat ik verder niet uit kan leggen maar jullie vast wel snappen.Het galmende maar niet galmend.
Als je dit echt wil weten raad ik je aan om de MFB meeting in November te bezoeken en je in schrijven voor de luistertest, weet je van alle boxen hoe ze klinken. :idea:
Je hobby mag geld kosten, als dat geld maar niet je hobby kost

Fotohuis
Contacteer:

Berichtdoor Fotohuis » vr jun 29, 2018 8:27 pm

Of een keertje hier komen luisteren, Net een 22RH743/00 MFB voorversterker (eigenlijk receiver) aangeschaft bij een forumlid voor een flesje drank bij de Makro. Daar zet je dan je MFB's aan en gaan met die banaan.

Nou ja: Don't fix it. De RIAA van de 743 ruist inmiddels wat hinderlijk. Gezien de 4 elco's die er in zitten en een BC548 en BC558 kan er voor een euro wel nieuwe elco's in en misschien een wissel naar de ruisarme BC550/BC560 voor Eur.0,20ct.
http://www.svema.info
Analoog? Dynavox TPR-3 5670W buizen voorversterker, ET-100 met Teufel Ultima 20 Mk2. N4504, N4450, N2521, N2507, 212, 312, 222, draaitafels + GP401/412 MKII Shibata. CD204, CDF200. NAD C352, C422, C521BEE+FB820. 22RH743+22RH544/79R

Terug naar “MFB boxen”