ter info:
aantal werkuren +- 9 in totaal incl het maken va het raamwerk en met tussen pozen als je de gelukkige bent het in één keer te doen is het makkelijk haalbaar op 5 uurtjes. vergeet niet de coating goed te laten drogen de Licron coating was na een uurtje al goed droog heb ze toch 24u laten drogen.
Kosten van het raamwerk 33.50€ incl, de vleugel moeren.
Mylar folie 29.00€ incl verzendkosten.
Licron coating met de koper(plak)band 86.00€ incl verzendkosten.
Tape voor het spannen van het raamwerk 18.50€
Tape voor het bespannen van de folie 24.30€
Overige materialen 9.00€
Niet meteen het goedkoopste projectje, het kan stukken goedkoper maar of het dan hetzelfde zou zijn geen idee, zoals ik reeds eerder schreef er zijn mogelijkheden zoals een branddeken ? het resultaat ?
Persoonlijke opmerkingen:
Als men de elektrostaten demonteert let goed op het raamwerk niet te beschadigen.
Het aanbrengen van de folie op het raam dient in één keer goed te gaan eens deze op de tape plakt is er bijna geen beginnen aan hem los te maken.
De folie op het raam is éénvoudig op spanning te brengen neem de tijd hiervoor.
Kies en meet zorgvuldig de afmetingen waar je de elektrostaten op het raamwerk gaat leggen zodat (in mijn geval ik er voor had gekozen ze alle twee gelijk te doen en een minimaal verschil van spanning van de folie te hebben) ze er beiden op passen, je hebt hier maar 1 mogelijkheid als het fout gaat is het ook goed fout en kun je opnieuw beginnen.
suc6