Slechte kwaliteit moderne CD's.

Wat beluister jij graag op je MFB's? Toevallig een geweldige oude of nieuwe artiest ontdekt? Deel hem hier!

Moderator: Moderators

movieman

15 apr 2008, 16:10

Ik had al een vreselijke hekel aan SONY maar sinds die boeven zowat de hele muziekindustrie in handen hebben, heb ik er een nog grotere hekel aan gekregen en dan heb ik het nog helemaal niet over al die belachelijke "MP3-rechtzaken" in de V.S... Lang verhaal... Ik boycot het bedrijf al mijn hele leven en alles wat ik hier en daar gratis krijg van ze, gaat line recta de container in.

Je kunt tegenwoordig schijnbaar geen goede CD meer kopen, als er namelijk "Sony Music Entertainment" op staat, mag je ervan uitgaan dat deze compleet overstuurd en vervormd is. Of het nu de laatste nieuwe van Celine, Mariah, Marco, Seal, enz. is, het maakt geen ene moer uit, ze zijn allemaal in één woord waardeloos, er is gewoon niet naar te luisteren op een goede installatie. Ik koop dus ook al jaren geen CD's meer om die reden en vermoedelijk denken anderen er net zo over. Hoe durven ze het in hun hoofd te halen om de schuld van de teruglopende verkoop aan het downloaden van MP3's te wijten... De industrie is toch zelf bezig om zich omzeep te helpen... Ja toch?

High end merken zoals o.a. Denon en Marantz waarschuwen in hun gebruiksaanwijzingen dat Sony-CD's schade kunnen veroorzaken aan de speler of dat ze gewoonweg niet afgespeeld kunnen worden omdat ze niet voldoen aan de "Orange Book Standard". Ja beste mensen, zo ver is het gekomen! Zo en nu ga ik nog wat MP3-tjes downloaden LOL. :twisted:

Groetjes. ;)
Laurens

15 apr 2008, 16:32

Daarvoor heb ik iets goeds gevonden: koop 2e hands LP's
De meeste zijn nog prima draaibaar met prima kwaliteit.
Forum voor zendamateurs, met het accent op zelfbouw: http://hamforum.nl/" target="_blank
Josbourne
Contacteer:

15 apr 2008, 22:19

Stichting de Arm in Utrecht - Kringloopwinkels - heeft een kelder vol met LP's, vaak zonder ook maar 1 krasje er op. Voor een paar euro heb je een tas vol:D

Oh om het schoon te maken kwam ik laatst deze review tegen. Een simpel apparaat maar in tegenstelling tot veel duurdere merken als nitty-gritty doet dit ding wat de fabrikant belooft - aldus de reviewer:
http://www.6moons.com/audioreviews/gem/dandy.html

Lp's klinken heel fijn, zeker als ze schoon en krasvrij zijn, met een goeie platenspeler. Ongekleurd kun je de weergave echter niet noemen, plus daarbij de altijd aanwezige vervorming en plaatruis die overigens het geheel wel fijner laten klinken. Zo luister ik eigenlijk liever Rattle and Hum van U2 vanaf de plaat dan vanaf de 320kbps mp3's die ik ervan heb. Meer 'gevoel' zeg maar..
Jurjen

16 apr 2008, 01:44

Je kan toch ook gewoon op de rommelmarkt of bij de kringloop een disco antistat scoren??
MFB 532
Thomas
Site Admin
Contacteer:

16 apr 2008, 06:21

Dit is net hetzelfde als een disco antistat maar dan met een héle grote bak :) Moet je wel je wasbak goed schoonmaken voor je eraan begint. Al die achtergebleven kalk en andere zooi...
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
movieman

16 apr 2008, 12:33

Thomas schreef:Dit is net hetzelfde als een disco antistat maar dan met een héle grote bak :) Moet je wel je wasbak goed schoonmaken voor je eraan begint. Al die achtergebleven kalk en andere zooi...
Huh :?:
Jurjen

16 apr 2008, 14:04

movieman schreef:
Thomas schreef:Dit is net hetzelfde als een disco antistat maar dan met een héle grote bak :) Moet je wel je wasbak goed schoonmaken voor je eraan begint. Al die achtergebleven kalk en andere zooi...
Huh :?:

Het ging over neht schoonmaken van LP's ineens..... :D klik maar op de link en zoek maar een disco anti stat via google :wink:

Even wat anders.
Ik heb het idee dat er op veel nieuwe cd's al een soort van compressie ofzo gebruikt word en dat dat daardoor een stuk dynamiek verloren gaat. Dit is niet op alle nieuwe cd's zo, want ik koop nog steeds bijna al m'n cd's en download weinig. De kwaliteit van de meeste mp3's is ook niet om over naar huis te schrijven. Wat ik dan weer wel vaak doe is eerst downloaden, dan luisteren en dan ga ik alsnog de cd kopen.
MFB 532
Thomas
Site Admin
Contacteer:

16 apr 2008, 14:24

Ik vermoed zelf dat het ook deels te maken heeft met het soort muziek en welke platenmaatschappij het uitbrengt. Al heb ik al héél lang geen CD's meer gekocht... :lol: :wink:
Thomas Baur
Jurjen

16 apr 2008, 14:36

Dat klopt zeker..... Ik luister dan waarschijnlijk naar te dure muziek :lol:
MFB 532
movieman

16 apr 2008, 14:58

Ik vind dat er wel degelijk verschil is tussen MP3 en CD. Het maakt niet uit hoeveel Kbps, MP3 is een verliesgevend gecomprimeerd signaal hoe je het ook wendt of keert. Als je geen verschilt hoort, adviseer ik een gehoortest bij de dokter LOL.

Als ik al wat download dan NEVER NOOIT MP3 maar lossless formaten zoals o.a. FLAC en APE.

Off topic: net ff een DSS940 uit mekaar gehaald, bah wat een bezuinigingsbak zeg! Geef me maar een DSS930SE! :D

Groetjes. ;)
Jurjen

16 apr 2008, 17:07

movieman schreef:Ik vind dat er wel degelijk verschil is tussen MP3 en CD. Het maakt niet uit hoeveel Kbps, MP3 is een verliesgevend gecomprimeerd signaal hoe je het ook wendt of keert. Als je geen verschilt hoort, adviseer ik een gehoortest bij de dokter LOL.

Groetjes. ;)
Of moet op pad om andere apparatuur aan te schaffen en speakers die het wel laten horen 8) Maar ja na die diepte investering ben je ook weer een hoop geld kwijt aan cd's..... dus als je het niet kan horen zou ik het er bij laten :wink: Uhmmmm nee toch maar niet....
MFB 532
movieman

17 apr 2008, 13:42

Ja Jurjen, ik ga me ook een Dolby Digital setje bij de MediaMarkt halen want dat is véél beter! :evil:

Groetjes. ;)
piet2401

17 apr 2008, 18:49

Nou dat hoeft niet zo'n hele grote diepte investering te zijn.
Men neme een setje DSS930 SE's met DSC950, moet zo voor rond de 700-800 Euro's kunnen.
Koop een NAD CD speler, bv de 525 BEE, jas daar een Tentclock in, sluit hem digitaal aan op de DSC met wat goede coax die ook tussen de DSC en de DSS mag en dan genieten maar. :D :D :D

Als je geen jaren 70-80 CD's hebt ga je naar de kringloop want daar kom je er nog wel eens tegen, zelfs hele verzamelingen voor weinig :wink: Die NAD dingen vreten zelfs flink beschadigde dus komt wel goed. Anders een paar avondje poetsen met commandant om ze opnieuw te polijsten.

Dan ben je voor een 1500 Euro's klaar geen echte diepte investering lijkt me, als je nu gaat voor Burmeister............dan heel ander verhaal, nulletjes er bij doen voor de komma. :mrgreen:
movieman

17 apr 2008, 21:18

@ piet2401: mooi spul hè die SE's... En WIJ HEBBEN ZE!!! *grin*

Weet je wat nog mooier is... De SE's als front en de "gewone" als rear gebruiken, zeg maar in "dubbel stereo" op A aansluiten en genieten maar! De tekortkomingen van de SE worden dan door de gewone opgevangen en andersom.

Jaren '80 en '90 CD's zijn bijna allemaal prima om naar te luisteren, ik ga welliswaar met de tijd mee maar als de industrie rommel blijft produceren dan blijf ik gewoon in het verleden hangen... LOL

Groetjes. ;)
Thomas
Site Admin
Contacteer:

17 apr 2008, 22:21

movieman schreef:als de industrie rommel blijft produceren dan blijf ik gewoon in het verleden hangen... LOL
Hahaha, en dat is waarom wij allemaal op dit forum zitten ;)
Thomas Baur
Plaats reactie