Barco electronic

Natuurlijk is er meer in de wereld dan alleen vaderlands trots. Waar stoeien we nog meer mee? Laat het hier zien!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
4000ds devil

16 nov 2012, 12:42

Ik heb van mijn vaders werk 2 apparaten gekregen een Barco tvdm34 stereo tv demodulator en een Barco rcvds4 video data selector. Wie heeft ervaring met deze apparatuur en weet waarvoor ze dienen? De rcvds4 is meen ik een centrale waar je diverse monitoren kan aansturen. Moeten hier speciale monitoren op aan gesloten worden? Wat houd een demodulator eigenlijk in en wat kun je met dit apparaat. Dit is wel proffesionele apparatuur en made in Belgium 8) . Wie kan me precies uitleggen hoe dit het best kan worden aangesloten?
Thomas
Site Admin
Contacteer:

16 nov 2012, 16:03

Ik ken het merk Barco wel; zij maakten vroeger (en misschien nog steeds?) professionele "ruggedized" monitoren e.d. voor gebruik in openbare ruimten. Denk aan de schermen op vliegvelden en treinstations e.d. Zogenaamde "CCTV" systemen (Closed Circuit Television).
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
Plips

16 nov 2012, 17:20

Wij hadden de monitoren van Barco als computermonitor op school i.c.m. een Philips MSX :D
Hier stond "vroeger" een hele opsomming apparatuur, helaas kunnen er maar 255 tekens...
cyrano

18 nov 2012, 16:29

Ik ken het merk Barco wel; zij maakten vroeger (en misschien nog steeds?) professionele "ruggedized" monitoren e.d. voor gebruik in openbare ruimten. Denk aan de schermen op vliegvelden en treinstations e.d. Zogenaamde "CCTV" systemen (Closed Circuit Television).
Yep. Ze bestaan nog steeds en maken de meest gekke "pro" monitoren: projectors voor in verkeersvliegtuigen, medisch, militair...

Het meest bekend zijn hun kubus monitors uit het CRT tijdperk. Stapelbaar tot 16 verdiepen, modulair (insteekprinten voor alle mogelijke ingangen etc.) en onverwoestbaar.

http://www.barco.com/nl/

Wat 400dsdevil daar heeft, is top pro gear, maar vandaag niet meer bruikbaar voor een pro. Het dateert uit het 4:3 video CRT tijdperk. De kastjes zijn wel zeer bruikbaar, als je een 19" kan gebruiken. Ik zie regelmatig dat soort gear passeren met pijn in 't hart. Maar je kan niet alles "redden"...
4000ds devil

19 nov 2012, 12:21

De demodulator was defect, voeding en deze heb ik al weer gerepareerd. Heel erg mooi gebouwd en allemaal top kwaliteit componenten, Philips elko's, itt diode's en ic's, Thomson transistoren en in de voeding allemaal ROE elko's.
Ik heb ook nog een Panasonic ag-6200 videorecorder gekregen, een professionele. Net een tank :wink: .
Deze geeft een prima beeld af. Alles is net wat dikker en beter gemaakt dan een standaard vcr.
Plips

19 nov 2012, 18:33

Oh, da's een mooie combinatie, ik zat even te googelen, viel mij op dat de AG6200 op dezelfde manier inrijgt als de VR20** serie, 2 karretjes die de tape in een U-bocht om de kop trekken.
Mooi solide deck, die zou ik ook niet aan mij voorbij laten gaan :wink:
Hier stond "vroeger" een hele opsomming apparatuur, helaas kunnen er maar 255 tekens...
4000ds devil

20 nov 2012, 12:06

Ding is heel erg zwaar. Loopwerk is erg professioneel en zwaar uitgevoerd. En er zitten 2 analoge vu meters in :wink: en daar kik ik op :D :roll: :wink: .
gkroezinga
Contacteer:

20 feb 2013, 21:44

Ik heb van mijn vaders werk 2 apparaten gekregen een Barco tvdm34 stereo tv demodulator en een Barco rcvds4 video data selector. Wie heeft ervaring met deze apparatuur en weet waarvoor ze dienen? De rcvds4 is meen ik een centrale waar je diverse monitoren kan aansturen. Moeten hier speciale monitoren op aan gesloten worden? Wat houd een demodulator eigenlijk in en wat kun je met dit apparaat. Dit is wel proffesionele apparatuur en made in Belgium 8) . Wie kan me precies uitleggen hoe dit het best kan worden aangesloten?

De RCVDS is een Remote Controlled Video Data Switcher. Werd gebruikt om een 3buis projector te voorzien van meerdere inputs.

De TVDM34 is een professionele TV tuner.
Plaats reactie