In mijn jonge jaren heb ik mij vaak staan vergapen op de nieuwe digitale technieken maar kon ik het toen helaas allemaal net niet betalen. Sinds kort het een en ander toch in huis gehaald, tot nu toe zonder spijt.
Toch een tweetal vragen:
1. Ik ben in het bezit van een DCC 380 met een kapot loopwerk. Met een analoge tape zie ik de spoelkoppen nog draaien maar zowel bij analoog als bij DCC laat hij niets horen, slaat hij na een seconde af en laat hij een stuk tape zitten die hij niet opdraait. Snaren zijn vervangen, kop schoongemaakt met 96% alcohol. Na speurwerk op mooie forum lijkt het er steeds meer op dat het aan het tussentandwiel zou kunnen liggen. Dit tandwiel kan ik bewegen maar hij ligt wel erg losjes. Ik voel geen wrijving. Dit begint boven mijn macht te liggen. Korte makkelijke vraag; kan ik dit nog ergens laten repareren of is er nog ergens een ander loopwerk te krijgen? Ik heb namelijk geen idee hoe ik zonder het loopwerk te slopen nog bij dat tandwiel kan komen (als dat al de schuldige is).
2. Hierna een dcc 900 op de kop getikt. Geweldig apparaat! Ik merk alleen bij een bepaalde dcc (Dire straits, in Every street) dat deze hapert. Probleem is alleen dan dat daarna alle dcc’s gaan haperen en ik best moeite moet doen om de dcc weer fatsoenlijk te laten lopen. De dcc heeft een bruin/ oranje kussen. Moet ik het in de tape gaan zoeken of in de speler (of allebei)?
Edit: volgens mij ligt het ook sowieso aan een van de aandrukrollen. Hij haperde en gaf hem een klein duwtje/ steuntje en speelt weer goed. Tips hoe ik die het beste kan schoonmaken? Dire straits durf ik (nog) niet aan.
Misschien domme vragen, maar het is ook mijn hernieuwde jeugdlid enthousiasme

Gr,
Robert