Voor mijn gevoel heeft zo'n dure DAC alleen zin als je meerdere middelmatige spelers hebt (bijv CD, DCC, MD, steaming-kastje) en die in één keer wilt opwaarderen naar een beter geluid.

Moderator: Moderators
Dat is een eeuwige discussie... nou ja, tot de laatste TDA1541 naar Walhalla is dan. Volgens mij gaat het er meer om HOE de TDA1541 is toegepast, dan of hij in een aparte kast zit. Cruciaal is natuurlijk ook de kwaliteit van de voeding. De manier van toepassen heeft absoluut enige invloed op het geluid.Karsten schreef: Maar nu even serieus, Bram; Heeft al die poespas rond zo'n TDA1541A S1 in een losse DAC nu echt nog zin of heb je met een goede CD880 eigenlijk gewoon dezelfde geluidskwaliteit?
Moderne S/Pdif Receivers hebben een erg goede clock recovery KliklakErikH schreef: ↑07 mei 2019, 12:06Dank voor je uitleg en advies.
Die print is dan uit de DA12.
Het kan dan ook geen kwaad maar het heeft dus geen nut, de DA12 doet het werk met die dubbele PLL.
Misschien heeft het alleen zin als de CD12 niet meer in combinatie met de DA12 gebruikt wordt, bv.
de CD12 alleen als cd transport op een moderne streamer met een extra spdif ingang.
Groeten Erik.
Hallo Bram,bramjacobse schreef: ↑11 mei 2019, 08:26Hallo Erik,
Ik zou uitvoorzorg de elco'tje op het CDM-1 printje vervangen en het lensje schoonmaken.
Afregelen is niet echt nodig...als ie nu goed speelt.
Mvgr Bram
Hoi Erik , en een 68uf dan , zitten altijd 4 Elco’s op die print , allemaal vervangen