Volle bak ontvangst op mijn Marantz Model 1515 receiver:

Moderator: Moderators
Ik heb nog zo'n Ziggo smartcard liggen maar die zal niet geactiveerd zijn, denk ik.
55 stuks vrij te ontvangen TV zenders voor zover ik weet.
Zolang er geen geactiveerd kabelmodem tussen zit (apart of ingebouwd in de ontvanger) is er volgens mij geen 2-weg verkeer en "zien" ze niets.schoute schreef: ↑20 apr 2019, 19:40Ik weet niet of Ziggo met geregistreerde leenontvangers werkt voor de digitale signalen. Dan kun je de digitale ontvanger beter niet zonder abonnement gebruiken want dat zouden ze dan moeten kunnen "zien" lijkt me. Of ze daar actief op controleren zou ik ook niet weten.
De Nederlandse FM zenders zijn allemaal verticaal gepolariseerd dus dien je ze ook verticaal te ontvangen. Een horizontale antenne voor de Nederlandse zenders geeft veel verliezen.Hoewie Loewie schreef: ↑19 apr 2019, 12:32Horizontaal in dit geval. Ook een goede ontvangst maar verticaal is in principe beter, aldus de deskundigen.
Dit riekt naar storingsbronnen bij jou in de buurt. Niet naar afname van het zendvermogen.gromsound schreef: ↑19 apr 2019, 16:00FM lijkt wel minder zendpower in te gaan tegenwoordig, de ontvangst (op draadjes en kleine dipooltjes) is merkbaar achteruit gegaan. Dit riekt naar de waarheid manipuleren want als de overheid ons meermaals per dag in de oren toetert dat DrAB+ de sterk verbeterde opvolger van FM is dan moet je dat wel kunnen horen he. Op mijn werkadres (Twente) is het in ieder geval nog steeds andersom.
Meer info in ons DrAB+ topic!