22RH545´s met onderbroken AD 0211´s
Moderator: Moderators
- Fotohuis
- Berichten: 6587
- Lid geworden op: 19 feb 2016, 17:37
- Locatie: R'stein soms Mykolaiv
- Contacteer:
De tijd zal het leren. Ik heb 2 jaar geleden de 0211 in mijn 544/79R (8 Ohms versie) uitgewisseld met een setje nieuwe. Kostte wel Eur. 25.
http://www.svema.info
Dynavox TPR-3 6N3P-EV voorversterker, ET-100+Teufel U.20, Theater 500. N4504, N4511, N4450, N2521, N2507, (1)408, 212, 312, 222, draaitafels +GP401/412 Mk2 Sh./MC-3. CD204, CDF200. NAD C352, C422, C521BEE+FB820. 22RH743+22RH544/79R
Dynavox TPR-3 6N3P-EV voorversterker, ET-100+Teufel U.20, Theater 500. N4504, N4511, N4450, N2521, N2507, (1)408, 212, 312, 222, draaitafels +GP401/412 Mk2 Sh./MC-3. CD204, CDF200. NAD C352, C422, C521BEE+FB820. 22RH743+22RH544/79R
- Marcel1968
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 05 mei 2017, 09:59
- Contacteer:
Uiteindelijk toch de koperdraadjes op de andere plek gesoldeerd, voor mijn gevoel ook beter.
Met de Dremel de schellak verwijderd, een mini slijpbolletje gebruikt.
Koperdraadje erop en een beetje lijm, nu klaar voor gebruik.
Misschien voor de reparatietips op het forum deze manier laten zien.
Met de Dremel de schellak verwijderd, een mini slijpbolletje gebruikt.
Koperdraadje erop en een beetje lijm, nu klaar voor gebruik.
Misschien voor de reparatietips op het forum deze manier laten zien.
De is er niet afgekrabt hoor in de fabriek, wat een rare proces gedachte.
Ik heb zo'n 20 units 211Sq8 en daarvan zijn er zeker 6 stuk na een tijd niet te hebben gebruikt, ze deden het ineens niet meer.
Had er 2 waarvan na een tijd stil te hebben gestaan beide aansluitingen geen contact meer hadden, heb ze echt werkend even weg gezet.
Ik denk eerder aan een wire wrap verbinding die is gebruikt of een chemisch proces wat de verbinding verbreekt.
Wat mooi gedaan man. Helaas kan niet iedereen dat want je moet best tril vrije vingers hebben en goed zicht.Marcel1968 schreef: ↑02 apr 2019, 19:50Uiteindelijk toch de koperdraadjes op de andere plek gesoldeerd, voor mijn gevoel ook beter.
Met de Dremel de schellak verwijderd, een mini slijpbolletje gebruikt.
Koperdraadje erop en een beetje lijm, nu klaar voor gebruik.
Misschien voor de reparatietips op het forum deze manier laten zien.
Ik gebruik ook de dremel met zo'n soort bolletje, werkt heel makkelijk. Je heb de oppervlakte van de litze zo mooi kaal.
De lijm ziet er ook prima uit, droogt maar op zonder klodders. Ziet er hetzelfde uit als de bisonkit die ik gebruik.
Ik check dit soort herstel werkzaamheden met een scherpe foto met de Canon EOS, kun je goed inzoomen.
Zoals ik en Salvador al eens zei, doe gewoon standaard beide kanten. Als je zekerheid wil hebben voor de toekomst.
Het is namelijk niet vast te stellen welke kant nu los zit, je moet beide stickers verwijderen om veilig de spoeldraad te kunnen meten.
Tja, als je dan toch al zo diep zit doe dan beide gewoon.
dat valt wel mee? die spoeldraad is geïsoleerd met lak, die zal er toch af moeten als je wil solderen.
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
Ik snap dat het eraf moet om te solderen.
Ik vind dat je het nogal sterk brengt, dat de lak er wordt af gekrapd dus insnijding. Afkrabben van lak is een rare proces gedacht, dat is wat ik bedoel. Dat is geen werkbare procedure met zoveel units, dat kan op betere manieren zonder schade.