Help

Wat hang jij aan het andere eind van de kabel? Alle over voor-, eind- en geïntegreerde versterkers hier.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
EL6471

31 mar 2019, 03:54

Heb een droom.

Door een Youtube filmpje ben ik geïnteresseerd geraakt in buizen versterkers.Wil ze zelf gaan bouwen en ontwerpen.Leren van niks,zonder kennis.Dat is een hele weg te gaan.Ohm en Amp leren op latere leeftijd met een zware alcohol verslaving als extra gehad te hebben.
Nu wil ik een doel stellen op mijn 44 jaar met autisme.Niet dat het praktisch is in mijn 25 vierkante meter hol maar omdat het me van 7 kratten bier per week naar 2-3 kratten bier heeft gebracht en ik weer toekomst zie.Zal alsnog de 60 niet snel halen maar wil vooruitkijken.Ga leren buizenversterkers zelf te bouwen.
Mijn droom is de Philips EL6471 in stereo te hebben met een paar dikke speakers er bij.Ik kom op dit forum omdat jullie dicht bij de bron zitten.Wil dit in de komende 20 jaar dat ik nog hoop te leven waar maken.Kunnen jullie daar bij helpen door alle oren en ogen open te houden?
Het heeft totaal geen zin 2000w buizengeweld in een timide flatje onder te brengen.Ben me daar bewust van.Het heeft me op doen leven en mijn alcoholgebruik radicaal doen reduceren.Mijn droom is de EL6471 met een paar passende speakers op een dag in mijn appartementje te hebben spelen.Meer niet.Dat is alles wat ik wil.Ga me wel verdiepen in buizentechniek en hele vette dingen zelf bouwen maar dit is mijn droom.

Kan ik jullie gebruiken om deze droom waar te maken?De kans is groot dat iemand op dit forum een keer tegen iets aanloopt.Als het mij dan gegunt is dan is het al de helft van mijn droom.Heb een heel groot veld achter mijn flatje en beloof een feest als ik 2 goedspelende EL6471's met speakers bij elkaar heb.Dan gaan ze een keer vol open achter op het veld met jullie allemaal erbij.

https://www.youtube.com/watch?v=rbmJd8C ... k&index=12

Ben hier ook niet onterecht,heb een paar 587 met een 684 paard.

Hoop dat jullie door mijn ongewone oproep heen kijken en me helpen mijn droom waar te maken.Budget is bijna 0 maar heb wat dingen te verkopen.

Groetjes Leon.
Robertvs

31 mar 2019, 06:57

Dit is 'm

Afbeelding

Vanwege de gigantische uitgangstrafo's zal dit niet makkelijk na te bouwen zijn.
Nog de verkrijgbaarheid v.d. electronenbuizen daargelaten.
Maar wie niet waagt....

Succes !
541, 544, 585, (F9638 unrefurbished in dit theater)
Remi

31 mar 2019, 14:42

Welkom hier Leon, ik kan je niet helpen, ik weet niets van buizen. Ik hoop wel voor je dat weg naar boven zich doorzet, je bent goed bezig! :handgestures-thumbupleft:
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
mae

31 mar 2019, 16:22

Goed bezig!

De electronenbuizen zijn geloof ik zendbuizen, dus die zijn mogelijk nog wel te krijgen, of vergelijkbare types. Het is wel een erg 'tricky' project om vanuit het niets te starten: hoge spanningen en stromen (aanraken = behoorlijke kans op zwaar gewond of dood), uitgangstrafo's zul je zelf moeten maken (voor de voeding kun je misschien iets met magnetrontrafo's doen; die kun je vaak gratis of voor een paar euro vinden).

Ik zou eigenlijk aanraden om met een versterker op basis van 2x EL34 per kanaal te beginnen. Die kunnen ook behoorlijk indrukwekkend zijn, zeker als je kwikdampgelijkrichters toepast. Technisch echter wat simpeler dus mogelijk beter haalbaar. Aan de andere kant: als je je een hoog doel stelt, dan is het ook de sport om het stap voor stap te realiseren. Wel veel geduld en doorzettingsvermogen nodig.

P.S. Autisme spectrum is in technische kringen niet heel uitzonderlijk, denk dat de meeste forumdeelnemers wel iemand kennen die het in enige mate heeft, met of zonder diagnose, en velen waaronder ikzelf vertonen ook zomaar een paar losse (bonus)kenmerken ervan. In elk geval zeker niet iets om je door te laten tegenhouden, in tegendeel, maar dat wist je al denk ik :)

P.P.S. In welke regio woon je? Misschien zijn er nog wel enthousiastelingen die wat hebben liggen of je een beetje op weg kunnen helpen.
Plaats reactie