Philips F4202 rechterkanaal zeer zacht geluid

Wat hang jij aan het andere eind van de kabel? Alle over voor-, eind- en geïntegreerde versterkers hier.

Moderator: Moderators

pbrem

09 feb 2019, 23:11

Dat is misschien ook wel wat. En als het voor dummies is kan ik er zeker mee vooruit! Moet zeggen dat door gewoon mee bezig te zijn en met alle hulp en tips hier op het forum ik toch al erg veel geleerd heb en ook al veel heb kunnen repareren. Maar wat meer algemene kennis van onderdelen, begrippen en werking van bepaalde schakelingen is toch wel leuk en makkelijk.

Komt allemaal!
MGf

10 feb 2019, 12:31

....
Bij Kontakt 60 of 61 weet ik nooit welke de gevaarlijke versie is. Een van de twee is gore troep en eigenlijk alleen geschikt voor de basisschoonmaak, daarna moet je het er snel van af spoelen.
....
Heel makkelijk te onthouden. Gewoon gebruiken op volgorde van nummer:
- eerst 60 (da’s de agressieve troep)
- schoonmaken met de nummerloze: IPA of WL
- dan smeren met 61
~ Mark ~
Will
Contacteer:

10 feb 2019, 20:59

Nog wat leesvoer en zo:
Dat Philips EE2003 boek van Johan is eigenlijk het beste om mee te beginnen.
Helaas heeft er iemand in zitten "verbeteren" en ik vraag me af of die het wel begrepen had. Dus let even op Op de Elex DVD (was een zusterblad van Elektuur, maar dan voor de beginners) is ook een serie met de basisprincipes te vinden. Moet ook ergens op het net rondzweven Er is een reeks Populaire Elektronika (nederlands, jaren 70/80) die ik gescand op het net tegen kwam. Elektuur heeft een (E)boek met de beginselen: Basiscursus Elektronica Klik
Ik ken het niet, maar de inhoudsopgave maakt een goede indruk. Alle boeken maken -volgens mij- de fout om over electronen, gaten en weet ik al niet wat meer te schrijven. Dat is natuurkunde en best interessant. Voor de beginner maakt dat de zaak onnodig complex.

Als je wil experimenteren met de beschreven schakelingen (mn het EE2003 boek), dan is dat natuurlijk het leukst met echte componenten. In plaats van de Philips kast gebruik je een breadboard en ipv batterijen een stekkervoeding (instelbaar)

Als je virtueel wil experimenteren, dan kun je terecht bij Everycircuit. Dat is een real-time simulator die als App beschikbaar is, maar ook op de computer in Google chrome draait.
Het gebruik is gratis tot op zekere hoogte. Wat het kost is goed verborgen, ik heb in het begin ongeveer 10 euro voor betaald voor levenslang gebruik. Tegenwoordig is het wat minder dan 20 euro.
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.
Plaats reactie