Philips FA454/FT455/CD150/FP455 MIDI set

Ben je uitgekeken op je huidige collectie, of beginnen relatieproblemen op te spelen? Bied hier je MFB spulletjes aan de verzamelaars aan.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
-Ruben-

02 dec 2016, 22:43

Ik had dit setje eigenlijk gekocht om de tuner en versterker in m'n hobbyhok neer te zetten. Ik had al wel gezien dat de tuner (en voorheen het cassettedeck) zaten aangesloten via een flatcable maar de tape/aux en cd ingang zijn voorzien van tulp connectoren dus dat leek mij geen probleem. Nu heb ik de set vandaag aangesloten en blijkt dat de bronselectie gebeurd met een soort "convenience control system" dat wil zeggen dat als je de tuner van zender laat wijzigen de bron op tuner gaat staan en wanneer je op play drukt op de cd speler (die met een din en tulp combikabel aangesloten zit) springt de bron naar CD. Ik kan er dus eigenlijk niet zoveel mee.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De versterker werkt naar behoren. De potmeters en schakelaars hadden een lichte kraak maar dat was snel opgelost met een beetje tuner-spray. De tuner is compleet met z'n originele antenne en werkt ook naar behoren, ik heb alleen niet getest of hij z'n presets vasthoudt.

De cd speler werkt maar er zit wel wat werk aan: de axiale elco's onder het loopwerk moeten waarschijnlijk vervangen worden en de snaar van de lade zal waarschijnlijk vervangen moeten worden. Deze was te ruim, heb ik even in kokend water gehad en werkt weer maar de vraag is voor hoe lang. Het display van de cd speler heeft last van één wegvallend segment afhankelijk van de temperatuur, ik vermoed dat hier het beruchte NMxxxx ic inzit

De platenspeler heb ik bij gebrek aan singles en lp's niet getest, hij draait, de toerental regeling werkt, de arm beweegt naar links en rechts en verder heb ik hem dus niet kunnen testen.

Afbeelding

De optische staat is goed, er zitten wat gebruikssporen aan maar geen schokkende zaken. Vraagprijs voor deze set: €25,00 ruilen voor ander leuk speelgoed uit de Philips stal is ook een optie.
Philips - Marantz - Harman Kardon - B&W
janjan38

04 dec 2016, 10:13

Hallo Ruben
Ik heb misschien wel belang bij deze set
Was ooit mijn eerste radio set die ik gekocht had van mijn eerst verdiende geld begin jaren 80
Ik heb alleen nog de platenspeler de rest is overleden

Jan
-Ruben-

04 dec 2016, 10:37

Je hebt een PB.
Philips - Marantz - Harman Kardon - B&W
Thomas
Site Admin
Contacteer:

13 dec 2016, 20:49

In die FP455 zit een breuktandwiel, dat ik hier van een klant aan stukjes heb liggen. Wanneer we een onbeschadigd exemplaar kunnen bemachtigen, kan dit wellicht gedupliceerd worden...
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
Ube

23 jan 2019, 22:16

Thomas schreef:
13 dec 2016, 20:49
In die FP455 zit een breuktandwiel, dat ik hier van een klant aan stukjes heb liggen. Wanneer we een onbeschadigd exemplaar kunnen bemachtigen, kan dit wellicht gedupliceerd worden...
Heb je dit nog voor elkaar gekregen? Ben op zoek naar zowel een snaar als het tandwiel...

In dit topic (viewtopic.php?t=5888&start=15) je voornemen tegen om de snaar in de webshop te zetten. Mag dan wel bijna 4 jaar geleden zijn maar blijkbaar niet minder relevant :D.
Ube

09 apr 2019, 21:13

Zie daar, Facebook voor het beantwoorden van al uw vragen:

https://www.facebook.com/motionalfeedba ... 2788043460

Wel een prijzig tandwieltje voor zo'n plasticfantastic apparaat, maar zonder speelt 'ie ook niet.
Plaats reactie