Er is echter een verschil. Ik heb geen snor.

Moderator: Moderators
Er is echter een verschil. Ik heb geen snor.
Die micro switches had ik al eens schoongemaakt, gaf storing met invoeren.
Er zijn niet zo heel veel MD loopwerkjes volgens de site Minidisc.orgnijhuisr schreef: ↑13 jan 2019, 09:58Die micro switches had ik al eens schoongemaakt, gaf storing met invoeren.
Maar nu als je soms op play drukt dan komt de MD naar buiten, of geen een toets reageert meer korte tijd.
er zit weinig verschil tussen de 500 en 510, maar een 520 en 530 hebben een heel ander laad mechanisme.
Voelt veel steviger aan bij het induwen van de MD.
Dat kan overgangsweerstand zijn in de knopjes. Tenminste als ik me goed herinner hangen die in een weerstandsladder.nijhuisr schreef: ↑13 jan 2019, 09:58Die micro switches had ik al eens schoongemaakt, gaf storing met invoeren.
Maar nu als je soms op play drukt dan komt de MD naar buiten, of geen een toets reageert meer korte tijd.
Das een mooie woofer, heb ik ook zitten in mijn A20 kasten. Gaat goed laag, zit ook in de 499 boxen.Sebas schreef: ↑13 jan 2019, 12:04Net de kasten eens opengemaakt om te kijken wat er nu in zit, het zijn de AD1256/W8, de 9710/M en de AD0160/T8, aangesloten op een combinatie van de philips 6910 en 6901 filters. Het blijkt te gaan om een paar van de Akoestische Box A 13 DW, die echt helemaal volgens het boekje zijn gebouwd inclusief het geperforeerde hardboard tussenschot en de kap over de 9710. Duidelijk dat iemand hier ooit veel moeite voor heeft gedaan, dus!
Ja, die switch heb ik lang geleden al opgelost. De loopwerken zijn mechanisch flink verschillend tussen een 510 en 520.Will schreef: ↑13 jan 2019, 13:22Er zijn niet zo heel veel MD loopwerkjes volgens de site Minidisc.orgnijhuisr schreef: ↑13 jan 2019, 09:58Die micro switches had ik al eens schoongemaakt, gaf storing met invoeren.
er zit weinig verschil tussen de 500 en 510, maar een 520 en 530 hebben een heel ander laad mechanisme.
Voelt veel steviger aan bij het induwen van de MD.
Er zijn op internet artikelen te vinden over een probleempje met het loopwerk dat heel veel voorkomt: de microswitch die de disk detecteert wordt net niet ver genoeg ingedrukt door het mechanisme. Daardoor werkt het apparaat niet goed. Het is eenvoudig op te lossen.
Ik kan het zo snel niet vinden. Als je geinteresseerd bent zal ik nog eens zoeken.
Ik loop hier al behoorlijk lang en ken ze op de N4520 na allemaal en/of wel gehad of nog steeds in de collectie.Fotohuis schreef: ↑13 jan 2019, 13:14@Plips:
Wil je een goed en betrouwbaar Philips tape deck en niet de hoofdprijs betalen zoals voor een N4520 dan kan ik de N4504 aanraden (vanaf 1976) ondanks plastic fantastic zeker niet slecht of de serie ervoor een N4510-4511. Als recorder N4418-4419. Allemaal 18cm spoelen apparaten en vaak voor Eur. 15-Eur. 50 te koop.