Welke CDR recorder ?

Digitale schijfjes en analoge MFB boxen gaan ontzettend goed samen... Alles over CD spelers, DAC's en loopwerken hier!

Moderator: Moderators

Karsten

03 jan 2019, 12:06

Mogelijk zit het probleem in het schakelaartje dat gebruikt wordt om te detecteren dat de laserkop in de startpositie staat. Als de schakelaar slecht contact maakt wordt de motor voor de kopverplaatsing aangestuurd terwijl de kop al in de binnenste positie staat en gaan de tandjes van de tandheugel over elkaar; Vandaar het geratel.
Na een aantal seconden geeft de besturing het op.
Een beetje IPA er op, aantal keer schakelen om het contact te reinigen en dan beschermen met Kontakt61.
Het oude vet verwijderen en een beetje siliconen vet aanbrengen op de bewegende delen is sowieso een goed plan als het machien tóch uit elkaar ligt. :wink:
:!: Zorg wél voor een goed geaarde werkplek en techneut als je het loopwerk verwijdert voor deze klusjes; Het is gevoelig voor statische elektriciteit :!:
Meten is weten en weten wat je meet.
Xabre

05 jan 2019, 22:38

Weet iemand wat voor DAC's er in die recorders zitten? Ik kan er niks over vinden met Google.
bramjacobse
Contacteer:

06 jan 2019, 19:47

Weet iemand wat voor DAC's er in die recorders zitten? Ik kan er niks over vinden met Google.

In het blok schema in de servvice manual van de cdr775 vind ik een UDA1341TS

UDA1341TS Economy audio CODEC for MiniDisc (MD) home stereo and portable applications
Klikkerdeklikklak naar datasheet

en ook een UDA1320ATS Low-cost stereo filter DAC Klikklak

Gr Bram
willemcj

01 nov 2019, 22:51

Beetje mosterd na de maaltijd misschien, maar ik heb vandaag een Philips CD760 geschikt gemaakt voor gewone CDR schijfjes. Hij werkt nu perfect met o.a. Platinum 1-52x 700MB computer cd's. Ik heb op internet een project gevonden wat gerealiseerd is met een Arduino nano (clone te koop bij tiny electronics voor €6,00) en dat heb ik nagebouwd. Het werkt op dezelfde wijze als de hier eerder beschreven mod it chip, zelfs de gebruikte sooldeerpunten op het board van de brander zijn identiek. Meer bijzonderheden kan je vinden op https://gitlab.bingbong.tech/Samwell61/ ... ecorder%3F
Ik denk dat dit ook werkt op een CDR765 en soortgelijke apparaten.
in de CDR760 zit een TDA1371 DAC.
Met vriendelijke groet,
Wim
Will
Contacteer:

02 nov 2019, 13:13

Helemaal geen mosterd na de maaltijd, er staat interessante informatie in die gitlab.
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.
Harry

02 nov 2019, 13:28

+1, altijd interessant om te weten! :)
Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt mis ik mijn verstand het meeste...
Plaats reactie