Vraag over televisie. K30

Ook op TV en videogebied heeft Philips diverse hoogstandjes op zijn naam staan. Denk aan VCR, Video2000 en de diverse onverwoestbare TV chassis. Al het tele-gebabbel kan hier plaatsvinden!

Moderator: Moderators

MGf

24 dec 2018, 13:55

label321 schreef:
01 aug 2018, 18:10
Ja ik heb een testbeeld generator gedownload maar moet ik modules kopen van die apparaatjes om je pc te verbinden met je televisie om dat beeld erop te krijgen?
Er zijn verschillende methodes om dat signaal erop te krijgen vanaf de PC. Je kan ook proberen om op marktplaats een testbeeld generator te vinden voor een paar tientjes. Daar komt dan een composite signaal uit met een RCA (tulp) of soms een BNC aansluiting. Composite signaal wordt vaak aangeduid met een gele connector/kabel.

Die aansluiting is alleen te gebruiken bij modernere TV's met een composite video ingang of scart. Wat jij nodig hebt is een antenne modulator. Die zitten in de meeste videorecorders. Dus dat is te doen met een oude videorecorder, of eentje uit een sloop recorder halen en in een klein kastje bouwen. Die modulators hebben slechts 5v nodig en dat composite video signaal. Eventueel nog een geluid signaal. Vroeger waren er ook van die modulatoren die in een kastje zaten bij een spelcomputer. Nintendo, Sega, etc. had ze volgens mij, die grijze of zwarte kastjes met antenne aansluiting.

Wil je het testbeeld uit je computer omzetten, dan heb je iets nodig dat het signaal omzet van vga, hdmi, etc. Of met een oude computer met composite uitgang.
~ Mark ~
gromsound
Contacteer:

26 dec 2018, 19:28

je kan er ook een videocamera op richten.... testbeeld eenmaal mooi uitprinten in kleur dat spaart je de PC ook nog uit.
andere optie is een testbeeld opnemen van de satelliet (er zijn altijd wel ergens lege kanalen met een kleurenbalk), een VHS band vol zal wel genoeg zijn voor het sleutelen, na 3 uur bakkie doen en terugspoelen ;-)
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
label321

27 dec 2018, 13:37

gromsound schreef:
26 dec 2018, 19:28
je kan er ook een videocamera op richten.... testbeeld eenmaal mooi uitprinten in kleur dat spaart je de PC ook nog uit.
andere optie is een testbeeld opnemen van de satelliet (er zijn altijd wel ergens lege kanalen met een kleurenbalk), een VHS band vol zal wel genoeg zijn voor het sleutelen, na 3 uur bakkie doen en terugspoelen ;-)
Is er ook iemand hier die een oude videoband heeft met daarop het testbeeld?
Aangezien er veel beelden op youtube staan die van vhs komen.
Ik hoor het wel.
label321

27 dec 2018, 13:39

Otto schreef:
24 dec 2018, 00:24
En ik in Baarn bij Hilversum :mrgreen:

Dat wordt hem helaas niet dan.
gromsound
Contacteer:

28 dec 2018, 11:34

kheb wel een keer een dvdr gekregen met oa een stuk testbeeld erop (uit een generator geteept), als je een speler hebt met analog out heb je zo ook een generator. vermoedelijk stabieler signaal dan uit een VHS.
er is hier vast wel iemand (of twee) met zowel een testbeeldgenerator als een DVD recorder?
trouwens als dat eenmaal is geteept kan je een filmbestandje ergens posten om zelf te branden op een skijfje, dan maakt iedereen die het nodig heeft zelf die testdisc.

(sorry ik heb geen van beiden, anders met plezier geleverd)
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
Will
Contacteer:

28 dec 2018, 12:55

Moet het persé op band?
Ik kan wel een dvd branden met daarop een testbeeld (in “PAL” 4x3). Of een Ziggo testbeeld, dat wel heel veel op het origineel lijkt.

Realiseer je wel dat een digitaal testbeeld (ik bedoel dat het uit de pc of van dvd komt) niet de volledige testmogelijkheden van een echt testbeeld heeft.
Het digitale is slechts een afbeelding. Bij het echte testbeeld worden bepaalde delen op een speciale manier gegenereerd om daarmee bijvoorbeeld fasefouten in de ontvanger aan te kunnen tonen.
Door fasefouten kunnen bijvoorbeeld de kleuren van de zgn accolades anders worden dan ze horen te zijn.
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.
Otto

28 dec 2018, 13:37

Is een testbeeld op VHS wat?
Ik heb hier een grundig VG1000 staan daar komt oa dit uit:

https://youtu.be/fEJpRoVr6Kg
- Digitaliseert alle voorkomende videosystemen.
- Verzamelaar van tv's en video's uit de 60's & 70's (innamestop, geen plek meer)
label321

29 dec 2018, 13:46

Otto schreef:
28 dec 2018, 13:37
Is een testbeeld op VHS wat?
Ik heb hier een grundig VG1000 staan daar komt oa dit uit:

https://youtu.be/fEJpRoVr6Kg
Ja gewoon een oude vhs met opnamen van testbeeld met radio op de achtergrond.
Ik wil binnenkort een vhs kopen met wat films en dingen uit mijn jeugd.
En ik vindt dat wel tof om te hebben gewoon voor fun.
Weet niet of er iemand mij hieraan kan helpen..
Ik kan mij dat herinneren als jochie dat we ergens gingen wonen en dat je dat zag op de beeldbuis tv.
https://www.youtube.com/watch?v=fjbDcv6jJpg

Mvg Justin.
Otto

29 dec 2018, 19:06

Oude testbeelden staan genoeg op YouTube.
Je kunt ook een nieuwe VHS maken met muziek naar keuze 8)
- Verzamelaar van tv's en video's uit de 60's & 70's (innamestop, geen plek meer)
label321

29 dec 2018, 20:50

Otto schreef:
29 dec 2018, 19:06
Oude testbeelden staan genoeg op YouTube.
Je kunt ook een nieuwe VHS maken met muziek naar keuze 8)
En hoe werkt dat?
Otto

29 dec 2018, 21:15

Simpel. Testbeeldgenerator aansluiten.. audiobron er bij prikken en klaar :wink:
omniVoor

30 dec 2018, 19:58

Het kwam al eens eerder langs :viewtopic.php?f=17&t=7790
Kanaal 997 doet het nu zonder kaartje.

Fijne jaarwisseling gewenst :banana-dance:
Plaats reactie