Labs/Logic update

Hier kun je terecht met alle vragen, opmerkingen en suggesties wat betreft losse Philips units. Een interessant project gebouwd of op zoek naar specs? Meldt U hier!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
motoindo
Contacteer:

23 nov 2018, 09:11

Jammer genoeg kon ik er door allerlei drukte rondom nieuwbouw de afgelopen mfbfreaks meeting niet bij zijn, ik had mijn kleine Little/One's graag een plekje op de labstafel gegund want ben best wel trots op wat deze kleintjes produceren maar moest gedwongen prioriteiten stellen. Een ieder die mfblabs frequenteert weet dat er daar een aantal zeer interessante zaken gaande zijn waarvan de ontwikkeling van nieuwe 8" en 10" MFB woofers die straks kant en klaar gekocht kunnen worden, nieuwe versnellings opnemer inzichten en toepassing van DSP binnen de MFB regelus de doorgewinterde MFB liefhebber als muziek in de oren moet klinken 8)

Afbeelding
8 inch Piratelogic woofer voorzien met StarBass V versnellings opnemer, straks kant en klaar te koop

Hier staat alles momenteel in het teken van de ontwikkeling van het grotere broertje van de Little/One, de Grown/Up - een 3 weg ontwerp met bovenstaande 8 inch woofer en een 4 inch coax welke straks de strijd met de alom geliefde 587 aan moet gaan 8)

Afbeelding
3 weg Grown/Up module, 4de orde LR xovers, 50 watt voor de woofer, 35 voor de mid en 15 watt voor het hoog. Ekomatic, 24V voeding

Ook wordt er onderzoek gedaan naar een nieuw type opnemer die van onderen tegen de konus bevestigd kan worden waarmee de noodzaak tot enge snijwerkzaamheden kan komen te vervallen - en mfbficatie van woofers met een extended polepiece zoals de Peerless XLS in zicht komt.

Afbeelding
Eerste prototype van de ClingOn opnemer die van onderen tegen de konus geplakt wordt

En als laatste de ontwikkeling door Rob Munnig Schmidt, de man achter de LS1be subwoofer van Grimm Audio, van deze DSP module waarmee straks een Hypex Fusion plateamp in een ommedraai kan worden voorzien van een MFB lus.

Afbeelding
DSP motional feedback / servo insteek module voor Hypex fusion plateamps
famu
Contacteer:

23 nov 2018, 13:48

Dat ziet er allemaal goed uit Chris, ik volg het op mfblabs met belangstelling. Met al die ontwikkelingen is het wel moeilijk om te kiezen waar je zelf mee moet beginnen. Heb je eenmaal een keuze gemaakt dan komt er al vrij snel iets wat beter lijkt :(

Frans
Mijn 541 uit 1987, later gekocht 585 (nu bij de PC) ,586, 587 . 544 met Chris 2012 electronica (onder test). FB821, gemodificeerd, FB850 en Elipson 1303. Quad 44/405.
ChromeMaximaII

23 nov 2018, 22:23

Hoi Chris, jammer dat je niet op de meeting kon zijn. Ik lees regelmatig op MFBlabs (met schaamrood: al een tijdje lid en nog niks zelf gepost...) en volg jullie ontwikkelingen. Ben diep onder de indruk van het hoge niveau waarop door een aantal leden nieuwe ideeën en technische oplossingen worden uitgewerkt. Volgende meeting in de herkansing!
motoindo
Contacteer:

24 nov 2018, 12:42

famu schreef:
23 nov 2018, 13:48
Heb je eenmaal een keuze gemaakt dan komt er al vrij snel iets wat beter lijkt

Dat begrijp ik, is denk ik een rechtstreeks gevolg van de ontzettende hoeveelheid kennis en kunde wat zich op labs verzameld heeft en iedere keer weer tot nieuwe inzichten en ontwerpen leidt. Ook nu weer met de uitermate interessante en intrigerende dsp / gyrator ontwikkelingen.

ChromeMaximaII schreef:Ben diep onder de indruk van het hoge niveau waarop door een aantal leden nieuwe ideeën en technische oplossingen worden uitgewerkt. Volgende meeting in de herkansing!

Ik ben nog steeds een sterk voorstander van een aparte labs meeting waarbij de nadruk ligt op het tonen & beluisteren van nieuwe technologie.
Plaats reactie