Uiteraard werkt het allemaal niet direct zoals indertijd uit de doos en moet er nog het eea gebeuren.
Ik zou het geweldig vinden om deze set weer helemaal aan de praat te krijgen. Hopelijk kunnen jullie mij weer helpen. De vorige keer met een Philips F6212 was het binnen een avond gepiept!
Wat is het probleem:
De versterker geeft slechts zeer zacht geluid. Als bron cd gekozen op aux ingang op de F3610 waar alles goed lijkt te werken. F3610 via a speakers eerst op AC en vervolgens op DC aangesloten op de F4610. Beide met zelfde resulaat.
Het relais op de F4610 schakelt in zodra ik de versterker aanzet.
De potmeter van level input left komt een beetje fragiel over. Als ik de versterker open maak zie ik dat het "kapje" een beetje los op de print zit. Moet wellicht sowieso vervangen worden.
Verder valt me op dat een zekeringhouder leeg is maar dat zie ik ook op de foto's in het prachtige revisieverslag dat Thomas van de componenten van de F610 gemaakt heeft?
Verder zie ik geen zwarte plekken oid en lijkt eea voor mijn lekenogen in orde. Heb ook al even een koelelement eruit gehad en naar de soldeerverbindingen van de transistors gekeken. Ook dat lijkt in orde.
Hopelijk heb ik zo voldoende info gegeven en anders geef ik graag nog meer.
O ja, en ik ben dat forumlid wat wel een multimeter heeft maar nooit elektrotechniek gestudeerd heeft. Gewoon pure passie om defecte spullen en in het bijzonder oude Philips stereo's weer aan de praat te krijgen. Puur op doorzettingsvermogen, Youtube, MFBfreaks etc wil ik verder zien te komen

Mijn dank is groot!