Grote blackout mei/juni 2018

In dit gedeelte lees je alles over werkzaamheden aan de website. Ook lees je over de laatste updates en kun je zelf suggesties voor verbetering/verandering doen.

Moderator: Moderators

David
Contacteer:

05 jun 2018, 08:49

Nog over Facebook: ik heb vooral uit veiligheidsoverwegingen nooit iets met Facebook willen doen.

Ik vertrouw bedrijven die dit soort dingen 'gratis' beschikbaar stellen gewoon niet. There is no such thing as a free lunch. Anders gezegd, als iets te mooi lijkt om waar te zijn....

En nu lees ik dit in het nieuws: Facebook api's gaven fabrikanten toegang tot alle Facebook data en dan denk ik: dat heb ik dan toch altijd wel goed gezien.

Precies de reden dat ik mijn digitale footprint klein heb gehouden, een adblock en ghostery heb geinstalleerd.

Als er 'goede doelen collectanten' aan de deur komen zonder fysieke bus waar je wat in kan mikken, maar met tablets waar ze je gegevens willen hebben, bedank ik overigens ook voor de eer. Ook die beveiliging vertrouw ik niet. Al te veel mis mee zien gaan. Nou kunnen ze je geld welliswaar ook uit een collectebus jatten, maar dan hebben ze in ieder geval mijn gegevens nog niet.

Ik heb ooit in een hotel in de US mijn gegevens moeten invullen, strikt geheim bla bla lulverhaal, en een jaar of drie later kreeg ik een email zo van 'sorry, we zijn gehack'ed, al je gegevens liggen op straat'. Nou had ik als adres mijn werk adres ingevuld, en de credit card gegevens waren die van de zaak.... maar toch... het geeft WEER te denken.....

Minimaal houden die footprint, veel bedrijven interesseert het geen fluit of je gegevens veilig zijn. Ze zien je gegevens alleen maar als middel om nog gerichter te kunnen adverteren en meer geld te verdienen. De rest? Boeie.

Dus, doe mij maar lekker een forum waar de sfeer prima is, de moderators niet al te belerend/kritisch en waar mensen elkaar gewoon op iets aanspreken als nodig.
MFB Collectie: Aanwezig...
Overige hobby's: flipperkasten, auto's, watersport, aquaria, zendamateur
bramjacobse
Contacteer:

05 jun 2018, 09:35

Afbeelding
movieman

05 jun 2018, 10:05

Ik heb nu zo'n probleem met mijn verhuurder, onlangs heeft-ie zonder mijn toestemming alle gegevens dus ook gevoerde correspondentie en andere zaken online beschikbaar gesteld. Ik heb gezegd dat ik dit niet wil en ook gewezen op de nieuwe Europese privacywetgeving die per 25 mei j.l. in is gegaan maar het interesseert ze helemaal niks, ze doen gewoon... Bij smoelboek en co. is het nog veel erger, wie betaalt, mag meekijken...

@ David: volgens mij houdt ABP meer tegen dan Ghostery, tenminste onder Windows, bij Linux lijken beide exact hetzelfde te blokkeren, kan ook aan mijn instellingen liggen...

Als je een bedrijf hebt dat deels afhankelijk is van internet dan is smoelboek een manier om veel mensen te bereiken maar er zijn altijd risico's aan verbonden, ik vind het naïef om er zomaar op te vertrouwen dat alles goed gaat. Ik denk dat forummers alhier niks kwaads bedoelen als ze "moderne" media proberen te vermijden vanwege privacy issues. Ik vind het zorgwekkend dat echt iedereen zichzelf te koop zet op internet. Als ik officiële brieven krijg van mensen die bij een overheidsorganisatie werken bijvoorbeeld dan hoef ik maar op Google te zoeken en ik weet bijna alles van de betreffende medewerk(st)er.
HermanH

05 jun 2018, 13:26

Ik heb het even geprobeerd. Bij Prosilverorange zie je niet wie je citeert. Bij Prosilver wel.
Dat zie ik inderdaad ook; Als ik ingelogd ben zie de naam wél staan maar na uitloggen niet meer... :think:
Ik heb al heel lang Prosilverorange maar dat van die kwoots is al een tijdje zo. Dus van ver voor de blackout.
Binnenkort uitverkoop
ChromeMaximaII

05 jun 2018, 18:07

Nog over Facebook: ik heb vooral uit veiligheidsoverwegingen nooit iets met Facebook willen doen.

[...]

Dus, doe mij maar lekker een forum waar de sfeer prima is, de moderators niet al te belerend/kritisch en waar mensen elkaar gewoon op iets aanspreken als nodig.
:text-goodpost:
100% mee eens.
David
Contacteer:

06 jun 2018, 15:36

En wat zie ik vandaag op nu.nl....

Facebook deelt gebruikersdata met Chinese bedrijven

Ik heb niets tegen mensen die Facebook willen gebruiken, leven en laten leven. Maar, had die Suikerberg nou niet recent beterschap beloofd?!

En dan nog is het foute boel.

Blij dat het forum weer online is!
MFB Collectie: Aanwezig...
Overige hobby's: flipperkasten, auto's, watersport, aquaria, zendamateur
Fotohuis
Contacteer:

06 jun 2018, 15:58

:? 8-) :lol:
http://www.svema.info
Dynavox TPR-3 6N3P-EV voorversterker, ET-100+Teufel U.20, Theater 500. N4504, N4511, N4450, N2521, N2507, (1)408, 212, 312, 222, draaitafels +GP401/412 Mk2 Sh./MC-3. CD204, CDF200. NAD C352, C422, C521BEE+FB820. 22RH743+22RH544/79R
movieman

06 jun 2018, 17:12

De EU wil een Amerikaanse multi-miljardair de wetten voorschrijven? ff wakker worden jongens! :lol:
Thomas
Site Admin
Contacteer:

06 jun 2018, 18:12

Ik heb het even geprobeerd. Bij Prosilverorange zie je niet wie je citeert. Bij Prosilver wel.
test quote
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
Will
Contacteer:

06 jun 2018, 19:43

In de quote staan nu vier variabelen: naam, post, tijd, userid. In de vorige versie stond er alleen de naam.

Ik denk dat Thomas de thema's ook even moet updaten. Een thema moet vaak ook aangepast worden aan een nieuwe versie van het bbs en als ik dan zie dat er van de Orange-BBE een recente versie is dat moet er een belletje gaan rinkelen :wink:
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.
mae

06 jun 2018, 21:07

De EU wil een Amerikaanse multi-miljardair de wetten voorschrijven? ff wakker worden jongens! :lol:
Microschoft heeft destijds toch wel enigszins meegewerkt. Ik geloof dat Gates nog steeds rijker is dan Suckerberg.
gromsound
Contacteer:

07 jun 2018, 14:10

Zo daar zijn we weer, effe afgekickt in de werkplaats.

smoelboek & co bewust NIET gebruiken omdat je je-misschien als een van de weinigen?- realiseert wat er achter zit is niet ''trekschuit en wasrol'' zoals een collega ook altijd meteen pavlov roept. dus dat vind ik wel een tegenvallende reactie van vriend Thomas. En de overgrote meerderheid heeft ook niet altijd per definitie gelijk: duitsland 1933.
prima als je veel businessbaat en lol hebt van die media maar het is GEEN gratis speeltje maar een bloedserieus voor dat doel opgezette datafuik. je kan de voordelen niet objectief afwegen tegen de nadelen omdat de laatste nog niet voor 1% bekend zijn (dat cambridge analytica verhaal was nog maar een speldeprikje).

Tip: zondag 20.15 VPRO npo2 themauitzending over dit onderwerp. maar bedenk wel dat positivos in een eventueel studiogesprek dus verslaafd zijn gemaakt door de bitjeskneders van zuckerberg cs. ook harddrugsgebruikers en alcoholici zien zelf hun probleem niet.
ook op duitse en franse zenders heb ik de discussie al voorzichtig langs zien komen, maar het blijft vechten tegen de verslaafde massa. ik hoop desondanks dat het een keer doorzet, nog een paar van die databreach schandalen misschien helpt dat dan de ogen te openen.

ik hoop dat dit forum ondanks alle tegenkrachten nog lang en boeiend mag doorleven, de forumcommunity bestaat sowieso overwegend uit kritische creatieve geesten die niet standaard meelopen met de meute. dat geeft nog enige hoop.

Politiepet (x2) als het je stoort mag je een ''krieties smoelboektopic'' in de koffiehoek openen en de hele handel erheenplakken.
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
Mikkieteddie

07 jun 2018, 20:32

Melding als ik op home klik : This account has been suspended.
Either the domain has been overused, or the reseller ran out of resources.

Wat is er loos?
Een boel Philips spul en Technics.
Het komt mijn neus en oren uit. :lol: :lol:
Dan kan het er ook door naar binnen :liar: :liar:
movieman

07 jun 2018, 20:34

Bij mij werkt-ie, net geprobeerd.

Tja, het schijnt nog niet helemaal perfect te lopen... :think:
Fotohuis
Contacteer:

07 jun 2018, 20:34

Hier werkt alles "normaal". Net nog een >80 pagina's N4450 service manual in de download gezet.
http://www.svema.info
Dynavox TPR-3 6N3P-EV voorversterker, ET-100+Teufel U.20, Theater 500. N4504, N4511, N4450, N2521, N2507, (1)408, 212, 312, 222, draaitafels +GP401/412 Mk2 Sh./MC-3. CD204, CDF200. NAD C352, C422, C521BEE+FB820. 22RH743+22RH544/79R
Plaats reactie