Ook op TV en videogebied heeft Philips diverse hoogstandjes op zijn naam staan. Denk aan VCR, Video2000 en de diverse onverwoestbare TV chassis. Al het tele-gebabbel kan hier plaatsvinden!
1. dat is GEEN solex maar een Berini eitje. leken.....
2. ergens rond 1980 had ik een ouwe houten keukenstoel met kortgezaagde poten, de twee liggende achtervorkprofielen van een solex eraangschroufd, achterasje met 2 stepwieltjes eronder en het hele voorstuk van een ouwe solleks oto gemonteerd. Kweet niet wie er meer lol had, ik als bestuurder of de omstanders want die bleven erin! ''..hij weer natuurlijk!'' tja een naam heb je zo. Geen fotos van helaas.
2. ergens rond 1980 had ik een ouwe houten keukenstoel met kortgezaagde poten, de twee liggende achtervorkprofielen van een solex eraangschroufd, achterasje met 2 stepwieltjes eronder en het hele voorstuk van een ouwe solleks oto gemonteerd. Kweet niet wie er meer lol had, ik als bestuurder of de omstanders want die bleven erin! ''..hij weer natuurlijk!'' tja een naam heb je zo. Geen fotos van helaas.
soow hee, een Solex 10000.... (2 stuks 5000 aaneengeknoopt t/m de twee cylinders).
Maar is dat uit een videjoo? anders mag het hiero niet he, daar is het brommertopic voor
verdorie dat ik dat niet zag aan die tweede tank met dat slangetje... ik dacht dat dat 3e luchtfilterkapje gewoon iets anders afdekte ''voor de fun''. boewaah wat een klus en vooral waarom? alsof ie met alleen de flashmotor dan wel de dubbele 5k-motor al niet genoeg pep heeft voor 2 man. sterker nog als je helpt op gang trappen is 1 gewoon blokje vast ook wel afdoende. mooi gevonden!
(politiepet x2, als je hier toevallig langskomt, de laatste 3 entries mogen wel naar het bromfietstopic)
Laat ik ook weer eens meedoen,
De Flevolijn, een film over de aanleg van het spoortraject Weesp > Almere
en wat daar bij komt (kwam) kijken in de jaren 80.
Het bronmateriaal is een VHS opname van TV.