Grundig Mini set (tegenhanger x09)

Natuurlijk is er meer in de wereld dan alleen vaderlands trots. Waar stoeien we nog meer mee? Laat het hier zien!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Raicho
Contacteer:

28 jul 2017, 21:09

Laatst dit binnengekregen om na te kijken: Grundig mini set. Mooi ding, lijkt wel wat op de x09 van Philips. Deze is echter in Duitsland gebouwd en heeft een analoge tuner:

Afbeelding

Heeft iemand hier wellicht de gebruiksaanwijzing van? De servicemanual heb ik wel, dus die zoek ik niet. Het gaat mij vooral om de "Tunoscope", waarvan ik niet weet wat die doet. Tuner lijkt te werken, maar ik heb er nog geen geluid uit gehoord.

Afbeelding

Holy moly, wat zit er onder het folie? Mooie Grundig set. Het cassettedeckje heeft ook aandacht nodig want het doet helemaal niets, zelfs het motortje draait niet. Maar eens bij de voeding beginnen. Zit ook een oranje tandwieltje in, wat nog goed is.

FWIW,

Mark V.
Harry

28 jul 2017, 21:20

Leuk setje! De tunoscope, meen dat je de afstemknop in de richting van de leds moest draaien totdat alleen nog maar het middelste ledje brandt. Maar weet het niet helemaal zeker meer, lang geleden :(
Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt mis ik mijn verstand het meeste...
Will
Contacteer:

28 jul 2017, 23:01

Klopt Harry, het is de led-versie van het afstemmetertje met middenstand.
De afstemming is optimaal als de middelste led brandt. In feite is het een soort afgeleide van de afc spanning. Je zal ook zien dat er een duidelijkere reactie is als afc uit staat.

Dit zag je wel bij meer merken, al dan niet met middelste led.

schema en info
Servicemanual natuurlijk bij nostatech 8)
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.
Plaats reactie