Forumtaal; De verklarende woordenlijst:
Moderator: Moderators
Plastische beschrijving van het typische geluid van een aantrekkende mc solenoid 

lijdt aan AMHD - alles moet het doen
-
jamie schreef:laat ik het dan iets anders formuleren..
Frank of Franken -
Gewijzigd met lichte aanpassing.Otto schreef:Nooit van gehoord.
De term "donorapparaten" daarentegen weer wel.
Meten is weten en weten wat je meet.
- mthecatlover
- Contacteer:
Knoppenekster...
Kan er ook in.

Kan er ook in.
"Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek".
=^..^= 

Klopt, heden bedacht bij die mpl spotting van losse knoppen...
Maar pas als anderen het gaan gebruiken is het kandidaat idioom
Maar pas als anderen het gaan gebruiken is het kandidaat idioom

Ik meen het ooit ook ergens als afkorting tegen te zijn gekomen, maar in principe is het een Algemeen Beschaafd Vlaamse onomatopee. Het afgeleide werkwoord snokken heeft ook een betekenis in de richting van beetpakken, grijpen of trekken. Zo kun je in België een dame bij de tjoepen snokken. Of ze dat op prijs stelt, hangt van de dame en de situatie af.THCyclist schreef:wat betekent SNOK ?
Ik ken het eigenlijk alleen als wielrenterm: er een snok aan geven. Dat is het tempo verhogen, hard doorfietsen. Maar of het ook ergens een afkorting van is, geen idee.
Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt mis ik mijn verstand het meeste...
potdikke ik lees net dankzij een tip van Karsten een hele belangrijke:
Schaamrots : Shamrock ultragoedkope rotzooi tape, knarst standaard, nooit kopen!!
mbt SNOK dat is ook een gekende kreet van een populaire autoTV presentator (ooit bij sbs6 z.g.a.n.) bij het dichtgooien van een ouderwets lekker zwaar portier dat mooi vet in het slot valt. SNOK! Daar had ik het vandaan in ieder geval. Als ik die fijne magnocontrol solenoids hoor aantrekken klinkt dat ook zo. met een iets gedempte maar doortastende klap. In een v2000 eerste generatie is het harder en metaliger vandaar: KLONK! Ja je verzint wat he, als audionerd.
Schaamrots : Shamrock ultragoedkope rotzooi tape, knarst standaard, nooit kopen!!
mbt SNOK dat is ook een gekende kreet van een populaire autoTV presentator (ooit bij sbs6 z.g.a.n.) bij het dichtgooien van een ouderwets lekker zwaar portier dat mooi vet in het slot valt. SNOK! Daar had ik het vandaan in ieder geval. Als ik die fijne magnocontrol solenoids hoor aantrekken klinkt dat ook zo. met een iets gedempte maar doortastende klap. In een v2000 eerste generatie is het harder en metaliger vandaar: KLONK! Ja je verzint wat he, als audionerd.
Smeermaas ?
-
Nooit gezien; Wat wordt daarmee bedoeld, Chris? 
Edit: Het is een gemeente in België: https://nl.wikipedia.org/wiki/Smeermaas
Geen forumtaal, toch?

Edit: Het is een gemeente in België: https://nl.wikipedia.org/wiki/Smeermaas
Geen forumtaal, toch?
Meten is weten en weten wat je meet.
- PatrickVB
- Contacteer:
Daar heeft Thomas gewoond, is dus wel een beetje forum taal. 

ADK2525/541(3)/752/762/580/690/421/720/4307/4308(2)/4407/4510/4511/EL3787/EL3302/N2511/DCC900/EM2200(3)/GA212/GA312/GA532/CD1380/CD1482/AR9123/4000DS/4000DSMKII/GX630D/CS1225
N1700/VR2120/VR2220/VR2220F/VK4001/RS2340/VR2350
http://www.tessatronic.nl
N1700/VR2120/VR2220/VR2220F/VK4001/RS2340/VR2350
http://www.tessatronic.nl
Het begrip Van Gogh (-uitvoering, -modificatie) is inmiddels wel redelijk ingeburgerd, volgens mij. Zie hier: search.php?keywords=van+gogh. Ik vind het echt een schitterende vondst en daarom vind ik dat 'ie wel een plekje op de lijst verdient.
Het staat natuurlijk voor apparatuur met verwijderde rack-ogen.
Het staat natuurlijk voor apparatuur met verwijderde rack-ogen.