€ 2,25 kon ik nog net missen deze maand.

Moderator: Moderators
leuk, en zo kwam je nét weer boven de € 25,- met je bestelling Z( = gratis verzending )movieman schreef:Leuk hebbedingetje van Conrad...... een draadbuigmal voor weerstandjes e.d.
Ik heb daar ook 2 van super handig. Ik jou er wel van als een print net en strak bestukt is.movieman schreef:Leuk hebbedingetje van Conrad...... een draadbuigmal voor weerstandjes e.d.
Ja, en als er 1 apparaat uit een serie over de dam is...Karsten schreef:Helaas kon ik enige weken geleden de FA931 niet laten staan.
Nu nog een tuner en cassettedeck er bij...
Wat doet die xda techniek eigenlijkKarsten schreef:Ik had me altijd voorgenomen om niet aan de 900-serie te beginnen en heb daarom ook alle drie de DCC900's doorgeschoven naar andere forumleden (Gino, Harrie en Remi). Helaas kon ik enige weken geleden de FA931 niet laten staan.![]()
De XDA-techniek heb ik eigenlijk altijd grappig gevonden dus ging die FA931 tóch mee. Dat had ik dus beter niet kunnen doen.![]()
Sinds gisteren is daar een CD940 bij gekomen en een derde DCC951. Voor mijn DCC730 zijn er nu (meer dan) voldoende reserve onderdelen in huis.
Nu nog een tuner en cassettedeck er bij...
…Dan ben je de Sjaak. Een goede versterker kan ik nu eenmaal niet laten staan.Harry schreef:Ja, en als er 1 apparaat uit een serie over de dam is...
"Been there, done that" neem ik aan?Albert900 schreef:En wat betreft dat "als er 1 apparaat over de drempel is" syndroom, pas maar op, voor je het weet heb je een analoge set inclusief die FV930 equalizer en bijbehorend R900 rack en wil je ook een digitale set met DSS speakers.
Hey Marcel;Turbo.d schreef:Wat doet die xda techniek eigenlijkis mij na al die jaren nog niet duidelijk
Een mooi systeem, maar niet specifiek een Philips idee toch? Mijn Kenwood KA-1100D heeft ook zoiets.Karsten schreef:Zo kunnen die "hoge"eindtransistoren er zo'n 20 á 30 Volt bovenop zetten: Vandaar "Extended Dynamics Amplifier"
Hey Harry;Harry schreef:Een mooi systeem, maar niet specifiek een Philips idee toch? Mijn Kenwood KA-1100D heeft ook zoiets.
Hey Johan;snameroc schreef:Nad heeft dat in de vorige eeuw ook veel toegepast.
Dat kan ik me voorstellen. Vele jaren geleden, op de MTS, kwam mijn leraar analoge techniek met een schema van zo’n Philips XDA om het principe uit te leggen. Dat is dus goed blijven hangen. Later heb ik het op de HTS nog eens uitgediept in een practicum-opdracht.snameroc schreef:Als je geen schema hebt is het een hele puzzel om het te doorgronden.
Graag gedaan!Turbo.d schreef:weer wat geleerd, en duidelijk uitgelegd.
Dat is wel te leren, bijvoorbeeld dmv de boeken van Elektor (het vroegere Elektuur):Turbo.d schreef:Ik kan helaas geen schema's lezen. Ik heb geen electronica achtergrond.![]()
zou dat graag gaan leren.