glow in de schemer

FM, AM, voor ieder wat wils. Tuners zijn nog steeds hot en Philips heeft een hoop mooie gemaakt.

Moderator: Moderators

mcTommi
Contacteer:

10 nov 2008, 12:20

Jaaa natuurlijk.................zullen we dan nu samen GRATIS koffie gaan drinken bij IKEA ?
Kom maar binnen, Swieb, dan veeg ik even wat kofferbandrecorders en platenspelers aan de kant. Kopje koffie ? (vrij naar Malle Pietje RIP)
Henk D

11 nov 2008, 22:15

Het meubilair even latend voor wat het is en weer terugkerend naar het oorspronkelijke onderwerp:
PB110325_compr.JPG
Jawel, de 22RH702. Op een wel bekende website afgedaan als 'containerbakvoer' vanwege gehoormatige tekortkomingen maar toch zeker een fotogeniek geheel met de subtiel oplichtende thermometerschalen!.
laatkomertje

11 nov 2008, 22:25

Henk D schreef:Het meubilair even latend voor wat het is en weer terugkerend naar het oorspronkelijke onderwerp:
PB110325_compr.JPG
Jawel, de 22RH702. Op een wel bekende website afgedaan als 'containerbakvoer' vanwege gehoormatige tekortkomingen maar toch zeker een fotogeniek geheel met de subtiel oplichtende thermometerschalen!.
off topic:Henk,ik zeg altijd maar zo;als jij hem goed vind klinken dan is hij gewoon goed,maakt niet uit wat de expert daar van vind :idea: :wink:

on topic:Mooi man :!: 8) 8) 8)
mcTommi
Contacteer:

12 nov 2008, 01:52

Henk D schreef:Het meubilair even latend voor wat het is en weer terugkerend naar het oorspronkelijke onderwerp:
PB110325_compr.JPG
Tja de Aristona variant van de 702 was het begin van mijn Philipscollectie, dus zal ik er nooit een lelijk woord over zeggen. Ongetwijfeld hebben hele volksstammen hier in NL zo'n apparaat in de woonkamer gehad, de 22RH720 was immers een maandsalaris groot ! En dus niet betaalbaar voor een gezin met kinderen :-(

Qua vormgeving zeker niet lelijk, de 702, al vind ik de Aristona-variant sjieker.

Het Pis-In-Me-Broek effect zit hem hierin dat één of andere Willie Wortel op Marktplaats het ding aanprees, vanwege dat er een EQUALIZER in zit......
Maar dat zijn de vooringestelde zenders in het midden, kan je goed zien op de foto van Henk D.

Containervoer ??? Je wilt niet weten wat het apparaat TOEN heeft gekost ! Waarde op Marktplaats.......max. 10 euro.....Mercedes Benz van toen is ook niet zo duur meer nu :P

P.S. Henk D. Dit plaatje is Glow in de Dark hoor, niet glow in de schemer, hahahahaha
Kom maar binnen, Swieb, dan veeg ik even wat kofferbandrecorders en platenspelers aan de kant. Kopje koffie ? (vrij naar Malle Pietje RIP)
Henk D

12 nov 2008, 09:19

Afgezien van de 'looks in the dark' ben ik overigens ook niet geheel kritiekloos voor wat de 702 betreft: de voeding is met een 75W trafo wat krap gedimensioneerd, zeker als er nog zo'n uitgebreide etalage moet worden verlicht. Dat wreekt zich bij flinke aansturing van 4 Ohm boxen, de verlichting begint dan ook disco-achtige knippereffecten te vertonen.
En de niet uitschakelbare loudness (contour in Philips jargon) komt ook wat krampachtig over. Daartegenover staat dat de eindtrap wel een stuk zuiniger ingesteld staat dan bij de 720 die in barre tijden als extra verwarming ingezet kan worden.

Overigens: de schemer van gister is de duisternis van vandaag (en de ontkenning van morgen!).
Thomas
Site Admin
Contacteer:

12 nov 2008, 13:12

Mooi spul, Henk. die 702 is zeer zeker niet mis, vooral gezien het beperkte budget dat er destijds voor uit hoefde te worden getrokken. Natuurlijk zal hij zijn tekortkomingen hebben maar die worden m.i. door de mooie sfeerfoto en de charme van het apparaat ruimschoots gecompenseerd...
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
Plaats reactie