glow in de schemer

FM, AM, voor ieder wat wils. Tuners zijn nog steeds hot en Philips heeft een hoop mooie gemaakt.

Moderator: Moderators

eMBee

02 nov 2008, 00:52

MOOI !!! :P
mcTommi
Contacteer:

02 nov 2008, 04:19

Hèhè, eindelijk snap ik die klok !!! Dank voor je uitleg movieman :-)
Kom maar binnen, Swieb, dan veeg ik even wat kofferbandrecorders en platenspelers aan de kant. Kopje koffie ? (vrij naar Malle Pietje RIP)
Bruis

02 nov 2008, 10:04

mcTommi schreef:Hèhè, eindelijk snap ik die klok !!! Dank voor je uitleg movieman :-)

Ga eens op tijd naar bed, ben je ook eens uitgeslapen om hier alles te snappen. :mrgreen:

Mooi wark Movieman. 8)
Dat Philipsgeluid uit de seventies... De latere Akai, Revox en JVC wisten mij niet zo te bekoren als de oude Philipsen die nu weer mijn luidsprekers aansturen! Maar... Bose rules, again! Nog mooier man!!
movieman

02 nov 2008, 16:14

Ik ben in mijn MTS-tijd jaren op de Elektuur geabonneerd geweest omdat er altijd heel veel leuke en met name begrijpelijke projecten in stonden. Wat mij opviel is het feit dat het blad steeds ingewikkelder en oninteressanter werd. Ik ben tenslotte geen Ir. maar een hobbymens... En ja het moest voor mij hobby blijven en meer niet, uiteindelijk heb ik het abonnement dus ook opgezegd. Ik weet niet hoe "elitair" het blad thans is en eerlijk gezegd boeit het me ook niet meer zo. Ik knutsel liever aan audio-apparatuur...

Groetjes. ;)
Thomas
Site Admin
Contacteer:

09 nov 2008, 17:56

Zo, eindelijk ook een glow-in-de-schemer bijdrage van mij. Gisteren kreeg ik van papa eMBee een leuk familie-erfstuk cadeau, namelijk het oude Pallas foto-statief dat mijn opa (lees de opa van het "klokje" uit het zolderkamer-topic) destijds gebruikte. Origineel in lederen opbergkoker, helemaal geweldig. Daarmee heb ik nu eindelijk ook de mogelijkheid om bij sluitertijden van minder dan 1/15 seconde écht scherpe foto's te maken.

Enkele weken geleden verzonnen we dat het tijd werd om de slaapkamer eens van wat meer sfeer te voorzien. Het in-de-weg-hangende Tomado rekje met misplaatste Philips meuk werd van de muur gehaald en de in onbruik zijnde AH799 in Philips audio meubel met niet-aangesloten DVD speler werden ook weggehaald. In de plaats daarvan kwam een mooie wie-kent-hem niet Ikea dressoir/boekenkast te staan, die na enkele modificaties (lees: het weglaten van wat onderdelen) perfect geschikt bleek om een mooie sfeervolle visoog-set te herbergen. Zo geschiedde! En dan nu, de schemerfoto...
IMG_9961 (Medium).JPG
Visoog set by Schemer
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
Raicho
Contacteer:

09 nov 2008, 18:04

Mooi kastje Thomas! Welk model van Ikea is het eigenlijk? Zelf ben ik ook nog op zoek naar een mooi kastje voor mijn x70 set en daarbij had ik ook nog een rek voor niet-gebruikte apparatuur. Mijn japanse apparatuur staat in een Hepta rack, dat in een warm-oranje kleur is gespoten. Dit was een stukje maatwerk van Hepta, die dat rack in 140+ verschillende kleuren kon leveren. Daarbij heb ik ook nog een CD-rek in dezelfde kleur.

Grtz,

Mark V.
laatkomertje

09 nov 2008, 18:12

Mooi Thomas,heel mooi 8) 8) 8),kan het kloppen dat je die knots van een afstandsbediening destijds van Thom uit Hoogeveen hebt gekocht?,zoja dan heb ik daar ook wel eens mee zitten spelen... :twisted: :wink: ,moet je bijna met 2 handen tillen dat ding :shock: .
Jurjen

09 nov 2008, 18:45

Op de verjaardag van Thomas live kunnen aanschouwen. Mooie opstelling.
MFB 532
Thomas
Site Admin
Contacteer:

09 nov 2008, 20:16

Om het geheel niet uitsluitend een technische showroom te laten lijken, heb ik ook diverse accessoires toegevoegd. Zo staat de N6302 hoofdtelefoon op een keramisch hoofd (heb ook een glazen, die is alleen te slecht zichtbaar). Links naast de tuner/versterker/klok staat een DNL doosje dat helaas nog niet aangesloten is wegens gebrek aan stopcontact aansluitingen :shock: . Links onderin staan enkele LP's die ik dubbel heb en di dus de slaapkamercollectie vormen. In het vak ernaast een aantal originele kunststof Philips 26cm tapes in bijbehorende opbergcassettes. Het derde vak laat een stereo tafelmicrofoontje zien, must have accessoire haha. Tenslotte rechts beneden een heuse oranje met zwarte cassette-carroussel, helemaal gevuld met Philips cassettebandjes :) Die heb ik bij mijn oma uit de kast gevist...
Er moeten nog enkele dingen gebeuren aan de set, dat wel. De 544's zijn van het type /50R wat inhoudt dat de LED's ook in stand-by stand branden. Hoewel dit volgens de manual minder fel zou moeten zijn dan wanneer ze aan staan, zie ik hier eigenlijk geen verschil. Heb al gesnuffeld in het schema en waarschijnlijk is het ophogen van een weervand van 6k8 naar bijvoorbeeld 18k voldoende om ze in stand-by nét op te laten lichten. Want die felle gele kraaltjes houden je serieus wakker 's nachts! Mijn vriendin had er al een andere oplossing voor... handdoek erover!
Verder moet de 551 versterker nog even open om een (voedings)brom weg te werken. De boxen springen bij aanzetten van de versterker direct aan door de brom, niet helemaal netjes dus. Zal vermoedelijk een elko zijn ofzoiets. En last but not least doet de treble regelaar 't niet maar dat is geen ramp want die blijft toch neutraal staan. Maar... AMHD! :)

@Raicho:
De kast is een Ikea Expedit roomdivider, die in vele afmetingen verkrijgbaar is. Vanwege de mooie 33x33cm openingen is hij uitstekend geschikt voor LP's én 26cm tapes. Hij staat ook op de website en is in meerdere kleuren te krijgen. Hier vind je er alle Ikea informatie over. Ik heb twee planken uit de kast weggelaten en heb hem zijwaarts geplaatst in dressoir-vorm.

@Laatkomertje:
Ik heb die afstandsbediening inmiddels al een hele tijd in mijn bezit, vond hem puur toevallig een keer op marktplaats en ik MOEST hem gewoon hebben voor mijn N4450. Inderdaad een enorm indrukwekkend en "gewichtig" accessoire met een hoog star-trek gehalte! :)
Thomas Baur
Raicho
Contacteer:

09 nov 2008, 20:42

Thomas schreef:
< knipperdeknip >

@Raicho:
De kast is een Ikea Expedit roomdivider, die in vele afmetingen verkrijgbaar is. Vanwege de mooie 33x33cm openingen is hij uitstekend geschikt voor LP's én 26cm tapes. Hij staat ook op de website en is in meerdere kleuren te krijgen. Hier vind je er alle Ikea informatie over. Ik heb twee planken uit de kast weggelaten en heb hem zijwaarts geplaatst in dressoir-vorm.
Dank je Thomas, Ikea heeft er ook nog laatjes bij, handig om al die losse accessoires in op te bergen (platenborsteltje, losse cassettes / discs, kabeltjes en noem maar op.

Grtz,

Mark V.
Thomas
Site Admin
Contacteer:

09 nov 2008, 22:32

Yep, dat had ik ook al gezien. Misschien leuk voor als er ooit nog 'n grotere bij komt... :)
Thomas Baur
mcTommi
Contacteer:

09 nov 2008, 23:07

Je kan er ook een televisie op zetten in de slaapkamer.... Zelfde smaak in Philips HiFi, zelfde smaak in meubilair, haha ;-)
Iekeeejaaa.jpg
Iekeeejaaa.jpg (25.07 KiB) 6574 keer bekeken
En er kunnen ook deurtjes in, kijk maar....... en laatjes....leuk spul hoor !
Kom maar binnen, Swieb, dan veeg ik even wat kofferbandrecorders en platenspelers aan de kant. Kopje koffie ? (vrij naar Malle Pietje RIP)
Thomas
Site Admin
Contacteer:

10 nov 2008, 07:18

Hee, McTee! Wat 'n leuk kastje heb je daar staan, hahaha... Zijn we nu samen Ikea Family? :)
Thomas Baur
Plaats reactie