Pilips 22 RH 431

Hier kun je terecht met alle vragen, opmerkingen en suggesties wat betreft losse Philips units. Een interessant project gebouwd of op zoek naar specs? Meldt U hier!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
marathon1994

09 aug 2009, 20:23

Zaterdag de 431 gehaald bij toeval,kringloop Naarden,ze stonden in een hoekje te wachten op mij,maar ik kende deze niet ,ik vondt ze wel apart,en wat apart is neem ik mee naar het hoge Noorden,vanavond{zondagavond} uitgeprobeerd,en ze krijgen bij mij een uitzonderlijke plaatsje,in mijn zolderwinkeltje,dat lijkt me wel wat,want het verrasste mij totaal,wat een geluidje komt daar uit,niet te geloven,echt waar,DUS het was toch de moeite waard om ze mee te nemen,verder ben ik nog wat tegen gekomen maar daar was de stekker vanaf iets met Laboranties van Philips of weet ik veel hoe dat heet,heb ik oo maar laten staan,het waren twee dingen..............of moet ik morgen toch maar even terug gaan om ze te halen?
Thomas
Site Admin
Contacteer:

09 aug 2009, 21:09

Laboratories is altijd de moeite waard om mee te nemen. Weliswaar later jaren '70 spul maar over het algemeen kwalitatief erg goed. Wanneer je zelf geen interesse hebt, hier ff fotootje neergooien en er is vast wel iemand met interesse :)

Wat betreft die 431, dat zijn zeer zeker de mooiste tweewegjes die Philips maakte. Nu weet je ook meteen wie de uitvinder is van wat Bose later "Direct Reflecting" zou gaan noemen... Juist! Ruimtelijk geluid kán dus wel goed klinken! Geniet van dat stel, ze zijn het waard!
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
marathon1994

09 aug 2009, 21:17

Ja ,Thomas dat had ik al door,het deed me gelijk denken aan bose,wat dat andere betreft ik ga er morgen achter aan
marathon1994

09 aug 2009, 21:21

En het ging maar voor die twee dingen om een eurotje of 8
Bruis

10 aug 2009, 06:12

marathon1994 schreef:En het ging maar voor die twee dingen om een eurotje of 8
Je hebt het nog niet helemaal in de vingers, Henk. :roll:
Maar dat komt nog wel, ik zit nu ook in de MFB's na vele jaren...
:mrgreen:
Dat Philipsgeluid uit de seventies... De latere Akai, Revox en JVC wisten mij niet zo te bekoren als de oude Philipsen die nu weer mijn luidsprekers aansturen! Maar... Bose rules, again! Nog mooier man!!
marathon1994

10 aug 2009, 12:37

Ik heb vanmorgen gelijk geinformeerd bij de kringloop in Naarden ,maar het was al weg,stom stom stom.....van mij om dit niet mee te nemen,anders had ik het vandaag nog opgehaald ondanks de twee stekkers die er niet aanzaten,maar goed volgende keer beter,of beter gezegd ik ga nu gelijk naar een kringloop te Hoogezand wie weet........zo na de vacanties.
Thomas
Site Admin
Contacteer:

11 aug 2009, 21:40

Zonde, Lab Series is algemeen mooi spul. Ik heb het topic ff verplaatst naar de passieve sectie, was daar op zich specifiek genoeg voor ;)
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
Hans63

09 nov 2018, 15:53

Hallo, Ik heb vanmiddag een set van deze spekers gevonden in de kringloop. Stonden naast zwaar gehavende JBL en Jamo speakers. Voor €25 meegenomen. Echter, deze hebben als merknaam Radiola Hifi TA 6431 en geen Philips. Verder hebben ze wat aandacht en een flinke poetsbeurt nodig. Ik ga ze dit weekend eens onder handen nemen. Is er iemand die iets weet over het merk Radiola?? Het grote boze WWW geeft weinig info. Alvast bedankt.
Frankenstein installatie, van alles wat zonder enige lijn.
HermanH

09 nov 2018, 17:41

Hans63 schreef:
09 nov 2018, 15:53
Is er iemand die iets weet over het merk Radiola??

De 431 is onder verschillende namen op de markt geweest. Radiola, Philips, Dux en Erres weet ik zo te noemen.

Kijk eens op deze folderpagina : http://www.mfbfreaks.com/documentatie/h ... videogids/

Hier vindt je een Erres TA6837 TAPC met de 6431 boxen.

De versie met Philips staat op http://www.grammofoon.com/Philips/Philips_22RH837.htm beschreven.
Binnenkort uitverkoop
Hans63

09 nov 2018, 18:11

Bedankt voor je reactie! Ik heb ze inmiddels aangesloten en beluisterd. Deze blijven!! Wat een geluid zit er in. En dat na al die jaren. Dit weekend een wat meer luisteren en een beetje poetsen aan de kasten. Het front zit jammer genoeg gelijmd dus dat is waarschijnlijk lastig loste halen. Bij 1 speaker zit het bagenoeg helemaal los maar de andere.......
Frankenstein installatie, van alles wat zonder enige lijn.
Plaats reactie