Philips Spectron SP40

Hier kun je terecht met alle vragen, opmerkingen en suggesties wat betreft losse Philips units. Een interessant project gebouwd of op zoek naar specs? Meldt U hier!

Moderator: Moderators

Post Reply
Deev Eedeez

Philips Spectron SP40

Post by Deev Eedeez » 09 Apr 2019, 13:51

Wie heeft wel eens van deze luidsprekers gehoord, in welke (North American) brochure staan deze?

Philips Spectron SP-40

Ik vond de volgende beschrijving bij een verkoopadvertentie uit 2008:

"The Phillip Spectron line were Phillips all out, no holds bared attempt to build a cost is no object speaker high end speaker. These are the larger SP-40s, I believe the largest in the line. From what I understand they were modeled after the JBL L100s or 4312/13 studio monitors: both are 3-day speakers adjustable tweeters( 1-inch soft dome tweeters (AD 0160-T8)
and very famous dome 2" midrange drivers( (AD 0210-SQ8
used in some HIGH END speakers) and a large 11" aluminum cast frame woofers for full-range reproduction. These speakers weigh about 40 lbs each and the drivers have large magnets. The speakers have real wood veneer on all sides including the back- which was rare for speakers from this era. I would described them as being in very good to excellent shape with a few light scratches that are not noticeable without carefully searching.

Sound, they have a big robust sound and plenty of detail. They are very very close in sound signature and the ability to resolve smaller details as my JBL 4312a studio monitors. They can reproduce with relative ease a whole symphony in my listening room and are particularly excellent for classical and Jazz music.

Very rare,hard to find.Cost $800 new in early 80's"

Op welke speakerbezetting van een andere serie lijken deze het meeste: ik zie vleugjes RH42x of RH 49x serie (units), of zelfs vleugjes AH49x serie (L-pads)... maar die woofer?
199125-philips_spectron_sp40_speakers_.jpg
199126-philips_spectron_sp40_speakers_.jpg
199127-philips_spectron_sp40_speakers_.jpg
Altijd druk met heel veel en uitsluitend Philips Hifi- en videoapparatuur, vanaf vintage tot en met 2005.

Harry

Re: Philips Spectron SP40

Post by Harry » 09 Apr 2019, 15:44

Ja, die woofer :? Lijkt wel of er een textielrand omheen zit? En dan die bevestigingsoren nog. Nee, het geheel komt mij niet bekend voor.

Het schuin boven elkaar plaatsen van mid en tweeter is iets wat vanaf 1985 (de RH45x serie) bij Philips NL niet meer gebeurde. Dat plaatst deze boxen imho op de tijdlijn tussen de RH42x serie (nog met conus-mid) en genoemde RH45x serie (met ook deze 0210SQ) in, ca. 1974 dus.
Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt mis ik mijn verstand het meeste...

Post Reply