Geen Philips maar Sony mfb's

Hier kun je terecht met alle vragen, opmerkingen en suggesties wat betreft losse Philips units. Een interessant project gebouwd of op zoek naar specs? Meldt U hier!

Moderator: Moderators

Sandrowski

Re: Geen Philips maar Sony mfb's

Berichtdoor Sandrowski » di jul 03, 2018 9:04 pm

Als ik die woofer zo zie is de constructie al niet al te best.
Niet beter of slechter dan hoe veel Philips units er uit zien als je het mij vraagt. Die speakers werden meegeleverd bij een minisetje (MHC-7900), dat moet je ook niet vergeten natuurlijk. Wel een knap duur top-of-the-line minisetje, maar toch. In dat opzicht lijkt de kwaliteit mij niet zo verkeerd.

Daarbij moet ik zeggen dat ik in de tijd dat het ding te koop was er wel bij stond te watertanden - ook vanwege die MFB speakers (en ik vind het nog steeds een mooi ding), maar het budget was toen wat te krap...
Groet,
Sander

Natuurlijk gaat dat werken...

Zoonpanda

Re: Geen Philips maar Sony mfb's

Berichtdoor Zoonpanda » di jul 03, 2018 9:30 pm

Ik vind ze zelf heel goed klinken (mijn persoonlijke smaak) ben ook degene die deze topic gemaakt heeft.
De aanschaf was voor mij een gok en ook voor de kringloopwinkel waar ik ze kocht. Kreeg ze voor 10euro mee met het risico dat ze kapot konden zijn ze waren ongetest en stonden in het hok waar ze dit spul testen. Alhoewel ze er cosmetisch als nieuw uit zien heb ik de gok genomen Hoe het toen ging is te lezen aan het begin van deze topic. Heb ze eerst via de koptelefoon uitgang van de laptop beluisterd en erna via de 22 AH270 pre-amp en dat scheelde een heel end. Het hoog vind ik glas helder en voldoende aanwezig. Heb ze getest met voornamelijk engelstalig jaren 70&80 muziek. Wil ze ook eens proberen met een setje 541's die ik ook heb.

Grt.

Marco.
2xMFB544 - 2XMFB541 - 2xMFB585 - 1xAH170 - 1xAH270 - FA950 - DCC900 - DCC600 - DCC450 - DCC300 - CD104 - CD150 - CD207 - VR1500 - GA943&944 Philips passive speakers waarvan een set zelfbouw met bombardon en AD9710 en een paartje met alinco woofers.

Terug naar “Passief, zelfbouw en losse units”