Alarm! Geknetter in mfb's

Hier kun je terecht met alle vragen, opmerkingen en suggesties wat betreft losse Philips units. Een interessant project gebouwd of op zoek naar specs? Meldt U hier!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Josbourne
Contacteer:

21 sep 2008, 19:07

Hoi iedereen,

Ik heb net mijn mfb's nieuwe elco's gegeven, en nu na een middag spelen begon eerst de ene en toen de andere geknetter te vertonen. Het zwaartepunt ligt inhet middengebied, maar door de tafel waar ze op staan kon ik het daarnet ook voelen. Ik had ergens al gelezen dat de voorversterkertorren berucht zijn..

Iemand andere opties? Anyway, als het de voorsversterker is zullen ze er na mijn BC560 mod wel mee ophouden gok ik :D

Andere vraag: kan ik ze veilig gebruiken of staan ze op scherp voor een total burnout?
movieman

21 sep 2008, 20:31

Hoi,

Geknetter? Heb je de elco's soms verkeerd aangesloten, d.w.z. de plus en min verwisseld?

Groetjes. ;)
Josbourne
Contacteer:

21 sep 2008, 23:05

Hoi,

Geknetter? Heb je de elco's soms verkeerd aangesloten, d.w.z. de plus en min verwisseld?

Groetjes. ;)
Ik zei geknetter, geen knal :wink:
Thomas
Site Admin
Contacteer:

22 sep 2008, 06:11

Je zegt beide boxen? Dan lijkt het me sterk dat de boxen zelf de boosdoener zijn. Trek ze eens uit de voorversterker om te kijken wat er dan gebeurt... Grote kans dat je gereviseerde AH270 even moet "wennen" aan de nieuwe componenten :) Da's natuurlijk onzin, er zit serieus iets mis. Knetter ken ik van elko's en transistoren maar welke en waar.... Dat kan veel zijn!
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
movieman

22 sep 2008, 07:25

Je zoekt het zelf maar uit. Op zo'n dom commentaar zit ik echt niet te wachten. :cry:

Groetjes. ;)
Thomas
Site Admin
Contacteer:

22 sep 2008, 12:10

Ho Movieman, ff lange tenen opvouwen :mrgreen: Ik denk dat Josbourne bedoelde te zeggen dat hij de elko's al had gecontroleerd en dat daar alles ok zit. Desalniettemin is je advies erg waardevol, slecht gemonteerde elko's kunnen voor onverwachte resultaten zorgen... :shock:
Thomas Baur
Josbourne
Contacteer:

22 sep 2008, 21:54

Ja dat bedoelde ik precies. En ik had gehoord dat dat wel een knal kan geven, vandaar..
Josbourne
Contacteer:

22 sep 2008, 21:58

Hmm wellicht heb ik het al kunnen herleiden... helaas tot mijn tweedehands soundblaster audigy geluidskaart, maargoed, die is nog altijd makkelijker te vervangen dan een mfb :)
Thomas
Site Admin
Contacteer:

22 sep 2008, 23:27

Aardprobleem wellicht? PC niet geaard? Kan heel vervelende effecten geven. Mooi dat je 't gevonden hebt!
Thomas Baur
Josbourne
Contacteer:

16 nov 2008, 21:50

Nah... Ik denk uiteindelijk dat het met het dvd programma of de audiocodec daarvan te maken heeft. Het probleem treedt alleen op bij het afspelen van films. Ik zorg sowieso wel dat de LFE niet over de mfb's gaat, maar vooral bij rumoer van menigten (gemerkt in Perfume) en explosies (Band of Brothers) komt het euvel voor, en dat zelfs op het laagste volume. MFB is dus zeker niet defect. Hier laat ik het maar even bij:)
Plaats reactie