Gezocht: Conversielijst 12NC service code naar opdrukcode?

Hier kun je terecht met alle vragen, opmerkingen en suggesties wat betreft losse Philips units. Een interessant project gebouwd of op zoek naar specs? Meldt U hier!

Moderator: Moderators

mae

Re: Gezocht: Conversielijst 12NC service code naar opdrukcode?

Berichtdoor mae » do feb 01, 2018 3:27 am

Heb het topic met veel interesse gelezen!
Nu ben ik wel benieuwd hoe veel puntnummerwijzigingen er zijn geweest voor de AD0210/SQ of 02150/SQ, omdat ik van die units verschillende heb liggen met naar mijn mening flinke ontwerpwijzigingen in het model. Als ik ze weer tegen komen zet ik ze wel in dit topic met foto's van de verschillen.
Die luidsprekers hebben 2404 of 2422 nummers dus geen puntnummers. Voor wijzigingen moet je daar zijn bij het "serienummer", eigenlijk productiestand+datumcode. De eerste twee cijfers achter de letters DD (Dendermonde) geven vanaf midden jaren '70 het aantal wijzigingen aan, de 3 daaropvolgende cijfers de productiedatum, net als bij serienummers van apparaten dus eigenlijk.

mae

Berichtdoor mae » do feb 15, 2018 6:24 pm

En dan lopen we tegen nog een mogelijkheid aan. Inplaats van schetsnummers, deelde de fabriek soms ook reguliere eigen 12NC's uit aan ingekochte luidsprekers.

Zo heeft de Vifa kwaker uit de FB860, als codenummer 3104 208 70741. Daarmee ontstaat geval nummer

5) Codegroep 31. Fabriekscodenummers die bij de apparatenfabriek horen. Ongeveer hetzelfde idee als bij schetsnummers; de fabriek deelt ze uit om intern mee te werken alleen zijn ze in tegenstelling tot schetsnummers wel centraal bij Philips geregistreerd. In dit geval 3104 voor België en 20 voor Leuven (bij vollopen werden er per vestiging waarschijnlijk meerdere nummers gebruikt, waar mogelijk opeenvolgende reeksen). De volgende 2 cijfers, ongelukkig gescheiden door een spatie, wijzen naar de artikelsoort. 8 7 zit ergens in de hoek waar samenstellingen (dus onderdelen die uit meerdere onderdelen zijn opgebouwd) genummerd zijn. Of er in deze groep alleen luidsprekers zitten of ook andere samenstellingen, dat weet ik niet. Het volgnummer (geen betekenis, gewoon oplopend genummerd) is 074 en het puntnummer (revisie) is 1.
Laatst gewijzigd door mae op do feb 15, 2018 7:54 pm, 6 keer totaal gewijzigd.

Harry

Berichtdoor Harry » do feb 15, 2018 6:39 pm

Interessant om te weten! Dus als de code achterop de driver met 31 begint hoef je niet in Philips databoeken te gaan spitten of op het forum een vraag te plaatsen, dan zijn er simpelweg geen specs beschikbaar.

mae

Berichtdoor mae » do feb 15, 2018 7:57 pm

Inderdaad bij luidsprekers ongeveer kans 0.

Toch kom je wel eens nummers uit codegroep 31 tegen in databoeken; dat betreft dan vooral onderdelen en samenstellingen die door een van de bruingoedfabrieken ontwikkeld zijn en (ook) bestemd voor losse verkoop. Ik denk dan vooral aan tunerblikjes, spoelen voor TV, enz.

Terug naar “Passief, zelfbouw en losse units”