Dolby atmos speakers

Hier kun je terecht met alle vragen, opmerkingen en suggesties wat betreft losse Philips units. Een interessant project gebouwd of op zoek naar specs? Meldt U hier!

Moderator: Moderators

Ronnies
Contacteer:

Dolby atmos speakers

Berichtdoor Ronnies » 12 jan 2018, 18:51

Hallo mede forum leden eff een paar vraagjes.
Heeft er iemand ervaring met deze opstelling ?
zelf zou ik er willen maken model zo als op de (ter info) afbeeldingen.
Klipsch-Dolby-Atmos-Square.jpg
nu heb ik de volgende vragen.
Omdat ik niet de mogelijkheid heb om ze aan het plafond of boven aan de muur te bevestigen (ivm het weg werken van de kabels die dan in het zicht hangen :? ik mag veel maar voor de vouw des huizes zijn er toch wel grenzen, kan haar ook buiten zetten :mrgreen: )
:arrow: Nu zou ik er willen maken om ze bovenop de andere speakers te zetten en de speakers richten onder een hoek van 30gr naar boven ?. of meer of minder ?
:arrow: Welke losse units zou ik hiervoor kunnen gebruiken ? het gaat dan om een 2 weg of beter een 3 weg ?
:arrow: informatie zou ontzettend welkom zijn thx
22ah386,22ah186,FB825,FB820,FB821,N4520,cd100,
Cdi210, Cdi220, 777,977 MFB532, 544, en nog wat ouwe leuke meuk

movieman

Re: Dolby atmos speakers

Berichtdoor movieman » 12 jan 2018, 19:18

Ik heb en wil geen vrouw in huis. Mijn stereo is heilig. Punt, geen discussie. :mrgreen:

Waarom ga je niet eens naar verscheidene systemen luisteren bij een zaak in de buurt? Je kunt over geluid (bijna) geen (zinnige) uitspraken doen omdat iedereen een individueel gehoor en een eigen smaak heeft. Er zijn heel goede soundbars op de markt, NEE geen gnusmaS of sonoS (sh!t dat merk kun je niet omdraaien), maar je kunt ook kleine (nauwelijks zichtbare) luidsprekers kopen voor aan de muur... Ik heb 4 zuilen, een mid en een sub in de woonkamer bij de TV, dit is, vind ik, nog altijd het beste voor een optimale thuisbioscoopbeleving.

Ronnies
Contacteer:

Re: Dolby atmos speakers

Berichtdoor Ronnies » 12 jan 2018, 20:22

Ik heb en wil geen vrouw in huis. Mijn stereo is heilig. Punt, geen discussie. :mrgreen:

Waarom ga je niet eens naar verscheidene systemen luisteren bij een zaak in de buurt? Je kunt over geluid (bijna) geen (zinnige) uitspraken doen omdat iedereen een individueel gehoor en een eigen smaak heeft. Er zijn heel goede soundbars op de markt, NEE geen gnusmaS of sonoS (sh!t dat merk kun je niet omdraaien), maar je kunt ook kleine (nauwelijks zichtbare) luidsprekers kopen voor aan de muur... Ik heb 4 zuilen, een mid en een sub in de woonkamer bij de TV, dit is, vind ik, nog altijd het beste voor een optimale thuisbioscoopbeleving.
Ben al vaker diverse systemen gaan beluisteren en telkens valt mij op dat de opstelling optimaal is en je dat niet altijd hebt in je eigen kamer, ook heb ik diverse surround systemen gehad (loewe, Denon, bose,) en nu momenteel Marantz over deze laatste ben ik dik tevreden stuurt alles goed aan zowel stereo, als surround nu zou ik het atmos gedeelte willen bereiken zonder de speakers aan plafond of muur........
22ah386,22ah186,FB825,FB820,FB821,N4520,cd100,
Cdi210, Cdi220, 777,977 MFB532, 544, en nog wat ouwe leuke meuk

Terug naar “Passief, zelfbouw en losse units”