Interessant artikel over distorsie

Wat beluister jij graag op je MFB's? Toevallig een geweldige oude of nieuwe artiest ontdekt? Deel hem hier!

Moderator: Moderators

movieman

Interessant artikel over distorsie

Berichtdoor movieman » do mar 02, 2017 4:53 pm

Niet alleen worden moderne CD's verziekt door DRC maar thans is er ook nog iets anders aan de hand, zo las ik in dit bericht.

Tja, als de industrie denkt dat ze goed bezig is dan laat ik ze maar in die waan... :think:

Harry

Re: Interessant artikel over distorsie

Berichtdoor Harry » do mar 02, 2017 5:01 pm

Brrr :( Straks maar weer lekker een 80er jaren CD draaien :)

ChromeMaximaII

Berichtdoor ChromeMaximaII » do mar 02, 2017 5:06 pm

De zoveelste verkrampte poging om een fosiel verdienmodel van de muziekindustrie te beschermen... :think:
Brrr :( Straks maar weer lekker een 80er jaren CD draaien :)
Inderdaad een mooie afbakening. :roll:

movieman

Berichtdoor movieman » do mar 02, 2017 5:45 pm

Hier nog een leuk stukje met veel "foute" humor... :twisted:

Karsten

Berichtdoor Karsten » do mar 02, 2017 10:41 pm

Niet alleen worden moderne CD's verziekt door DRC maar thans is er ook nog iets anders aan de hand, zo las ik in dit bericht.

Tja, als de industrie denkt dat ze goed bezig is dan laat ik ze maar in die waan... :think:
Wat een ellende met die watermarking... :(
Gelukkig vis ik mijn muziek grotendeels uit KL's tegewoordig. :wink:
Laatst nog een DGG-remaster gescoord van Shotakovic' symfonie Nr.10 uit 1990. (Herbert von Karajan, Berliner Philharmoniker). De originele opname is uit 1967! :shock:
Ongelofelijk wat voor een goede opname men heeft gemaakt, vijftig jaar geleden. :clap:
Medisch technicus zoekt nieuw baasje in laboratorium- of versnellertechniek. Ook fabrikanten van luidsprekersystemen worden van harte uitgenodigd zich als potentiële werkgever te melden!

movieman

Berichtdoor movieman » za mar 04, 2017 4:16 pm

Is iets voor 3FM dan klinkt de muziek nog beter op je portable! :lol:

Voor ons is het prima dat DOMME mensen alle goede CD's "weggooien", nietwaar...

Will
Contacteer:

Berichtdoor Will » za mar 04, 2017 4:51 pm

In het stukje mis ik een link naar het Frauenhofer institut. Die lieten dit meer dan tien jaar geleden al op de Cebit zien.

Aan de ene kant van de opstelling een luidspreker en meer dan twee meter verderop aan de andere kant een microfoon. De software was in staat om het watermerk er op die afstand nog uit te lezen, ondanks het geroezemoes op de beursvloer. De muziek stond niet eens zo hard, je kon naast de luidspreker een gesprek voeren zonder stemverheffing. Datasnelheid was wel heel laag: enkele bits per seconde.

Ik vond de techniek indrukwekkend.

https://www.sit.fraunhofer.de/en/offers ... erzeichen/
https://www.sit.fraunhofer.de/fileadmin ... bla_en.pdf
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.

movieman

Berichtdoor movieman » za mar 04, 2017 5:31 pm

... Ik vond de techniek indrukwekkend...
Al dat gerotzooi daar zit de consument helemaal niet op te wachten, hij wil gewoon een muziekje luisteren of een filmpje kijken en meer niet. Sommige CD's zijn thans al niet meer af te spelen, DVD's en Blurays hakken en springen, enz enz enz... Ik denk dat dit niet de bedoeling was van de oorspronkelijke uitvinder: PHILIPS.

Fraunhofer beweert dat watermarking niet hoorbaar is maar nu blijkt dat dit een leugen is (zie mijn link). Bij DVD's en BD's krijg je zogenaamde artifacts in het beeld door al die beveiligingen. audio/videoprocessoren weten helemaal niet meer waar ze aan toe zijn met al die "toegevoegde waarde" met als gevolg dat ze op hol slaan en ja dit is duidelijk hoor- en zichtbaar voor de consument.

Naar verluid heeft Fraunhofer ook de audiotechniek (MPEG layer2 of wat is het) voor satelliet ontwikkeld, van natuurlijk geluid of geluidskwaliteit kun je in deze niet meer spreken. Maar ja dat is mijn mening, als jij er opgewonden van raakt, ik vind het prima hoor! Interessante bijdrage is het overigens wel, ik wist namelijk niet dat de ontwikkeling van watermarking uit Duitsland stamt. Van de andere kant, de Duitsers hebben wel meer foute dingen gedaan in de geschiedenis dus verbazen doet het me ook niet.

mae

Berichtdoor mae » zo mar 05, 2017 11:41 pm

Fraunhofer zal beweren dat hun watermarking niet hoorbaar is, geen idee wat de verschillen zijn met de Koreanen maar het kan best dat ze opzich niet liegen.

MPEG2 Layer 3, ook wel bekend als MP3 is inderdaad ook daar ontwikkeld. Een systeem dat zijn diensten heeft bewezen maar nu wel met pensioen mag.

Overigens vind ik die hele watermarkingtechniek ook belachelijk.

motoindo
Contacteer:

Berichtdoor motoindo » ma mar 26, 2018 6:20 am

Terug naar “Muziek”