Vrijdag: Top 40 Guilty Pleasures: Last but not Liszt' op Radio 4.

Wat beluister jij graag op je MFB's? Toevallig een geweldige oude of nieuwe artiest ontdekt? Deel hem hier!

Moderator: Moderators

Karsten

Vrijdag: Top 40 Guilty Pleasures: Last but not Liszt' op Radio 4.

Berichtdoor Karsten » do nov 24, 2016 6:02 pm

Beste mede-forummers;

Op vrijdag 25 november presenteert Ab Nieuwdorp bijgestaan door Jan Steeman de “Top 40 Guilty Pleasures: Last but not Liszt” op Radio 4. Daarin komt allerlei popmuziek voorbij die aanschurkt tegen de klassieke muziek maar er staan ook veel popnummers in de lijst waarvan de melodie “geleend” is van een klassiek werk:
“Russians” van Sting, “If I had words” Scott Fitzgerald en Yvonne Keeley maar ook James Last, Berdien Stenberg, Chris Hinze en Kajem hebben leentjebuur gespeeld bij Saint-Séans, Bach, Beethoven en andere grote namen. :wink:
Wie durft het aan om morgen van 9:00 tot 12:00 de tuner eens op radio4 af te stemmen?! :dance: :music-listening:

Groet;

Karsten
Medisch technicus zoekt nieuw baasje in laboratorium- of versnellertechniek. Ook fabrikanten van luidsprekersystemen worden van harte uitgenodigd zich als potentiële werkgever te melden!

HermanH

Re: Vrijdag: Top 40 Guilty Pleasures: Last but not Liszt' op Radio 4.

Berichtdoor HermanH » do nov 24, 2016 6:56 pm

Beste mede-forummers;

Op vrijdag 25 november presenteert Ab Nieuwdorp bijgestaan door Jan Steeman de “Top 40 Guilty Pleasures: Last but not Liszt” op Radio 4. Daarin komt allerlei popmuziek voorbij die aanschurkt tegen de klassieke muziek maar er staan ook veel popnummers in de lijst waarvan de melodie “geleend” is van een klassiek werk:
“Russians” van Sting, “If I had words” Scott Fitzgerald en Yvonne Keeley maar ook James Last, Berdien Stenberg, Chris Hinze en Kajem hebben leentjebuur gespeeld bij Saint-Séans, Bach, Beethoven en andere grote namen. :wink:
Wie durft het aan om morgen van 9:00 tot 12:00 de tuner eens op radio4 af te stemmen?! :dance: :music-listening:

Groet;

Karsten
Zaterdag heeft Allard op meeslepende wijze getracht mij aan de klassieke muziek te helpen. Maar ik ben er nog niet helemaal aan toe (net als aan Jazz, Blues of Gabber). Maar zo'n sessie als morgenochtend wekt wel mijn nieuwsgier.
:violin:

Herman
Wat Philips + nog wat Technics spul. Maar niet zoveel als jullie.

Karsten

Berichtdoor Karsten » do nov 24, 2016 10:08 pm

Zaterdag heeft Allard op meeslepende wijze getracht mij aan de klassieke muziek te helpen. Maar ik ben er nog niet helemaal aan toe (net als aan Jazz, Blues of Gabber).
Oei, dan loop je toch wel mooie muziek mis. :wink:
Jazz: Chet Baker, Rosenberg trio, Ibrahim Maalouf,
Blues: Walter Trout, John Mayer, Eric Clapton, Van Morrison,
Gabber:….Uuhh :think: …..Nope, kan niets bedenken. :roll:
Maar zo'n sessie als morgenochtend wekt wel mijn nieuwsgier. :violin:
Da’s mooi want zo’n Guity pleasures-lijst is een mooie instapper! :wink:
Medisch technicus zoekt nieuw baasje in laboratorium- of versnellertechniek. Ook fabrikanten van luidsprekersystemen worden van harte uitgenodigd zich als potentiële werkgever te melden!

HermanH

Berichtdoor HermanH » vr nov 25, 2016 9:17 am

Zaterdag heeft Allard op meeslepende wijze getracht mij aan de klassieke muziek te helpen. Maar ik ben er nog niet helemaal aan toe (net als aan Jazz, Blues of Gabber).
Oei, dan loop je toch wel mooie muziek mis. :wink:
Jazz: Chet Baker, Rosenberg trio, Ibrahim Maalouf,
Blues: Walter Trout, John Mayer, Eric Clapton, Van Morrison,
Gabber:….Uuhh :think: …..Nope, kan niets bedenken. :roll:
Maar zo'n sessie als morgenochtend wekt wel mijn nieuwsgier. :violin:
Da’s mooi want zo’n Guity pleasures-lijst is een mooie instapper! :wink:
Ik luister nu al 40 minuten - leuke lijst. En nog beter, er komt een Spotifylijst beschikbaar, na afloop.

piet2401

Berichtdoor piet2401 » vr nov 25, 2016 9:25 am

Yep leuk tot nu toe. Alleen als het wat heftige muziek is kappen ze het wat vlugger af.......ELO bv.

JohnP

Berichtdoor JohnP » vr nov 25, 2016 10:12 am

Op zich geen aardige muziek, maar bij sommige nummers krullen toch mijn tenen.
Overigens heeft Thomas ook nog een aandeel aan deze guilty pleasure, kijk maar :lol: .
Klik radio 4
Groeten,
JohnP
U = I x R, P = U x I of zoiets.

Philips 2x 22RH832, 4x 22RH544, N4506, N4520, 2x N6330, VR2340
2x AXYS Repro2, Panasonic AG7750, JVC GY-DV5000, JVC BR-DV3000

Karsten

Berichtdoor Karsten » vr nov 25, 2016 11:11 am

Ik luister nu al 40 minuten - leuke lijst. En nog beter, er komt een Spotifylijst beschikbaar, na afloop.
Ja dat hoorde ik ook; Mooi! :D
Yep leuk tot nu toe. Alleen als het wat heftige muziek is kappen ze het wat vlugger af.......ELO bv.
Ik neem aan dat je daar bij het afspelen van de Spotifylijst geen last van hebt. :?
Maar dan moet je het waarschijnlijk wel stellen zonder uitleg en de fragmenten van de originelen. Ik neem aan dat de hele uitzending straks terug te luisteren is via Radio4.nl.
Hier loopt trouwens een FC950 mee die de uitzending op SA90 opneemt. Het is zeker 15 jaar geleden dat ik cassettebandjes uit het cellofaan heb gehaald en level en bias heb afgeregeld op nabandcontrole. :violin:
Op zich geen onaardige muziek, maar bij sommige nummers krullen toch mijn tenen.
Jasperina de Jong met dat lied over Vivaldi? :mrgreen:
Ben benieuwd of Sting ook in de lijst staat en dan is er nog die rapper die de vijfde van Beethoven in een loopje onder zijn rapnummer zette; Wat waren de artiest en titel ook alweer? :think:

Toevoeging: Russians van Sting ook net voorbij. :wink:

Albert900

Berichtdoor Albert900 » vr nov 25, 2016 1:31 pm

Op zich geen onaardige muziek, maar bij sommige nummers krullen toch mijn tenen.
Jasperina de Jong met dat lied over Vivaldi? :mrgreen:
Ja, af en toe had 't een beetje hoog muzak gehalte.
Ben benieuwd of Sting ook in de lijst staat en dan is er nog die rapper die de vijfde van Beethoven in een loopje onder zijn rapnummer zette; Wat waren de artiest en titel ook alweer? :think:

Toevoeging: Russians van Sting ook net voorbij. :wink:
Robin Thicke - When I get you alone. Werd overigens een sample in gebruikt van Walter Murphy - A fifth of Beethoven. Uit de Saterday Night Fever soundtrack.

Miste ook wel de jongens van Deep Purple, die toch ook wel iets hadden met Bach en Beethoven. Jon Lord - Bach onto this van het album Before I forget bijvoorbeeld (met op een aantal nummers zang van Vicky Brown die we ook in de lijst tegenkwamen, met iets van Mozart dacht ik. Was dat met New London Chorale?) en Ritchie Blackmore met zijn versie van de 9e van Beethoven.

Overigens, Vicky Brown is de moeder van Sam Brown, bekend van het nummer Stop.
Nu stop ik, want ik lijk Leo Blokhuis wel :mrgreen: .

Toevoeging: Die van Blackmore is dus Rainbow - Difficult to cure van het gelijknamige album.
CD304,FA920,FT930,FT950,FV930,CD931,CD940,CD950,FC931,FC950,DCC900,DCC951,DSC950,
DSS930,CDI220,CD753,DCC730,FC870,EQ670,SX6090/190/290/390/5877,AH489,CD614,AF977,
DAT850 (en z'n JVC halfbroer). 4x RH541,2 xRH544/00R,2xRH544/78R,2xAH586 en 2xAH587.

HermanH

Berichtdoor HermanH » vr nov 25, 2016 4:00 pm

Toevoeging: Die van Blackmore is dus Rainbow - Difficult to cure van het gelijknamige album.
Laat ik dat album afgelopen vrijdag nu net in mijn kelder hebben teruggevonden !

Afbeelding

Herman

Karsten

Berichtdoor Karsten » vr nov 25, 2016 4:34 pm

Miste ook wel de jongens van Deep Purple, die toch ook wel iets hadden met Bach en Beethoven. Jon Lord - Bach onto this van het album Before I forget bijvoorbeeld (met op een aantal nummers zang van Vicky Brown die we ook in de lijst tegenkwamen, met iets van Mozart dacht ik. Was dat met New London Chorale?) en Ritchie Blackmore met zijn versie van de 9e van Beethoven.
en dan zijn daar ook nog Led Zeppelin, Gentle Giant, Yngwie Malmsteen ("Rising Force" (1984)maar ook een concert voor elektrische gitaar en orkest: "Concerto Suite for Electric Guitar And Orchestra in E flat minor. Opus 1 "(1998)).
Volgend jaar moeten wij maar eens met z'n allen onze lijstjes gaan insturen om wat meer peper in de mix te krijgen! :twisted:

Karsten

Berichtdoor Karsten » vr nov 25, 2016 9:30 pm

Ik neem aan dat de hele uitzending straks terug te luisteren is via Radio4.nl.
http://www.radio4.nl/deklassieken/uitze ... klassieken

Terug naar “Muziek”