Hoe luister jij muziek achter de computer?

Wat beluister jij graag op je MFB's? Toevallig een geweldige oude of nieuwe artiest ontdekt? Deel hem hier!

Moderator: Moderators

Remi

28 sep 2014, 20:24

:mrgreen: :mrgreen: staat er dan niet een kleine clausule in jouw deel van de huwelijkse voorwaarden? :P
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
Harry

29 sep 2014, 10:17

Karsten schreef:Daar ben ook achter gekomen. Speciaal voor dat doel heb ik een wat oudere NEC-brander in ere gehouden. Dat ding ondersteunt, in tegenstelling tot de nieuwere Phillips, het uitlezen van audioCD’s met jittercorrectie
Dat is inderdaad een heel goed idee! Maar zie nog maar eens aan een drive te komen die zoiets ondersteunt.

Misschien off-topic, maar heeft Iemand een suggestie voor een (nieuwe) externe CD-drive voor het zo goed mogelijk rippen van een CD?
Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt mis ik mijn verstand het meeste...
movieman

29 sep 2014, 11:04

Deze Plextor of deze van Pioneer. Ik weet niet of ze jittercorrectie hebben maar ik betwijfel of het nodig is...
cyrano

29 sep 2014, 11:23

Plextor maakt al lang geen optische drives meer. Pioneer maakt niks zelf, het is één van de labels van Harman group...

Ik ben overigens verbaasd te lezen dat er optische drives zijn die geen directe toegang zouden ondersteunen.

Iets over kwaliteit van lezers:
http://forum.dbpoweramp.com/showthread. ... -List-2013
http://www.accuraterip.com/driveoffsets.htm

En hiet kan je zoeken in een database die veel drives bevat:
http://www.daefeatures.co.uk/search.php

Na veel zoeken kom je waarschijnlijk bij een standaard drive (5,25") van LG uit. Die kosten ca. 20 euro, naakt. Je hebt dan nog een extern kastje nodig, tenzij je ze in een desktop inbouwt.
movieman

29 sep 2014, 11:52

Al die cijfers zeggen mij niks, bij de individuele testen wordt namelijk geen rekening gehouden met de stabiliteit van het systeem en de psu, de kwaliteit van de cpu, geheugen en andere hardware, toegepaste software enz...

LG is echt geen topmerk en zeker niet op het gebied van interne drives, gnusmaS is helemaal bagger, ik zou dan nog eerder gaan voor een ynoS OptiArc... :shock: Toch maar niet doen anders krijg ik ruzie met grom. :lol:
jamie

29 sep 2014, 15:53

Als ik muziek via de computer beluister is dat meestal via een JBL / DAP pro geluidsinstallatie van 3,5 KW.
Makkelijk dat je gehele muziekcollectie nu op een paar vierkante decimeters past.
Vroeger liep ik me de bagger te sjouwen met platenbakken, daarna CD koffers.
Nu staat alles op 1 externe HD.

Thuis draai ik eigenlijk vrijwel nooit muziek vanuit de computer.
Ik draai thuis eigenlijk alleen maar singles en lp's
En band natuurlijk.
En ik luister veel naar de radio.
En als ik thuis al muziek vanuit de computer draai, klinkt het het prima uit de 541 MFB's :D
Ben nu de tel echt kwijt..
Nee, hoor.. Mijn hobby loopt echt niet uit de hand..
Of toch??
Karsten

29 sep 2014, 16:12

movieman schreef: Deze:
<knip>
Ik weet niet of ze jittercorrectie hebben maar ik betwijfel of het nodig is...
Hey Movieman;

Drives die het ondersteunen lezen (indien de functie geselecteerd is in het brandprogramma) een audio-cd niet uit als data maar decoderen deze alsof ze ‘em afspelen, met tijdcode en al. Kopieën van aldus ingelezen originelen klinken écht beter.
Of het nodig is dat moet iedereen uiteraard zelf uitmaken maar hoorbaar is het wel.

Harry schreef:...
Maar zie nog maar eens aan een drive te komen die zoiets ondersteunt.

Misschien off-topic, maar heeft Iemand een suggestie voor een (nieuwe) externe CD-drive voor het zo goed mogelijk rippen van een CD?
Hey Harry;

Kun je in jouw brandprogramma “Jitter Correction” aanvinken?
In mijn moeder’s vorige PC zat naast een Ynos lezer die het niet ondersteunde een Pioneer-brander die dat wél deed. Deze zakte dan wel naar 2-3speed, maar goed, hij deed het wel. Met zo’n Conrad-setje om van een interne- een externe (USB) drive te maken ben je er ook. Ik zal eens kijken of die PC er nog is. :?
Meten is weten en weten wat je meet.
Harry

29 sep 2014, 17:18

Hoi Karsten,
Karsten schreef:Kun je in jouw brandprogramma “Jitter Correction” aanvinken?
Nee, die optie zie ik nergens in Burnaware, free version. Zelfs nog nooit eerder van die optie gehoord, ook in mijn vorige (gekochte) brandprogramma heb ik 'm voor zover ik me herinner nooit gezien.

De laatste keer dat ik een CD heb gebrand is trouwens al weer geruime tijd geleden. Het gaat me tegenwoordig alleen nog maar om het inlezen van CD's en dat kan met Foobar2000. Afspelen dan via een dedicated (Asus EEE) laptopje. USB naar Miditech Audioface II, coax naar Marantz DD-82 en dan via AH280/390 naar de F9818's, om het verhaal even compleet te maken. Maar dat staat allemaal niet in de "computerhoek", tijdens het computeren luister ik gewoon naar de radio.
Karsten schreef:In mijn moeder’s vorige PC zat naast een Ynos lezer die het niet ondersteunde een Pioneer-brander die dat wél deed. Deze zakte dan wel naar 2-3speed, maar goed, hij deed het wel. Met zo’n Conrad-setje om van een interne- een externe (USB) drive te maken ben je er ook. Ik zal eens kijken of die PC er nog is. :?
Een Conrad ding om een IDE harddisk via USB te kunnen aansluiten moet hier nog ergens slingeren, die is dus ook geschikt voor een CD-drive begrijp ik.

In ieder geval heel goed van je om dit onderwerp eens te noemen want als het geluid al bij het inlezen verpest wordt kan ook de beste DAC in de installatie er later niets moois meer van maken. Ik heb daar nog niet eerder bij stilgestaan!
Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt mis ik mijn verstand het meeste...
movieman

29 sep 2014, 19:04

@ Karsten: de Plextors kunnen allemaal in RAW-mode lezen, m.a.w. er wordt niks gedecodeerd maar echt iedere bitje apart gekopieerd naar de HDD.
Otto

30 sep 2014, 00:31

Als ik muziek luister vanaf de pc is dat 9 van de 10 keer via de hoofdtelefoon.
Want de laptop zelf.. Achja, laat maar.

En anders duik ik de privéstudio in voor een goed stukkie vinyl
of een enkele cd. Heb ik daar geen zin in? Dan plof ik gewoon op de bank
en zet ik de IAKA set op een laag pitje :lol:
- Digitaliseert alle voorkomende videosystemen.
- Verzamelaar van tv's en video's uit de 60's & 70's (innamestop, geen plek meer)
gromsound
Contacteer:

30 sep 2014, 07:05

muziek luisteren achter de computer? :cry: gewoon de reserve visoogset achter mij in de werkkamer. HiFi zonder moeite :lol:
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
FB825
Contacteer:

30 sep 2014, 11:13

Thja al jaren met deze :lol:

Setup:
EQ: Alisis M-EQ 230
Amp: Samson Servo 120
Boxen: Spirit Absolute zero
Vernieuwde website Philips FB825 http://fb825.mcproductions.nl
Karsten

30 sep 2014, 15:22

Otto schreef:Als ik muziek luister vanaf de pc is dat 9 van de 10 keer via de hoofdtelefoon.
Want de laptop zelf.. Achja, laat maar.
Hey Otto;

Dat is inderdaad vaak niet veel soeps en als je niet veel doet met downloads, FLAC’s en andere ongein dan is er weinig aanleiding om een dure USB-DAC aan het rekenbeest te hangen. :?
Ik merk bij mij een geleidelijke verschuiving richting downloads e.d. maar écht luisteren doe nog altijd in de woonkamer naar (SA)CD’s, vinyl maar ook Radio4. De NAD D3020 is dan ook de een stap in een nieuwe richting naast de oude, vertrouwde luistergewoonten. :wink:

gromsound schreef:muziek luisteren achter de computer? :cry: gewoon de reserve visoogset achter mij in de werkkamer. HiFi zonder moeite :lol:
Hey André;

Lekker met beide pootjes op de grond, dat mag ik wel! :mrgreen:
Maar ja, sinds kort mobiele telefoon, flatscreen e.d. dus wie weet staat er bij jou over tien jaar ook wel een USB-DACje of digitaal versterkertje naast de computer. :wink:
Lekker op eigen tempo met de tijd mee gaan en de waan van de dag negeren is een gezonde instelling. 8)

FB825 schreef: Setup:
EQ: Alisis M-EQ 230
Amp: Samson Servo 120
Boxen: Spirit Absolute zero
Hey “FB825”;

Ik heb het uiteraard even opgezocht: :mrgreen:
http://alesis.com/deq230
http://www.samsontech.com/samson/produc ... servo120a/
http://www.soundcraft.com/products/product.aspx?pid=105

Profi-spul met een setje monitors, dat ziet er ook goed uit! 8)
Hoe is het één en ander gekoppeld op de computer?
USB-DACje of geluidskaart?

Groet;

Karsten
Meten is weten en weten wat je meet.
Raicho
Contacteer:

30 sep 2014, 20:37

Bij de computer staat een doodnormaal 2.0 setje computerspeakers. Muziek wordt voornamelijk vanaf de NAS of van platen, CD's of cassettes/MD's gespeeld. De computerspeakers zijn vooral voor geluid bij video's en minder kritische geluidsweergave in gebruik. BTW, weet iemand een goed programma om muziek vanaf de NAS/PC naar DLNA apparaten te streamen? Dat Twonky Media dat bij mijn NP2500 kwam zuigt harder dan de grootste zandzuiger :cry:

Grtz,

Mark V.
TheDutchOwner

30 sep 2014, 20:49

Hier is een top 5 van Lifehacker over DLNA muziek software. Windhoos (Hasta la) Vista en alles daarna heeft DLNA ingebouwd in Windows Media Slayer. :mrgreen:
Plaats reactie