BRUUT! Voor de liefhebbers van vintage keyboards en jazz.

Wat beluister jij graag op je MFB's? Toevallig een geweldige oude of nieuwe artiest ontdekt? Deel hem hier!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Karsten

29 nov 2013, 11:41

Hey mede-forummers:

Er zijn hier gisteren twee CD’s van BRUUT! op de mat gevallen die ik had besteld n.a.v. hun optreden in De Wereld Draait Door: “BRUUT!” en “Fire”. :D
BRUUT 001klein.JPG
BRUUT 001klein.JPG (33.13 KiB) 2875 keer bekeken
Wat voor muziek ze maken?
Instrumentale freestyle jazz met vuige saxofoon, spetterende keyboard (o.a. Philicorda!), staande geplukte bas en eenvoudige drumkit: Eén brok energie met af en toe een ballade er tussendoor, zeker geen “elevator music”. :mrgreen: :mrgreen:

Voor de gelegenheid heb ik de 22RH497’s maar weer eens aangesloten omdat ik weet dat die het erg goed doen op dit soort muziek. :wink:
BRUUT 002klein.JPG
BRUUT 002klein.JPG (25.66 KiB) 2875 keer bekeken
Wie zijn “BRUUT!”?
Maarten Hogenhuis: Sax & tambourine
Folkert Oosterbeek: Hammond organ (A100), Mannborg harmonium, Hit organ Bomtempi & Philicorda!
Thomas Rolff: Double bass & Arco
Felix Schlamann: Drums

Wie heeft er al eens eerder van deze band gehoord?

Groet;

Karsten
Meten is weten en weten wat je meet.
Thomas
Site Admin
Contacteer:

29 nov 2013, 12:57

Ik zag laatst een fragmentje, commercial of iets dergelijks voorbij komen en besloot dat me dit wel aanspreekt :) Nadien weer een beetje vergeten en dus niks mee gedaan maar nu naar aanleiding van jouw enthousiaste post even wat gejijbuisd. Dit is leuk! Snel eens even een bestellinkje plaatsen hier of daar; helaas is de verlanglijst bij de Sint al ingediend... :lol:
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
Karsten

29 nov 2013, 13:20

...naar aanleiding van jouw enthousiaste post even wat gejijbuisd. Dit is leuk!...
Hier?: http://www.bruutmusic.com/
Als je het "JijBuis"-venstertje start komen er automatisch een X-aantal filmpjes voorbij, o.a. uit de studio, liveopnamen, etc.
Ik laat het tabblad gewoon open staan en regel andere zaken achter de pc terwijl de muziek uit m'n 22RH413's spettert :D
Meten is weten en weten wat je meet.
Plaats reactie