Spectaculaire Quadrafonie CD set-- Lijst met LP's die ik heb

Wat beluister jij graag op je MFB's? Toevallig een geweldige oude of nieuwe artiest ontdekt? Deel hem hier!

Moderator: Moderators

pvdm
Contacteer:

Re: Spectaculaire Quadrafonie CD set-- Lijst met LP's die ik heb

Berichtdoor pvdm » di mar 14, 2017 9:18 pm

Even een voorlopige en zeer voorbarig lijstje
1. thomas
2. philip (pvdm)
3. correltje
4. snameroc
5. plips
6. gromsound
7. donald77
8. forsyth

Dit alles onder voorbehoud natuurlijk. Maar ik wilde gewoon even de koppen tellen :lol: :P
♫♫ Adventures of a vintage audio geek ♫♫

Hoewie Loewie
Contacteer:

Berichtdoor Hoewie Loewie » di mar 14, 2017 9:57 pm

Hoi. Ik heb ook wel interesse. Sinds kort heb ik een quadrofonische Superscope receiver. Nog niet als zodanig aangesloten en gebruikt maar ik zou quadrofonisch geluid wel eens willen horen. :D
Erres 6393/6194/3390/3370 RS3536 CD1151/1204 SX6489 Aristona SA5910 AR8525 SG1408 CD1202
Philips GF403 202 212 426 532 701 840 CD104/650/911/950 Magnavox FD1041
en veul Superscope. :D www.superscopeaudio.nl

pvdm
Contacteer:

Berichtdoor pvdm » di mar 14, 2017 9:59 pm

Gewoon even kopiëren en aanvullen:

1. thomas
2. philip (pvdm)
3. correltje
4. snameroc
5. plips
6. gromsound
7. donald77
8. forsyth
9. hoewielowie
♫♫ Adventures of a vintage audio geek ♫♫

Plips

Berichtdoor Plips » wo mar 15, 2017 7:26 am

Hopelijk komt er ook iemand die de "quadropool" nog in bezit heeft, gezien de groeiende (?) belangstelling zou het zonde zijn als die collectie verstoft...
Hier stond "vroeger" een hele opsomming apparatuur, helaas kunnen er maar 255 tekens...

gromsound
Contacteer:

Berichtdoor gromsound » do mar 16, 2017 7:30 pm

hmm dat zou in principe terugzoekbaar moeten zijn op het forum, de laatste lener moet daar op staan. De laatste die ik heb meegekregen was Thomas zelf:
http://www.mfbfreaks.com/forum/viewtopi ... 95#p113693 en mogelijk de andere helft nog bij Laurens?
Inderdaad als je geen PC speeldoos hebt voor DTS kan je gewoon de CDtjes draaien door een goedkoop chipdecodertje heen (of een 832 if youre lucky).

Ondertussen in Hokse: van de quadrosympathisant (paar postings gelee) de SQ LP van Ray Conniff ontvangen waarvoor dank! (8 eu aangetekend oei).
http://www.mfbfreaks.com/forum/viewtopi ... 05#p184559
Door de Grosti gehaald en netjes gedigispuugd met de CDR880.
Keurige geluidskwaliteit, prima LP nog.
Muziekkwaliteit, ach middleoftheroad 1972 jeweetet. De usual suspects: Love Story, El condor pasa etc.

Ik druk hem zo wel even naar oom Johan dan kunnen jullie zelf luisteren.

party on, 4oorheads!
Bijlagen
Mvc-321f.jpg
lijdt aan AMHD - alles moet het doen

Plips

Berichtdoor Plips » do mar 16, 2017 8:35 pm

de SQ LP van Ray Conniff ontvangen waarvoor dank!
Keurige geluidskwaliteit, prima LP nog.
Muziekkwaliteit, ach middleoftheroad 1972 jeweetet. De usual suspects: Love Story, El condor pasa etc.

Aaaah da's nu nét weer wat voor Plipsie, die heeft toch wel een keurig stapeltje zwarte schijven van de Ray Conniff Singers :lol:
Hier stond "vroeger" een hele opsomming apparatuur, helaas kunnen er maar 255 tekens...

omniVoor

Berichtdoor omniVoor » za mar 18, 2017 12:12 pm

Dit is de SQ-lijst tot nu toe:

AndyWilliams_Godfather\
andywilliams_lovestory\
Bach_for_Band\
briangoldwyn_14tangohits\
Demo_LP_USA\
Die_Fledermaus\
janisjoplin_pearl\
LvDyke_Telepathy\
Mike_Oldfield-Collaborations\
Mike_Oldfield-Hergest_Ridge\
Mike_Oldfield-Ommadawn\
Mike_Oldfield-Tubular_Bells\
Monster_Concert_for_10_pianos\
MormonTabernacleChoir-Climbeverymountain\
New_brass_sounds_of_the_hits\
PaulSimon_theregoesrhymingsimon\
Percyfaith_joy\
Percyfaith_titel_nb\
petermatz_qudrophonicspectacular\
Peternero_summerof1942\
quadro_sound_effects_vol15\
quadrophonic_sampler\
Ray_Conniff-Love-Story_SQ MP3\
Richard_Strauss_vonKarajan\
Ritareys_singsLegrand\
santana_abraxas\
santana_blauweLP\
santana_caravanserai\
santana_leeuwLP\
santana_reachingman\
Simon&garfunkel_bridgeovertroubledwater\
Sound_of_the_seventies\
SQ DEMO\
Test_CD_Laurens\
Thijsvanleer_introspection\
various_musiktotalerleben\
various_quadropopshow\
zarathrustra\

Om onverklaarbare redenen krijg ik van André de laatste aanvullingen als MP3, dat werkt prima maar heeft geen meerwaarde, dus bespaar je de moeite van het omzetten en wil je de Wavjes ook nog even sturen? kan dat ook op de server.
De Ray Conniff MP3 draait hier nu op de MP3speler en dat gaat prima, maar dan weergegeven met de Quadrophonic Matrix Decoder V1.7 van Hotto, die decoder werkt ws beter dan alle oude verlopen en ontregelde decoders in de vintage apparatuur en kan ik van harte aanbevelen als weergever/decoder op een meeting.
Van veel materiaal in de MFB/SQ-lijst is de kwaliteit beroerd vergeleken me wat er verkrijgbaar is in DTS ed, dus als het puur om de muziek gaat dan valt SQ al gauw af.
Ray Coniff had ik nog niet (ook niet gemist) dus dat is wel een aanwinst.

Johan

Harry

Berichtdoor Harry » za mar 18, 2017 12:41 pm

de Quadrophonic Matrix Decoder V1.7 van Hotto, die decoder werkt ws beter dan alle oude verlopen en ontregelde decoders in de vintage apparatuur
Aan dat laatste twijfel ik niet, maar werkt dit programma naar jouw mening ook (hoorbaar) beter dan de SQ chipdecoder die ik een aantal jaren geleden van je heb overgenomen? Er zit niet standaard een pc met meerkanaals audiokaart in mijn opstelling, vandaar.

omniVoor

Berichtdoor omniVoor » za mar 18, 2017 3:13 pm

Harry, je zal het verschil niet direct horen maar Hotto werkt over het hele spectrum, waar de traditionele en IC-decoders door gebruik van RC-netwerken tegen grenzen aanlopen en werken ergens tussen de 200 en 10 000 hz.
Wat een veel groter probleem bij Hotto vormt is het feit dat er 2 verschillende geluidskaarten in moeten die anders van naam zijn en gelijk van eigenschappen, daar heeft André zich al aardig de tanden op stuk gebeten.
Mijn geluk in deze bestaat uit het bezit van een M-audio Delta 1010, deze heeft 8 in- en uitgangen en geeft moeiteloos alles tussen mono en 7.1 weer, als de software de Delta 1010 ondersteunt wat vaak niet het geval is, vooral met de standaard windows programma's.

Harry

Berichtdoor Harry » za mar 18, 2017 3:48 pm

Bedankt, Johan, daar ga ik dan maar niet mee prutsen. Ben verder ook tevreden met de chipdecoder. Dat er bij SQ weinig laag uit de achterkanalen komt is me bekend, voordeel is dat je dan met een setje kleine speakers kunt volstaan.

omniVoor

Berichtdoor omniVoor » za mar 18, 2017 5:16 pm

@Harry
Het komt er wel uit maar de kanaalscheiding gaat richting 0 db, ook in het hoge gebied

Johan

gromsound
Contacteer:

Berichtdoor gromsound » zo mar 19, 2017 10:50 am

Om onverklaarbare redenen krijg ik van André de laatste aanvullingen als MP3
zal ik oe eevn uitleggn dan: je hebt me zelf live overtuigd van de ontbrekende minderwaarde van goed gemaakte MP3s dus doe ik dat voortaan. Transport is mijn interweblijn nog 15 min mee bezig, als wav zou dat 10x zo lang zijn dat kan ik niet aan. Uiteraard mag je de wav bronnen per stickie komen ophalen bij gelegenheid, ik heb ze zelf op HD wel als wav staan.

Het Hotto probleem bestaat uit de omstandigheid dat ie JAVA als basis gebruikt. Dat raamwerk herkent geen audiokanalen boven twee stuks per geluidskaart (erg stom maar ja). En twee identieke soundblastertjes wil ook niet want die houdt ie niet uitelkaar. Dus alleen twee volledig verschillende geluidskaartjes werkt in dat geval.

Ik vond het geluid niet goed maar dat kan ook liggen aan de beperkte rekenkracht van mijn toenmalige PCtje. Misschien doet ie het met een superturbodelux machine beter. Het chipdecodertje klinkt in mijn oren toch behoorlijk goed en is een simpele oplossing. gewoon achter je bestaande MFB versterker en dan twee sets MFB speakers eraangeplugd = klaar. SQ bron afspelen naar keuze uit je pc, een speeldoosje of de quadropoolCDs en klaaro.
je zal het verschil niet direct horen
inderdaad dus wat mij betreft goed genoeg voor een systeem dat toch inherent niet veel v-a scheiding kan bevatten.

Thomas heeft nog voor een paar setjes onderdelen, je plakt het zo inelkaar op strokenprint.

omniVoor

Berichtdoor omniVoor » zo mar 19, 2017 10:53 pm

Na een investering in de server en de GiGabit lijn lijkt me het op en neer rijden met stickys een foute keus.
Zou je het eens willen proberen met een upload naar de server? die is sneller dan WeTransfer. en je hoeft de bitjes er niet 1 voor 1 met de hand door te drukken, je ziet wel als het klaar is.
Tussenoplossing is omzetten / vastleggen in FLAC, is de helft van WAV en zonder verlies, dan moet de gelukkige ontvanger wel weer een tussenstap maken om de CD-player te kunnen gebruiken.
Overigens, WAV is 4,5 keer zo groot als grote MP3 en FLAC de helft daarvan.

Johan

gromsound
Contacteer:

Berichtdoor gromsound » di mar 21, 2017 12:18 pm

de beperking zit in mijn DSL koperlijntje. Snel zat voor mijn gebruik maar niet zo geschikt voor uploaden. Met die 2 LPs per jaar heb ik geen probleem met dat stickie, ik neem het wel mee volgende keer. Als jij er evt ook een in de broekzak verstopt bij gelegenheid dan is het ook opgelost.

omniVoor

Berichtdoor omniVoor » di mar 21, 2017 4:17 pm

Komt goed :mrgreen:

Terug naar “Muziek”