Keuzelijst voor quadrafonische muziek op de meeting

Wat beluister jij graag op je MFB's? Toevallig een geweldige oude of nieuwe artiest ontdekt? Deel hem hier!

Moderator: Moderators

omniVoor

06 feb 2013, 12:05

Hieronder een lijstje van de muziek waaruit we kunnen kiezen op 30 maart.
André heeft nog een ander lijstje.

AMBRA\
AMY WINEHOUSE\
ANDREA BOCELLI\
ANDREW LLOYD WEBBER\
ANNIE LENNOX\
AVERAGE WHITE BAND\
BEACH BOYS\
BEARDLOVERS COLLECTION\
BEATLES\
BEEGEES\
BLACK SABBATH\
BOB DYLAN\
BREAD\
BRECKER BROTHERS\
CAT STEVENS\
CHICAGO\
CLANNAD\
Crosby Stills Nash & Young Deja Vu DTS AC 3\
DARYL HALL\
DEEP PURPLE\
DIANA KRALL\
DIRE STRAITS\
EAGLES\
ELO\
ELVIS PRESLEY\
ENIGMA\
ERIC CLAPTON\
FRANK ZAPPA\
GLORIA ESTEFAN\
GOLDEN EARRING\
GOLDEN EARRING - switch (dts 51)\
HARRY NILSSON\
IL DIVO\
JACKSON 5\
JAMES BROWN\
JEAN MICHEL JARRE\
JETHRO TULL\
JIMI HENDRIX\
JOE WALSH\
JOHN HIATT\
JON & VANGELIS\
JON ANDERSON\
JORMA KAUKONEN\
KATE BUSH\
KATIE MELUA\
KITARO & LOS ANGELES SYMPHOMY ORCHESTRA\
KLANGWELT\
KRAFTWERK\
MICHAEL JACKSON\
MIKE BATT\
Mike Oldfield\
MILES DAVIS\
MOODY BLUES\
MOVIE SONGS\
MOYA BRENNAN\
PAUL MC CARTNEY\
PAUL SIMON\
PHIL COLLINS\
PHILIP GLASS\
PINK FLOYD\
QUEEN\
RAVI SHANKER & PHILIP GLASS\
REM\
ROBERT CRAY\
ROGER WATERS\
RONAN KEATING\
ROXI MUSIC\
ROY ORBISON\
SADE\
SHASTRO SHAMANS HEALING\
SIMON & GARFUNKEL\
SOUNDSCAPES RELAXING MUSIC\
STEVIE WONDER\
STING\
SUPERHEAVY\
TANGERINE DREAM\
THE HOLLIES\
THE MAVERICKS\
THE PRIEST\
THE SIMPLE MINDS\
THE TRANS SIBERIAN ORCHESTRA\
THE WHO\
THE SCENE\
TRIJNTJE OOSTERHUS\
TRISHA YEARWOOD\
VENICE\
VINCE GILL\
WINDHAM HILL\
YES\
ZZ TOP\
Remi

06 feb 2013, 20:50

is dat allemaal in quadro? :shock: wow
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
Harrie
Contacteer:

06 feb 2013, 21:04

is dat allemaal in quadro? :shock: wow
nee, dts 8)
F7215,AH103,AH109+209+309,AH305,AH306,N5431,N2554,N5846,N7300,EW5506,N6330,22AH109,
CD104,CD204,RH831,RH732,RH720,AH794,VR2340,VR600,CD670,CD582,CDR760,CD930,CD100,
DCC951,DCC900,CDi210,VLP720, 2xAH489, 2xJBLG7, 4xAH492H, 2xMFB 587, 4xMFB544, 4xMFB541
Remi

06 feb 2013, 21:12

o... da's iets nieuws he? wat moet Grom er dan mee? :wink: :P
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
gromsound
Contacteer:

06 feb 2013, 21:29

heel goed Harrie, dts is geen quadro :?

De beschikbare SQ platen staan al in het aloude quadropooltopic.
http://www.forum.mfbfreaks.com/viewtopi ... =15#p30706

Maar ik zie de zin niet zo in van de keuzelijst, moet er nu op gestemd worden en draaien we de top 5 ofzo? Ik zou gewoon de in de oren van de presentatoren meest spectaculaire opnamen nemen, het gaat hier immers om de demo van het effect. Vandaar dat ik al 1 SQ en 1 CD4 plaat had uitgezocht en de eigenaren heb verzocht de originelen even mee te nemen. de rest gaat van CD en BAND.
En tenslotte duurt het geen uren hoor, tis geen top2000 in 4ch.... Piet draait ook nooit complete nummers dat duurt veel te lang en als het een deel van de groep niet zo bevalt dan zitten die zich maar te verbijten. gewoon een beetje afwisselen had ik zo gedacht van sort of james last (1 stem voor?) via bigband tot herriejazzzz (Rita Reys maar doen?). [de Groot: kotsgeluiden]

en wat omnivoor allemaal aan bitjes duwt ach hij zal het wel weten :lol: laat je verrassen.

(Johan, laten we maar even in Hokse wat beluisteren en uitzoeken, evt op 1 geluidsdrager prakken voor het gemak).
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
Remi

06 feb 2013, 22:21

dat lijkt mij ook wel logisch, een paar mooie nummers waar de effecten goed tot uiting komen geeft dan een mooie indruk
Will
Contacteer:

06 feb 2013, 22:27

Niks van Mylene Farmer? :shock:
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.
Piet

06 feb 2013, 23:34

Beste Andre,

Weet je wat het is: zoveel hoofden zoveel zinnen, daar kom je nooit uit en je kunt het niet iedereen naar de zin maken. Naar mijn ervaring moet je als presentator gewoon dát draaien wat jij goed vindt. Natuurlijk moet je wel de nodige tijd steken in het uitzoeken van welke muziek voor dat doel het meest geschikt is, maar hoofdzaak is dat jij dat bepaald en die keuze maakt. Remi zegt in dit verband heel terecht: Een paar mooie nummers waar de effecten goed tot uitdrukking komen!

E.e.a. wil natuurlijk niet zeggen dat er geen ruimte zou zijn als iemand een heel speciaal verzoek heeft een bepaald nummer te draaien. Als dat enigermate past in het geheel moet zo iets kunnen. Enfin dat wijst zich zelf wel. Andre, heel veel succes bij de presentatie. Groeten Piet.
omniVoor

06 feb 2013, 23:41

De naakte feiten:

@Will, Mylene Farmer, helaas, het zit er niet bij.

@Remi, allemaal meerkanalenmuziek, quadro(4), en 5(.1)

@ Harrie, bijna alles is DTS, er zit ook nog wat Video (TS) bij met meerkanalenmuziek

@Remi, gelukkig hoeft Grom er niets mee, dwz nu nog niet, dat komt pas over een jaar of 10. :mrgreen:

@Grom, DTS is quadro (4.0) en 5.1 en 7.1, voor stereo hadden we al iets, de keuzelijst is niet echt voor jou maar het helpt mij om een keuze te maken als er voorkeur wordt uitgesproken.
Als het aan mij ligt (ik heet geen Piet, met alle respect) duurt de demo wel uren, in de vorm van een nonstopdraaimaarraakshow, Dan moet het wel in een apart zaaltje kunnen en dat schijnt het geval te zijn.
Iets uitzoeken in Haaksb, prima idee, maar ik neem wel de hele voorraad mee en voel niets voor een zinloze beperking in de muziek-voorraad.
gromsound
Contacteer:

07 feb 2013, 22:45

k rie morrn wa noar oew too Johan, das handiger.
en inderdaad nu we een aparte luisterruimte mogen bezetten kan jij leuk doordraaien voor passanten. Dan ga ik ondertussen lekker video freaken in de knutselzaal. met op gezette tijden (at the discretion of the chef) de ECHTE analoge 832 quadrodemo middels geselecteerd vinyl en ferroxide-op-polyester (en een paar speigelploaties sstttt)

Bovenmeester Piet, we gaan er wat leuks van maken, zeker te weten!
gromsound
Contacteer:

10 feb 2013, 16:38

Gister en vandaag alle SQ albums op tafel gegooid en geschikte demo tracks
uitgezocht. vervolgens was het de bedoeling om -voor het demogemak- al deze tracks
op 1 CD te zetten. Daarvoor moeten ze eerst geript worden naar wav (ongecomprimeerd!).
aldus geschiedde, 15 echte SQ LP-tracks totaal 3/4h dus genoeg voor twee verschillende
luistersessies.

Toen ze in 1 directory stonden was ik toch nieuwsgierig of dat vanuit de kleptob
eigenlijk rechtstreeks de SQ decoder in wil. eerdere pogingen met de vaste pc waren
geen succes (klonk gewoon bagger en quadro was ook niet veel meer van over).
Snoertje opgezocht (3.5 jack naar 2x cinch), aan de huiskamerinstallatie gehaakt,
kleptobje op een rolkastje en draaien maar (winamp basic).

@#$%^&*!!!! wat een narigheid dat gaat gewoon PERFECT.... eindelijk een geluidsuitgang
aan een rekendoos die CD kwaliteit evenaart. gewoon een onboard chippie niks bijzonders.
nou DAT is makkelijk: kleptobje aan de 832, gromsound erachter en muizen maar. Met een
cinch verlengkabel kan ik zelfs gezellig tussen de luisteraars zitten.
Thuis prefereer ik uitdrukkelijk een CD speler (202) maar voor dit doel is het wel handig.

Dat CD4 geknutsel met de externe JVC decoder is geen succes gebleken, zowel mijn decoder
als die van oom Johan klinken even schor. mogelijk is mijn SST spijker inmiddels bot wie
weet. Ik denk dat ik die optie maar oversla, teveel variabelen die de demo kunnen verkloten.
Johan probeert thuis nog een andere 422 in zijn 212.

party on, 4oorheads!
Bijlagen
krijg nou wat...
krijg nou wat...
kleptobquadro.jpg (42.88 KiB) 7413 keer bekeken
Piet

10 feb 2013, 17:22

Beste Andre,

In mijn laatste post aan jou schreef ik: Naar mijn ervaring moet je als presentator gewoon dát draaien wat jij goed vind en even verderop: hoofdzaak is dat jij dat bepaald een die keuze maakt.

De achtergrond waarom ik dit schreef is het volgende: de muziek die je draait daar moet je achter staan en door en door kennen( bij boxen vergelijkingen is dat nog belangrijker omdat je daar op het juiste moment moet omschakelen).

Nu had ik voor een boxen vergelijking in Klaaswaal in 2006 een oproep gedaan op het forum of de freaks een top cd uit hun collectie zouden willen meebrengen. De oogst was heel was mager één freak bracht één cd mee!!

Voor de volgende meeting in 2007 had ik die zelfde vraag wederom gesteld ,maar dan wat indringender. Het resultaat was dat 10 freaks één of enkele cd’s meebrachten. Prachtig. Ja, ja dat zal wel zijn. Ik had mezelf behoorlijk in de nesten gewerkt. Van de meegebrachte cd’s was er eentje subliem. De rest, voor zover ik ze heb kunnen draaien, totaal maar dan ook totaal ongeschikt voor demo of boxenvergelijking. Een paar uitschieters herinner ik me nog als de dag van gister. Er was een cd van Madonna bij . Die was zo slecht, schreeuwerig en een distorsie dat wil je gewoon niet weten.
Top of de bill was een man die heel bescheiden maar ook heel gewichtig naar me toe kwam en me toefluisterde : moet u dit eens draaien, gewoon geweldig. Het bleek hoela hoela muziek uit Hawaï. In één woord gênant en dat ruim 3 minuten lang. Pure tijd verkwisting en bovendien verlies je de interesse bij je publiek. En dat waren dan topstukken uit hun collectie. Pfff.

Eigenlijk kwam het in het verleden vrijwel nooit voor dat iemand bij een demo of ander soort presentatie eigen platen en later eigen cd’s meebracht en hier had ik er nota bene zelf om gevraagd. Had ik dus nooit moeten doen. In elk geval een nieuwe ervaring rijker . Andre, dat bedoelde ik dus met “naar mijn ervaring enz” Groeten Piet.
gromsound
Contacteer:

10 feb 2013, 23:09

haha mooi verhaal Piet! Tja in de werkplaats van de buren op het storkterrein zijn ze nogal van de piratenmuziek dat had je ook nog kunnen overkomen :lol: Gruwel, oordoppen in als je per ongeluk die hal door moet want het staat ook nog eens een partij HARD (moet boven de metaalbewerkingsherrie uit komen) en helaas niet op HiFi spul. Zelfgezaagde konijnenhokken van spaanderplaat met de grootste unispeaker erin die ze konden vinden op de sloop.... ''ja de koffiekopjes bewegen op tafel het is goed''.

Mijn SQ keuze is in zoverre beperkt dat de meest spectaculaire demo platen uit 1972-1973 komen. Toen was het een hype dat quadro en iedereen probeerde natuurlijk met zuiver effectbejag die handel te slijten. En ja wat was bij brede massa van de rijkere consumenten hip: easy listening, bigband en deutsche humpa. Kortom vriend Bruis gaat een TOPmiddag hebben :mrgreen:

maar goed die belegen muziek past in het 832 tijdsbeeld en mijn navolger blaast dat allemaal weer weg met zijn courante DTS deunen. toch jammer dat er geen quadro is van Vanessa Paradis... Mylene Farmer wordt aan gewerkt, dat is er wel!
omniVoor

11 feb 2013, 00:18

Mylene Farmer - Mylenium, het zit er toch bij, als ik laat zoeken, komt er niets boven water maar toevallig loop ik er toch tegen aan. 8)
Will
Contacteer:

11 feb 2013, 19:36

De zoekfunctie zal wel niet met accenten om kunnen gaan, want het is eigenlijk Mylène.

Het was maar een grapje hoor, omdat je met zo een lange lijst kwam waar toch niet uit te kiezen is. De een is weg van mevrouw Wijnhuis, maar ik loop er van weg.
Mylène zingt veel nummers nogal hoog en soms net iets té, zodat ze het eigenlijk niet haalt. Niettemin kan ik met veel plezier een concert-dvd kijken of cd afluisteren, maar of het geschikt is voor een demo? Dat moet de presentator zelf vooraf kunnen beoordelen.

Ook mijn opmerking over Nena, irgendwie, irgendwo, irgendwann. Het intro dat een paar minuten duurt is gewoon een forse bak herrie. Ik vind dat wel even mooi, zo een hoop bombast, maar voor een boxenvergelijking ???

Ik ben het met de Meester eens: je moet draaien wat jullie zelf goed vinden voor de quadro. Hoogstens tien minuten achteraf voor verzoeknummers inruimen.
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.
Plaats reactie