welke muziek voor testen luidsprekers ?

Wat beluister jij graag op je MFB's? Toevallig een geweldige oude of nieuwe artiest ontdekt? Deel hem hier!

Moderator: Moderators

Otto

Re: welke muziek voor testen luidsprekers ?

Berichtdoor Otto » ma okt 30, 2017 12:38 pm

... dat ik hun muziek mag gebruiken voor het online zetten
Dat jij een afspraak hebt met de uitvoerende(n) weet YouTube niet :lol:
- Digitaliseert alle voorkomende videosystemen.
- Verzamelaar van tv's en video's uit de 60's & 70's.

Ronnies
Contacteer:

Berichtdoor Ronnies » ma okt 30, 2017 2:43 pm

... dat ik hun muziek mag gebruiken voor het online zetten
Dat jij een afspraak hebt met de uitvoerende(n) weet YouTube niet :lol:
Dan gaan we het 180graden principe er eens op los laten :mrgreen: we zullen wel zien wat het gaat geven :music-listening:
22ah386,22ah186,FB825,FB820,FB821,N4520,cd100,
Cdi210, Cdi220, 777,977 MFB532, 544, en nog wat ouwe leuke meuk

Karsten

Berichtdoor Karsten » ma okt 30, 2017 3:12 pm

Hoi Ron;

Weet je waar de meeste tijd in is gaan zitten bij het organiseren van de vergelijking van 2016?
Het selecteren van de muziek. 80% van de aangedragen CD's bleek van onvoldoende kwaliteit; Dynamiekcompressie, distorsie op de vocalen en clippen van subkanalen of de master waren de voornaamste problemen.
Daarna bleek het maken van een compilatie-CD ook een probleem: Veel brandprogramma's hebben mogelijkheden tot het gelijktrekken van de luidheid van de tracks of het comprimeren van de dynamiek. Ook al zette je alles uit dan klonk de track vanaf de compilatie-CD minder goed dan het origineel. Uiteindelijk hebben Piet Gouw en ik gewoon diskjockey zitten spelen met de originele CD's, zijn CD850MkII en mijn Marantz CDR620 (digitaal aangesloten via coax). Alleen op die manier was er geen verschil te horen tussen origineel en kopie. Ook kopieën van deze "Master-CD" bleken alleen verliesloos te maken mbv. een speler en de CDR620.
Als je jouw adres PB-d dan kan ik jou wel een kopie sturen. :wink:

Groet;

Karsten
Medisch technicus zoekt nieuw baasje in laboratorium- of versnellertechniek. Ook fabrikanten van luidsprekersystemen worden van harte uitgenodigd zich als potentiële werkgever te melden!

movieman

Berichtdoor movieman » ma okt 30, 2017 4:40 pm

Het ligt niet alleen aan de software maar ook aan de hardware, de snelheid waarmee CD's worden gebrand, is veel te hoog, je moet niet hoger dan 4x gaan zitten, probleem is alleen dat je zulke branders niet meer kunt kopen.

Remi

Berichtdoor Remi » ma okt 30, 2017 6:24 pm

je kan wel instellen op welke snelheid je wil branden toch, ook bij eentje snel kan
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"

Ronnies
Contacteer:

Berichtdoor Ronnies » ma okt 30, 2017 6:32 pm

Hoi Ron;

Weet je waar de meeste tijd in is gaan zitten bij het organiseren van de vergelijking van 2016?
Het selecteren van de muziek. 80% van de aangedragen CD's bleek van onvoldoende kwaliteit; Dynamiekcompressie, distorsie op de vocalen en clippen van subkanalen of de master waren de voornaamste problemen.
Daarna bleek het maken van een compilatie-CD ook een probleem: Veel brandprogramma's hebben mogelijkheden tot het gelijktrekken van de luidheid van de tracks of het comprimeren van de dynamiek. Ook al zette je alles uit dan klonk de track vanaf de compilatie-CD minder goed dan het origineel. Uiteindelijk hebben Piet Gouw en ik gewoon diskjockey zitten spelen met de originele CD's, zijn CD850MkII en mijn Marantz CDR620 (digitaal aangesloten via coax). Alleen op die manier was er geen verschil te horen tussen origineel en kopie. Ook kopieën van deze "Master-CD" bleken alleen verliesloos te maken mbv. een speler en de CDR620.
Als je jouw adres PB-d dan kan ik jou wel een kopie sturen. :wink:

Groet;

Karsten
Was mij ook al opgevallen met diverse originele cd's en hetzelfde originele liedje klinken toch van tijd anders op dezelfde cd speler en dan bedoel ik een duidelijk hoorbaar verschil, als je dan nog verschillende cd spelers gaat toepassen ........ :whistle:
Ook zelf het één en ander proberen over te zetten op cd's dat is inderdaad ook niet echt makkelijk kan heel goed geloven dat jullie discjockey hebben gespeeld want ondanks dat ik van originele wav files (via pc) het erop zette was het weergave inderdaad minder dan op de originele cd's zoals je beschrijft. zelf heb ik geen cdr meer al denk ik wel dat je via een cdr een kopy hebt van 1 op 1
groet

Ronnies
Contacteer:

Berichtdoor Ronnies » ma okt 30, 2017 6:37 pm

je kan wel instellen op welke snelheid je wil branden toch, ook bij eentje snel kan
Dacht precies hetzelfde al heb ik wel nog ergens een 386 en een pentium op 233mhz laptop liggen en in één van die zit nog een oude cdwriter we zoeken ze één dezer en proberen gewoon.

Vonkentrekker

Berichtdoor Vonkentrekker » ma okt 30, 2017 8:12 pm

Ik heb hier nog een werkende plextor plexwriter 24/10 voor moeilijke cd's. Brand ook nog op 1 x, maar 4 x bij audio is ok.

Voor je MFB's is Robin S - Luv 4 luv wel eens leuk om de bas te testen.

movieman

Berichtdoor movieman » ma okt 30, 2017 8:36 pm

Die staat bij mij nog ergens op DCC...

Ik heb nog een werkende PlexWriter 12/10 (jouw voorganger).

Audio extraheren is een vak apart, zo ook het branden en de gebruikte CDR's, ik heb nog nooit problemen met die van Philips gehad, volgens mij voldoen deze nog het beste aan de standaard.

@ Remi: moderne branders kunnen vaak alleen nog maar op hoge snelheid branden, 16x is volgens mij het laagste voor CDR en dat is echt te snel.

frans kuijpers

Berichtdoor frans kuijpers » ma okt 30, 2017 8:55 pm

Bij een bezoek aan de Firato 1976 ,een beurs waar het nieuwste op geluid en beeld werd tentoongesteld,bij de meeste van u wel bekend , hoorde ik voor het eerst de mfb 532. Deze werden op de stand van Phillips gedemonstreerd in een luisterruimte waar muziek werd gedraaid (lp) van het orkest van Roberto Delgado.De cd was er toen nog niet.
Ik was meteen verkocht. Ik heb boxen en ook de 209 draaitafel gekocht. en div. lp,s van dit orkest.
Na het nodige onderhoud aan boxen en draaitafel spelen ze nog bijna iedere dag.

Will
Contacteer:

Berichtdoor Will » ma okt 30, 2017 9:42 pm

Ik vermoed dat het 1974 geweest moet zijn. In '76 was de 532 al behoorlijk ouderwets en opgevolgd door de 544.
De 532 herinner ik me ook van de Firato. In een speciaal demonstratiezaaltje stonden er wel tien of twintig langs de wanden opgesteld.
Verder stonden er vier bij de quadro-visoog op de stand. Waarom onthoudt een mens dit soort details toch... :roll:
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.

Fotohuis
Contacteer:

Berichtdoor Fotohuis » do nov 02, 2017 11:18 am

Ik heb in ieder geval een kopie van de CD. Via Loewi is dat geregeld. Prima test muziek.
http://www.svema.info
Analoog? Dynavox TPR-3 5670W buizen voorversterker, ET-100 met Teufel Ultima 20 Mk2. N4504, N4450, N2521, N2507, 212, 312, 222, draaitafels + GP401/412 MKII Shibata. CD204, CDF200. NAD C352, C422, C521BEE+FB820. 22RH743+22RH544/79R

Karsten

Berichtdoor Karsten » vr nov 03, 2017 1:40 am

Vandaag een kopie gemaakt van mijn exemplaar van de test-CD mbv de CD634 en MZ CDR620. Morgen eens proefdraaien op mijn "nieuwe" DAC; De met PanasonicFC gerecapte Musical Fidelity X-ACT! :dance:
Medisch technicus zoekt nieuw baasje in laboratorium- of versnellertechniek. Ook fabrikanten van luidsprekersystemen worden van harte uitgenodigd zich als potentiële werkgever te melden!

cyrano

Berichtdoor cyrano » vr nov 03, 2017 1:56 pm

Ik heb IE en Chrome, dat laatste tegen m'n zin in maargoed.
De audio op YouTube is nog steeds mp3 160kbps.
Ik heb nu zon 500 video's online staan, meest van oude videobanden dus het zal mij niet echt interesseren wat ze er van maken. Maar voor hoge kwaliteit audio moet je er in ieder geval niet zijn.
Ikzelf upload altijd mpeg4 1920x1080.
Audio mp3 256kbps stereo.
En toch converteren ze het terug ;)
Probeer de audio eens ongecomprimeerd of als AAC door te sturen.

Ik weet het fijne er ook niet van. Zoals je al opmerkte, voor top geluid moet je er niet zijn.

Maar ik download wel eens goed klinkende video's, gewoon uit nieuwsgierigheid. En als je die door MediaInfo draait, zie je de instellingen. En volgens mensen die er wel verstand van hebben, is de enige manier een hoge kwaliteit bron aanbieden en verder Youtube z'n ding laten doen.

cyrano

Berichtdoor cyrano » di nov 07, 2017 3:51 am

Terug naar “Muziek”