Welke CDR recorder ?

Digitale schijfjes en analoge MFB boxen gaan ontzettend goed samen... Alles over CD spelers, DAC's en loopwerken hier!

Moderator: Moderators

fietsenmaker

29 jan 2011, 11:40

Dat gaat volgens mij niet, ik meen dat destijds ook erbij vermeld was dat de Eprom voor een CDR880 wel in het voetje van de CDR870 past, maar dan NIET werkt.

mijn foto's zijn inderdaad van CDR880's

jammer dat je dan net niet de juiste recorder hebt hiervoor
Hallo Remie,

Maar wat zijn de verschillen dan, ik zie geen vershil in print opbouw en cd loopwerk, zo op het eerste gezicht.
Volgens mij kan je de binnenwerken gewoon met elkaar verwisselen.
Zelf heb ik geen service manual om dit te vergelijken. Heb jij deze soms.

Groet,
Fietsenmaker
Remi

29 jan 2011, 12:15

Het lijkt mij voor de hand liggen dat als het niet werkt, dit is omdat de instructieset anders is.
Misschien is er in de 870 wel e.e.a. niet aanwezig of op een andere plek in de adressering waardoor de Eprom die de beveiligingen moet omzeilen op een voor de 870 verkeerd adres iets probeert te doen.
Ik geloof graag dat het er verder van binnen optisch net zo uit ziet als in de 880.
maar als er geen verschil zou zijn waren er ook geen twee types op de markt gebracht.

Maar je zou ook kunnen overwegen de proef op de som te nemen en die Eprom er gewoon in zetten, kijken hoever de CDR870 ermee komt.
Als het niet werkt, kan je altijd nog een CDR880 erbij zoeken later

doc heb ik zo niet 123 in beeld
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
gromsound
Contacteer:

29 jan 2011, 15:40

die eprom is niet nodig in dat geval want het oudere model werkt nog met die ladepulktruc. Dus als je dat een beetje fijngevoelig doet kan je -na herkenning van 1 treiterschijf- gewoon PC CDRs gebruiken.
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
fietsenmaker

30 jan 2011, 12:11

die eprom is niet nodig in dat geval want het oudere model werkt nog met die ladepulktruc. Dus als je dat een beetje fijngevoelig doet kan je -na herkenning van 1 treiterschijf- gewoon PC CDRs gebruiken.
He Gromsound,

Bedankt, ga ik eens proberen als ik zo'n treiterschijfje heb.

Groet,
Fietsenmaker
snameroc

30 jan 2011, 12:30

hoe werkt die ladepultruk dan?
Moet je hem met hand openen en voor hij helemaal open is de cd omwissellen?
Remi

30 jan 2011, 16:16

ja, hij moet de check doen met een echte audio CDR erin en als die check akkoord is kan je de lade wat naar voren trekken zonder dat hij het in de gaten heeft en de CD wisselen.
De kraak Eprom biedt nog wat meer geintjes tav kopieerbits e.d die nu niet mogelijk zijn maar het werkt in principe wel zo.
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
fietsenmaker

31 jan 2011, 19:59

Het lijkt mij voor de hand liggen dat als het niet werkt, dit is omdat de instructieset anders is.
Misschien is er in de 870 wel e.e.a. niet aanwezig of op een andere plek in de adressering waardoor de Eprom die de beveiligingen moet omzeilen op een voor de 870 verkeerd adres iets probeert te doen.
Ik geloof graag dat het er verder van binnen optisch net zo uit ziet als in de 880.
maar als er geen verschil zou zijn waren er ook geen twee types op de markt gebracht.

Maar je zou ook kunnen overwegen de proef op de som te nemen en die Eprom er gewoon in zetten, kijken hoever de CDR870 ermee komt.
Als het niet werkt, kan je altijd nog een CDR880 erbij zoeken later

doc heb ik zo niet 123 in beeld
Beste Remi,

Er zijn inderdaad kleine verschillen in de 870 en 880 serie. Behoudens de vergulde aansluitingen heeft de 880 iets meer optie's
bij het opnemen. Dat zal de reden zijn waarom de Eproms niet uitwisselbaar zijn. Heb het nog niet geprobeerd of het werkelijk niet kan. Heb alleen de 870 werkend. Een 880 komt als alles goed gaat eind van de week. Deze heeft een niet werkend lade systeem.
Dus werk aan de winkel, waar ben ik aan begonnen :lol:

Maar goed we zien wel, of het lukt om de 880 te repareren.
Ik hou je op de hoogte.

Groet,
Fietsenmaker
Remi

31 jan 2011, 21:35

nou ja dat is misschien wel een gevolg van het ladetrekken, de lade stuk, wie weet.
ik denk dat CD(R) units wel precies hetzelfde zullen zijn dus als het helemaal niet te redden is zou je de 870 kunnen gebruiken als donor.
fietsenmaker

02 feb 2011, 21:22

nou ja dat is misschien wel een gevolg van het ladetrekken, de lade stuk, wie weet.
ik denk dat CD(R) units wel precies hetzelfde zullen zijn dus als het helemaal niet te redden is zou je de 870 kunnen gebruiken als donor.
Remi,

Vandaag de cdr 880 via de post ontvangen en natuurlijk meteen geprobeerd.
De Lade wil niet opengaan zoals de verkoper al vertelde.
Na het openmaken van de speler lukte het wel om met de hand de lade open te maken.
Zelf heb ik het vermoeden dat er geen spanning op staat want hoor helemaal niets ratelen of zo. Is dit een bekent euvel bij de 880?
Ga van het weekend maar eens wat meten hier en daar in de hoop dat ik de storing kan vinden.
Laat hier wel weten of ik de storing heb gevonden.

Groet,
Fietsenmaker
Remi

02 feb 2011, 21:29

is mij niet bekend in ieder geval, je moet ook even kijken of er niet een spanningsregelaar toevallig los in de soldeer staat.
vaak staan er een paar bij elkaar, zwart, drie pootjes en een metalen plaatje op de rug.
als er een wat makkelijk wiebelt staat hij los, even solderen en wie weet

edit: aanvulling

Afbeelding

hier staan er op de print links boven drie met een beugeltje tegen de zwarte strip met een beugeltje, die zijn niet meteen verdacht maar wel die twee losse die ik tussen de elko's zie staan, even voelen wat deze doen.

pas ook even op met die netvoeding aan de linkerkant, zo te zien staat die op de print
fietsenmaker

06 feb 2011, 17:22

He Remi,

Mijn CDR 880 werkt nu ook.
Heb even de printen gewisseld. Toch wel makelijk als je nog een 870 bezt.
Bij nader onderzoek is de spanningregelaar stuk en wat ik zo meet, een condensator die behoorlijk in waarde is gezakt.
Ga deze eerst maar eens vernieuwen.
Ik laat wel weten wat het is geweest.
O ja ik heb ook nog zo'n hucht Eprom bij jan gekocht, ding werkt prima in de 880.
Nog bedankt voor de Tip trouwens.
Straks lekker ouwe meuk van cassette op CD zetten.

Groet,
Fietsenmaker
Remi

06 feb 2011, 20:50

:D nou mooi fietsenmaker, dat is dan allemaal goed terecht gekomen.
kan best zijn dat die elko de spanningsregelaar heeft gesloopt, ik ben ook eens een grote elko tegengekomen die zo verlopen was dat hij inwendige sluiting had inmiddels.
fietsenmaker

12 feb 2011, 22:16

Beste Remi,

Ik moest toch nog even het loopwerk van de CDR 880 nakijken, de lade ging niet lekker open en dicht.
Na alles schoongemaakt te hebben en opnieuw alles gesmeerd te hebben, viel mij het nummer van het loopwerk op .
Toen kon ik het niet laten om een philips computer cdwriter te slopen en wat bleek? |Hetzelfde loopwerk zit in de eerste Philips computer branders. Van deze branders zijn er volgens mij nog genoeg in omloop.
Dit is toch wel makkelijk voor de toekomst.

Groet,
Fietsenmaker
astagumby

05 mar 2012, 21:32

Hallo allemaal,

ik heb me net geregistreerd, omdat ik vandaag de hand heb weten te leggen op een CDR880, en toen ik op zoek was naar een manier om de beveiliging te omzeilen, kwam ik op dit forum terecht. Ik ben niet echt technisch of zo, maar het plaatsen van een andere eprom is zo kinderlijk eenvoudig, dat moet zelfs mij nog wel lukken. Hierboven las ik dat ene Jan van Vliet die te koop aanbiedt, maar de marktplaats-link loopt helaas dood .... Dus: wie kan me zeggen hoe ik in contact kan komen met Jan van Vliet? Liever een nieuwe eprom dan de 'ladepulktruc', die lijkt me nogal riskant, dus daar begin ik liever niet aan.

Asta

O ja, vandaag ook nog via marktplaats een Philips 603 receiver gescoord, voor maar 10 euro! Alles schijnt te werken, nu hopen dat-ie er ook nog een beetje redelijk uit ziet!
Remi

05 mar 2012, 22:51

ik heb Jan een berichtje gestuurd, even geduld
Plaats reactie