Welke CDR recorder ?

Digitale schijfjes en analoge MFB boxen gaan ontzettend goed samen... Alles over CD spelers, DAC's en loopwerken hier!

Moderator: Moderators

Remi

01 jan 2011, 13:51

daar ben ik ook wel benieuwd naar, mijn audio CD-RW's kan ik wel prima wissen op de PC en daarna weer gebruiken in de CDR880.
ik heb een Fuji audio CD-RW van 74 minuten, met 80 minuten CD-RW's deed hij moeilijk
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
gromsound
Contacteer:

07 jan 2011, 00:12

even in mijn archief gedoken en de text teruggevonden die destijds op de kodak site stond bij dit type CDs. De specifieke digitreitercode staat VAST GEDRUKT op de CD dus die kan je niet -al dan niet bewust- slopen met een andere brander.

iets anders: de philips CDR880 moet je voor aankoop wel even testen mbt het lademechanisme. Er is namelijk een hoogst ongebruikelijke reden waarom dat spul bij dit specifieke apparaat stuk kan zijn. De ingenieurs van philips hadden die reden in hun worst nightmares niet kunnen bedenken :mrgreen:
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
Harry

07 jan 2011, 10:23

gromsound schreef: wel even testen mbt het lademechanisme. Er is namelijk een hoogst ongebruikelijke reden waarom dat spul bij dit specifieke apparaat stuk kan zijn. De ingenieurs van philips hadden die reden in hun worst nightmares niet kunnen bedenken :mrgreen:
De CDR880 is inmiddels binnen met de post, vandaag krijg ik hopelijk de cdrw's dus dan kan ik 'm helemaal testen. De lade doet het in ieder geval prima. Maar ben wel heel benieuwd wat dit bijzondere "lade-scenario" is?
Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt mis ik mijn verstand het meeste...
Rob

07 jan 2011, 11:14

Remi schreef:daar ben ik ook wel benieuwd naar, mijn audio CD-RW's kan ik wel prima wissen op de PC en daarna weer gebruiken in de CDR880.
ik heb een Fuji audio CD-RW van 74 minuten, met 80 minuten CD-RW's deed hij moeilijk
Heb op die manier toch 2 rw's verpest. Vraag me niet hoe dat kan gebeuren, het waren TDK CDRW's.
Remi

07 jan 2011, 12:13

Rob schreef:
Remi schreef:daar ben ik ook wel benieuwd naar, mijn audio CD-RW's kan ik wel prima wissen op de PC en daarna weer gebruiken in de CDR880.
Heb op die manier toch 2 rw's verpest. Vraag me niet hoe dat kan gebeuren, het waren TDK CDRW's.
dat is vervelend, misschien een slechte batch CDRW's geweest?
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
Remi

07 jan 2011, 12:15

Harry schreef:
gromsound schreef: wel even testen mbt het lademechanisme. Er is namelijk een hoogst ongebruikelijke reden waarom dat spul bij dit specifieke apparaat stuk kan zijn. De ingenieurs van philips hadden die reden in hun worst nightmares niet kunnen bedenken :mrgreen:
De CDR880 is inmiddels binnen met de post, vandaag krijg ik hopelijk de cdrw's dus dan kan ik 'm helemaal testen. De lade doet het in ieder geval prima. Maar ben wel heel benieuwd wat dit bijzondere "lade-scenario" is?
:mrgreen: vast zoiets als "de laser brand ook net naast de CD en knabbelt zoetjes aan de lade in tweeen" :P
Harry

07 jan 2011, 21:34

Remi schreef: :mrgreen: vast zoiets als "de laser brand ook net naast de CD en knabbelt zoetjes aan de lade in tweeen" :P
Nog geen brandspoor te zien in de lade gelukkig :wink: . Nog maar een paar uurtjes geduld tot de goedkope telefoontikken weer ingaan, dan zullen we hopelijk de oplossing van dit raadsel te horen krijgen! Ondertussen heb ik de cdrw's binnen, zit nu lekker met de koptelefoon op naar een oude cassette te luisteren en op te nemen. Enige wat ik mis op de CDR880 is een balansregelaar voor de input, m'n N2511 heeft vroeger een beetje scheef opgenomen.
Plips

08 jan 2011, 18:58

Zit die balansregeling niet ergens in een onoverzichtelijk menuutje weggestopt?
Hier stond "vroeger" een hele opsomming apparatuur, helaas kunnen er maar 255 tekens...
gromsound
Contacteer:

08 jan 2011, 19:01

Wat sympathiek dat jullie op mijn telefoonstartvenster wachten!

Welnu vraag niet hoe iedereen dat te horen kreeg ooit voor internet er was maar de vroege serie CDR880s waren te foppen door er een treiterdisc in te doen en na de herkenning MET DE HAND de lade naar buiten te pulken en er alsnog een gewone CDR in te doen, laatje dicht werkte perfect.

Zijn heel wat lades onder garantie gerepareerd totdat philips het doorhad, de software repareerde (dichttimmerde) en liet weten die repa NIET meer te doen.
Leuk he, de menselijke geest zoekt toch altijd een uitweg tegen digitaal mensenpesten.

PS nee hij heeft geen balansregeling en godzijdank ook geen onscreenmenuutjes het is een eerlijk analoog in audiotoestel waar de computertroep je niet in de weg zit. Behalve die treitertruc dan.
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
Harry

08 jan 2011, 19:53

Ja, nou je het zegt, had al eens ergens iets gelezen over die CDR truc. Wist alleen niet dat dat specifiek met de CDR880 was. Gelukkig heeft deze truc zich niet verspreid tot naar de vorige eigenaar van deze machine :)
Het is inderdaad nog een mooi "simpel" apparaat zonder sub-sub-sub-menutjes. Maar die balansregelaar mis ik wel een beetje, bij de cassettes die echt erg scheef zijn zal ik er dan maar de 209 tussen zetten.
Remi

08 jan 2011, 19:55

ik heb er een waar ik een andere Eprom in heb gezet en die lust nu ook gewone PC CDR's.
maar met een audio CDRW is het al prima te doen
Plips

08 jan 2011, 20:12

Een type nieuwer is inderdaad onoverzichtelijker dan de 880
Hier stond "vroeger" een hele opsomming apparatuur, helaas kunnen er maar 255 tekens...
Harry

08 jan 2011, 20:27

Plips schreef:Een type nieuwer is inderdaad onoverzichtelijker dan de 880
Welk typenummer/nummers heb je het dan over? (ben toch iets meer thuis in het "oude" spul :wink: )
fietsenmaker

08 jan 2011, 20:31

Remi schreef:ik heb er een waar ik een andere Eprom in heb gezet en die lust nu ook gewone PC CDR's.
maar met een audio CDRW is het al prima te doen
Is wel intressant, hoe en wat heb je dan veranderd .

Groet,
Fietsenmaker
Remi

08 jan 2011, 20:55

alleen een andere Eprom in de CDR880, hij heeft daarvoor een voetje dus er hoeft niet eens gesoldeerd te worden.
Jan van Vliet had die Eproms, misschien zijn er nog wel een paar
Plaats reactie