Stand-by problem !!!

Digitale schijfjes en analoge MFB boxen gaan ontzettend goed samen... Alles over CD spelers, DAC's en loopwerken hier!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
johanh

28 dec 2018, 23:00

Hoi, ik had graag hulp misschien hier gevonden om het volgend probleem, ik heb namelijk een cd spelen en MD gecombineerd type mxd d1, nu zet ik deze aan en ik hoor een relay telkens klikken en hij blijft op standby position, en na een maar seconden niets meer op de lcd af te lezen! Maar de stand-by led blijft aan vooraan op het front.
Hopelijk weet iemand mij hier mee met raad te helpen, misschien door het zelfde probleem ooit gehad en nog weet hoe deze opgelost te hebben.

Alvast fijne kerstdagen en een spetterend 2019 alvast
MGf
Contacteer:

04 jan 2019, 11:21

Ik vond het al raar... een Philips MD speler??
Maar na even google op het typenummer "mxd d1" kwam er ynoS uit...

Tja, dan kan het zijn dat je niet direct antwoord krijgt op dit forum... ;)

Ik ken deze speler niet, maar de klacht is wel iets dat ik vaker gezien heb. Vaak is het een probleem in de voeding. Die wil niet meer goed opstarten.

Ik heb even de service manual gedownload en een blik geworpen naar het schema. De voeding is permanent aan, er zit één conventionele voeding in (geen geschakelde) en geen separate standby voeding.
Het inschakelen van het apparaat uit standby wordt geregeld door Power Supply Controller IC IC541, BA3960.

Moeilijk te zeggen waar het probleem zit, maar als je voldoende verstand hebt van fout zoeken en er meetapparatuur voor hebt, dan is het vast wel te vinden. Kan van alles zijn, van een slechte elko in het standby circuit tot een controller IC die defect is en niet meer te krijgen/te duur waardoor de speler economisch total loss wordt...
~ Mark ~
Soldeerbout, schroevendraaiers en een hamer.
Plaats reactie