CD100 voeding probleem
Moderator: Moderators
- bramjacobse
- Contacteer:
Staat er spanning op het deur-contact wat je hebt door verbonden...? -7 volt.
- bramjacobse
- Contacteer:
Krijg je wel een Laser "ON" signaal uit de Processor..?
Moet 0 volt zijn als je op play drukt.

Moet 0 volt zijn als je op play drukt.

Het LD-ON signaal wordt aan onderstaand circuit aangeboden (lijntje dat van rechts komt).
Dit circuit zit op de laser print, dus onder het loopwerk.

De spanningen bij Play met een rechthoek er omheen en bij Stop met een cirkel er omheen.
Je zou kunnen beginnen met de spanningen te meten rondom transistor 6118, een BD227.
Edit: postimage links verwijderd.
Dit circuit zit op de laser print, dus onder het loopwerk.

De spanningen bij Play met een rechthoek er omheen en bij Stop met een cirkel er omheen.
Je zou kunnen beginnen met de spanningen te meten rondom transistor 6118, een BD227.
Edit: postimage links verwijderd.
Laatst gewijzigd door MGf op 21 nov 2018, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
~ Mark ~
De opgegeven waardes haal ik bij lange na niet! Op alle 3 de aansluitingen zit ik slechts op 0,1 tot 0,2V. Daarbij maakt het niets uit wanneer ik de play-toets bedien. Nou ja, niets, ik zie die lage spanning even iets veranderen maar dat stelt eigenlijk niet veel voor. Heb hier op dit moment sowieso geen nieuwe BD227 of vervanger liggen. Even geduld dus voor vervolg van dit verhaal.
Nog eens goed gekeken, het schema klopt niet, in mijn CD100 zit een andere print rondom het loopwerk. Het loopwerk in mijn CD100 is A06-A07.
Als eerste op connector A16 alle spanningen gecontroleerd. Ik mis op pen 1 de -7V. De rest klop wel. Dus toch nog een voeding probleem.
Als eerste op connector A16 alle spanningen gecontroleerd. Ik mis op pen 1 de -7V. De rest klop wel. Dus toch nog een voeding probleem.
- bramjacobse
- Contacteer:
via de het front printplaatje

Alle voedingspanningen eerder gecontroleerd direct bij de regelaars, met wat omwegen uiteindelijk daar alles vlg spec. Mis op het loopwerk de -7V op pin 1 van de 4-polige voeding connector A16. Op de hoofdprint direct waar de kabel de pcb verlaat richting loopwerk ben ik de spanning kwijt terwijl hij wel op het printspoor staat. Die verbinding eens opnieuw gesoldeerd, hierna heb ik wel alle gewenste spanningen op de 4-polige connector.
Volgende test, visuele controle van de laser. Moet eerlijk bekennen, ik zag niets, ook niet mbv een dun papiertje. Verdorie, nou ja, dan toch maar eens met een CD proberen. Play-toets bedienen en jawel hoor, de motor begint te draaien en de speler doet het! Dus toch. Inmiddels een paar CD's uitgeprobeerd, tot nu toe functioneert hij weer prima.
Moet nu alleen nog de trafo omzetten naar 240V. Weer een CD100 gered.
Met dank aan de mensen van dit forum voor het meedenken en de hulp!
Volgende test, visuele controle van de laser. Moet eerlijk bekennen, ik zag niets, ook niet mbv een dun papiertje. Verdorie, nou ja, dan toch maar eens met een CD proberen. Play-toets bedienen en jawel hoor, de motor begint te draaien en de speler doet het! Dus toch. Inmiddels een paar CD's uitgeprobeerd, tot nu toe functioneert hij weer prima.
Moet nu alleen nog de trafo omzetten naar 240V. Weer een CD100 gered.
Met dank aan de mensen van dit forum voor het meedenken en de hulp!