Welk loopwerk voor cd recorder cdr760

Digitale schijfjes en analoge MFB boxen gaan ontzettend goed samen... Alles over CD spelers, DAC's en loopwerken hier!

Moderator: Moderators

BMW635

Welk loopwerk voor cd recorder cdr760

Berichtdoor BMW635 » wo apr 25, 2018 1:10 pm

Mijn cdr760 heeft steeds meer last met het lezen van cd's en schrijven doet hij al helemaal niet meer (opc fail).
Nu meen ik ooit in een ander topic te hebben gelezen dat het loopwerk in de cdr760 ook toegepast wordt in sommige cd branders voor pc's. Weet iemand in welk merk/type cd brander zo'n zelfde loopwerk zit?
Groeten, Rob

Karsten

Re: Welk loopwerk voor cd recorder cdr760

Berichtdoor Karsten » wo apr 25, 2018 2:48 pm

Ik neem aan dat je al de optiek hebt gereinigd met alcohol en met kontakt67 langs de rand van het lensje hebt geblazen?
Als je (na het treffen van anti-ESD-maatregelen (polsbandje enzo)) de flatcable van de laserpickup eens los neemt en weer vast zet in de printconnector? Vaak wil dat ook nog wel eens helpen. :wink:
Helpen dat soort maatregelen niet dan wordt het inderdaad zoeken naar een andere drive. :(
Medisch technicus zoekt nieuw baasje in laboratorium- of versnellertechniek. Ook fabrikanten van luidsprekersystemen worden van harte uitgenodigd zich als potentiële werkgever te melden!

BMW635

Re: Welk loopwerk voor cd recorder cdr760

Berichtdoor BMW635 » wo apr 25, 2018 4:24 pm

Ik heb het lensje wel gepoetst ja. Heb nu een loopwerk van een cdr765 er in. Is hetzelfde type namelijk CDL 3610/01.
Deze speelt wel redelijk goed af, maar record niet. Het oorspronkelijke loopwerk speelde gebrekkig af en record lukte heel soms, maar dan ook vaak dat de opname afbrak en de cd daarna onbruikbaar. Denk toch dat de lasers aan hun einde zijn. Als er slecht contact in de flatcables zou zitten, dan zou hij niet door de zelf test heen komen lijkt me.
Heb een nieuwe philips cd/rw drive besteld uit +-2000, hopelijk zit daar het CDL 3610 loopwerk in. Wordt vervolgd.
Groeten, Rob

Terug naar “Compact Disc”