Philips CDC875

Digitale schijfjes en analoge MFB boxen gaan ontzettend goed samen... Alles over CD spelers, DAC's en loopwerken hier!

Moderator: Moderators

Yde

02 sep 2017, 18:36

Zoals aangekondigd in "Nieuwe Aanwinsten" heb ik vanmorgen de Philips CDC875 CD speler thuisgekregen.

Bij nadere inspectie blijkt er meer met de CD wisselaar aan de hand dan ik in eerste instantie had gedacht.
Bij het demonteren kwamen me enkele onderdelen van een kapotte schakelaar en een helft van een snaar me tegemoet.
01.jpg
De onderdelen van de schakelaar zijn afkomstig van nabij het loopwerk en gelijk weet ik ook waar de snaar vandaan kwam.
Helaas heb ik niet meer zo'n schakelaar liggen dus zal ik op zoek moeten naar een vervanger.
De snaar zal een universele worden.
02.jpg
Om de snaar te vervangen moet de cassette met 6 CD's verwijderd worden, maar wat ik ook probeer de cassette krijg ik er met geen mogelijkheid uit. Ik heb het idee dat er meer aan het mechaniek defect is dan mij is verteld.
De cassette zit los in de geleiding en kun je met de hand heen en weer bewegen, volgens mij moet dit niet kunnen aangezien het mechaniek ook de lades met CD's moet kunnen kiezen!

Ook het display is niet in een al te goede staat, het folie aan de binnenzijde zit voor een groot gedeelte los en na demontage blijkt het kunststof display ingeklemd te zitten tussen het aluminium front en de kunststof achterzijde.
Hoe dit nu weer uitelkaar moet zou ik nu nog niet weten.
03.jpg
Al met al weer een leuke uitdaging om de CD wisselaar weer in een goede werkende conditie te krijgen.
TDrogt

02 sep 2017, 18:52

Hey mede cdc875 "lotgenoot" :lol:

Mijn cassette sprong er gelukkig uit toen ik op de knop drukte, nadat ik de snaren vervangen had.

Nu ook op zoek naar wat donor schakelaars,
Groetjes Tim.

Vanalles waar Philips op staat, van Buizen TV tot LED lamp.
bramjacobse
Contacteer:

03 sep 2017, 08:31

Is dit hem..? heb nog wel wat liggen denk ik

Afbeelding

Gr Bram
Yde

03 sep 2017, 11:27

Hallo Bram,

De schakelaar lijkt verdacht veel op wat ik zoek, mocht je er meerdere hebben dan houd ik me aanbevolen :wink:

Omdat ik de onderdelen heb van twee defecte schakelaars ben ik vanmorgen eens op zoek gegaan en aan de hand van de SM vond ik de tweede kapotte schakelaar.
04.jpg
De meeste linkse is kapot en is voor de cassette met 6 cd's, nu weet ik ook waarom deze er niet uit wilde.
Het blijkt heel eenvoudig om de cassette handmatig te verwijderen, door de vergrendeling iets naar buiten te halen kwam de cassette er zo uit :)
Helaas mist naast de kapotte schakelaar ook het witte plastic wieltje zoals degene er naast, deze heb ik niet in de CDC875 terug kunnen vinden!

Ook moet ik op zoek naar een passende snaar voor het mechaniek welke de CD terug in de lade van de cassette legt.
Degene die ik heb zijn of te kort of te lang, ik zal vanmiddag na de Formule 1 eens de lengte op gaan meten.
bramjacobse
Contacteer:

03 sep 2017, 11:43

Yde schreef:Hallo Bram,

De schakelaar lijkt verdacht veel op wat ik zoek, mocht je er meerdere hebben dan houd ik me aanbevolen :wink:
Ik heb even gekeken , heb er 5 liggen...

Gr Bram
TDrogt

03 sep 2017, 11:50

Als er na Yde nog een schakelaartje over is heb er ook nog wel belang bij 1tje :D
Groetjes Tim.

Yde

03 sep 2017, 12:06

bramjacobse schreef:
Yde schreef:Hallo Bram,

Ik heb even gekeken , heb er 5 liggen...

Gr Bram
Als je er twee kwijt wilt dan maak je mij daar zeer blij mee :D
bramjacobse
Contacteer:

03 sep 2017, 12:17

kunnen de heren leven met 2,50 euro per schakelaar..?

Gr bram
Yde

03 sep 2017, 12:49

Geen probleem, ik neem na de F1 race even contact via PB met je op.
TDrogt

03 sep 2017, 12:57

Geen probleem, Zie PB
Groetjes Tim.

Yde

03 sep 2017, 15:12

PB gestuurd :wink:
Yde

03 sep 2017, 15:48

Inmiddels is het me ook gelukt om het folie van het front te verwijderen :)
Het transparante donkerrode folie is tussen twee lagen transparant kunststof geplakt.
05.jpg
Ik wil nu het geheel vervangen voor een stuk transparante donkerrode PVC of kunststof, de dikte moet dan wel ongeveer 1mm zijn.
Ik heb al iets gevonden wat gebruikt wordt in lascabines ter voorkoming van UV straling wat naar buiten komt maar dit is helaas minimaal 2mm dik.
Weet iemand eventueel een andere oplossing, ik krijg n.l. de twee lagen kunststof niet zonder schade van elkaar af?
Dateq

03 sep 2017, 16:14

Koop een stuk lichtfilter folie bij bijv. Baxshop.
Dat spul wordt o.a. voor disco spots gebruikt.
Werkt prima.
Muziek is de beste uitvinding en zal dat ook blijven !
Yde

03 sep 2017, 16:24

Goed idee, had ik nog niet aan gedacht....
Ik zat te denken aan folie voor koplampen voor auto's maar dat moet met hete lucht worden gemonteerd en daar kan het kunststof weer niet tegen :roll:
TDrogt

03 sep 2017, 16:37

Koplampfolie hoef je alleen warm te maken als het oppervlak bol loopt (zoals de meeste koplampen doen).
Groetjes Tim.

Plaats reactie