CD 850 troubles.

Digitale schijfjes en analoge MFB boxen gaan ontzettend goed samen... Alles over CD spelers, DAC's en loopwerken hier!

Moderator: Moderators

CD 850 troubles.

Berichtdoor Jurjen op ma maart 08, 2010 1:03 pm

Ja hoor, ik heb weer eens iets.

Mijn CD 850 slaat over. Maar en dat is het rare het is meestal alleen bij nummer 1 van de eerste cd die ik speel. Daarna heb ik uren geen problemen.

Iemand dit al eens aan de hand gehad???

Ik ga hem in ieder geval vandaag even open maken en schoon maken. Gelijk alle bewegende delen even smeren, wellicht helpt dat. Anders gaat de CD 630 er aan geloven en zet ik het loopwerk over.

Iemand nog andere ideeën?
MFB 532

Verhuisd!!!!!!!! Uhm ja.... alweer ja :D
Jurjen

Re: CD 850 troubles.

Berichtdoor Thomas op ma maart 08, 2010 1:06 pm

Ik zie dat hier wel eens gebeuren, vaak wordt het veroorzaakt door slechte geleiding van de laser over de rails. Beetje vet eraan doet wonderen.
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
Thomas
Site Admin

Berichtdoor Jurjen op ma maart 08, 2010 1:16 pm

Mooi man :D reactie nog voor ik de speler losgekoppeld en uit het rek heb. Na de lunch eens mee aan de gang.
MFB 532

Jurjen

Berichtdoor Remi op ma maart 08, 2010 5:39 pm

mijn 850's hebben er ook last van, je hoort hem dan ook enorm tikken.
volgens mij heeft het te maken onbalans die onvoldoende gedempt wordt.
ik verdenk ook de drukplaat die wellicht niet hard genoeg drukt.

die van mij moeten ook weer open hiervoor, en dan zal ik de scharnierpunten van de drukplaat nog eens goed in het vet zetten.
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan?
Remi

Berichtdoor Jurjen op ma maart 08, 2010 9:58 pm

Poging 1 schoonmaken en smeren van vanmiddag was niet de oplossing.

Gaat nu weer open voor het CD klem gedeelte.
MFB 532

Jurjen

Berichtdoor Jurjen op di maart 09, 2010 9:02 pm

CD klem van een sloop speler over gezet. Verder zoals vermeld, alles wat bewoog weer een klein beetje gesmeerd. Lijkt tot nu toe weg te zijn.
MFB 532

Jurjen

Berichtdoor Remi op di maart 09, 2010 9:45 pm

ja dat is de drukplaat.
het is wel vreemd dat alleen deze spelers daar last mee hebben, ik heb twee 850's die deze neiging hebben, andere modellen geen probleem
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan?
Remi

Berichtdoor Jurjen op di maart 09, 2010 10:48 pm

Misschien ene foute batch cdm4 loopwerken???
MFB 532

Jurjen

Berichtdoor Jurjen op zo maart 14, 2010 5:17 pm

Probleem is weer terug :(

Ik ga een kringloop spelen op offeren voor een loopwerk ;)
MFB 532

Jurjen

Berichtdoor Jurjen op wo maart 17, 2010 1:06 pm

Nou, gemaakt, loopwerk van andere speler over gezet. En nu maar zien of dit lang goed gaat ;) Ga nog wel met de sloopspeler klooien om te kijken of ik kan vinden wat het is/was.
MFB 532

Jurjen

Berichtdoor Willem Roseboom op wo mei 05, 2010 2:01 pm

Hallo,

Ik heb ook een CD850, deze leest de eerste paar seconden goed en dan slaat de arm meerdere keren tegen het eindpunt aan. Lijkt erg op de hier beschreven storing. Ik heb het CDM4 loopwerk vervangen door een uit een goed werkende 600-serie speler maar dit gaf geen verandering. Ik ben benieuw of we achter het 800 probleem kunnen komen.

Groeten,

Willem
Willem Roseboom

Berichtdoor movieman op wo mei 05, 2010 5:04 pm

Hoi,

Zal wel een defecte hexinverter in de uitgangstrap zijn... Die SMD-CMOS-IC's, je kent ze wel... Toch? De voeding kan ook slecht zijn (versleten bufferelco's) of het motortje van het loopwerk... Kan eigenlijk overal aan liggen hahaha.

Ik had laatst een Marantz hier met hetzelfde probleem. Niet meteen denken dat de laser kaduuk is en zeker niet van een 850. Ze hebben geen oneindig leven maar 25 jaar is niks volgens mij...

Groetjes. ;-)
movieman

Berichtdoor Ralphies op zo mei 09, 2010 11:45 am

Ja het is ook een kwestie van geluk hebben erbij denk ik, beide CD850Mk2 die ik van de hand deed recent ivm investeringen in aanschaf ander spul, hadden dit gelukkig nog niet.

Maar voor een perfectionist is het sund dat het spul al weer zo oud is, statistisch gezien zal er na al die jaren ooit iets kapot gaan en dat lijkt me een irritant idee :)
Grondig reviseren is dan ook geen overbodige luxe, qua elco's. De laser verder buiten afstelling heb je verder niet in de hand qua levensduur.

Maar qua look blijf ik de CD850MK2 tesamen met CD880 en CD960 de mooiste spelers! Soms ms ik de ouwe maatjes wel eens :)
Maar voor iemand die zo zuinig is die dan denkt ow, laat ik die cdd882 maar niet gebruiken des te eerder is hij helaas op, tja, dan moet je er niet aan beginnen en gewoon verkopen.

Kijk met die DAC960 is dat anders heb er 3 van en alle drie zijn straks perfect gereviseerd, elco's vervangen, sommige opamps vernieuwd, middentrap vernieuwd, extra koellichamen ivm hitte montage,rode wima's erin, lampjes vernieuwd, nee geen conrad-lampjes, etc en kan statistisch weer tig jaar mee.

Een cd-speler is toch altijd afwachten hoe lang hij nog mee gaat, jammer dat ze geen nieuwe cd850mk2 op verzoek bouwen bij philips :)
2xDAC960 S2, 1xDAC960 S1, FA960MK2, FA960, FA890, CD880, 2xCDD882, 3xCD723, 3xCD624, FT980, FT880, FB840, 2xFB815, Senseo...
Ralphies

Berichtdoor movieman op zo mei 09, 2010 4:37 pm

Hoi,

Op zich zijn die Conrad-lampjes goed ware het niet dat ze een te laag Voltage/Wattage hebben voor de meeste Philips-apparaten. Het wordt steeds lastiger om A-merk kwaliteitscomponenten te krijgen maar bij Conrad kom je in ieder geval al een heel eind, zou je daar het één en ander niet kunnen vinden dan zijn er nog altijd ASWO en Farnell. Voor wat betreft kwaliteit ben je dan ook zo'n beetje klaar met de keuze in bedrijven. Niks tegen Aziaten maar die Chinese import van de elektronicaboer op de hoek van de straat die mag wat mij betreft in de schappen blijven liggen. Het zal nog wel een paar jaartjes duren voordat ze op het niveau van de Jappen zijn. De vraag blijft natuurlijk of ze dat wel willen...

Als je tegenwoordig een beetje redelijke kwaliteit CD-speler hebben wilt dan denk ik dat je afgezien van Pioneer Professional nog maar weinig keuze hebt en zeker wat betreft de levensduur van de loopwerken en lasers. De meeste units (ook van dure high-end apparatuur) kosten tussen de 10 en 20 euro. Als je weet dat een Philips CDM4/19 (CD850) in 1990 ca. 200 euro kostte dan lijkt het me niet gek dat de cheapo moderne loopwerkjes "ietwat" slechter zijn... :shock:

Groetjes. ;-)
movieman

Berichtdoor Jurjen op zo mei 09, 2010 5:15 pm

Wat afstellen van de laser betreft, bij een cdm 4 loopwerk zoals in de cd 850 zit, is zo ongeveer niks af te stellen ;) Ze doen het of ze zijn op. Veel zit daar niet tussen helaas.
MFB 532

Jurjen

Volgende

Keer terug naar Compact Disc