Gatgver, wat een zooi

Sommigen zijn blij dat ze van die "knetterende haardvuren" af zijn, terwijl anderen bewust nog nieuw vinyl kopen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Pjotr

31 dec 2007, 16:02

Ik heb wat tijd en dacht snel effe mijn 212 aan de gang te krijgen, dat wil zeggen om te beginnen schoon te maken, maar wat is dat een vieze troep die verrotte aandrijf rubbers. Had wel her en der gelezen dat het troep was, maar kan me vanaf vandaag ervaringsdeskundige noemen. :(
De meeste troep zit op het aandrijf-asje, kan ik dat op eenvoudig losmaken zodat ik het makkelijker kan schoonmaken?

Groet
Paul
Philips 551 /651
Aristona 5521 / 5621
Receiver Major Accoustics RS4020
Versterker Music Hall 25.2
Philips Bi Ampli radio
set 532'ers
set 544'ers
set MA Silver RX2
3x 212 TT
Thorens TD145
AKAI GX365D

En ook op twitter.... @lipsiaan
Thomas
Site Admin
Contacteer:

31 dec 2007, 16:40

Hahahaha, welkom bij de club, Paul! Het is inderdaad enorme smurrie. Je kunt het beste als volgt te werk gaan:

1. Fles DASTY van de Wibra bij de hand
2. Flinke rol keukenpapier ernaast
3. Met een grote schroevendraaiert schraap je de grootste zooi weg en veegt deze af in keukenrol met wat DASTY. Dat middeltje zorgt ervoor dat je niet het hele keukenpapier aan stukken scheurt met de plakkerige troep.
4. Met de spuitfles DASTY spuit je wat schoonmaakmiddel OP het rubberspoor dat waarschijnlijk in je machine ligt. Dan met keukenpapier stevig opvegen. Deze behandeling blijven herhalen tot alle zooi weg is.
5. Op moeilijk bereikbare plekjes gebruik ik meestal een tandenborstel of wattenstaafje. Die laatste zijn goed om alles in te weken met DASTY maar hebben op dit gebied weinig poetcapaciteit. De stevige haartjes van de tandenborstel hebben hetzelfde effect als een nagelborstel op je vuile handen; ze poetsen met geweld de zooi weg. Wederom veelvuldig DASTY toevoegen bij wijze van verdunner en veel deppen met keukenrol.

Succes, mijn vriend! Jou hoef ik in elk geval niet te waarschuwen voor vuurwerk, je hebt al andere bezigheden gevonden :)
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
Pjotr

02 jan 2008, 22:29

Thomas schreef:Hahahaha, welkom bij de club, Paul! Het is inderdaad enorme smurrie. Je kunt het beste als volgt te werk gaan:

1. Fles DASTY van de Wibra bij de hand
2. Flinke rol keukenpapier ernaast

prima spul zeg, gaat perfekt. Is weer helemaal blitzeblank. Effe een el cheapo elastiekje en een ander GP-elementje dr'op gezet en het werkt allemaal. Moet wel nog effe din-stekkertje in orde maken en ik begrijp dat jij me kunt helpen met een goed rubbertje en een GP401/ GP402 element, ik hoor dat dan wel. Als de kerstboom weg is, zet ik hem in de woonkamer bij mijn versterker 306/ tuner 106, kan er nu niet bij :(
Donderdag- en vrijdagavond heb ik weer effe tijd (vrouwtje en kids weg :D ), dan ga ik eens met die SX6857 aan de gang, kijken of dat wat nog wat wordt.

Groet
Paul
Philips 551 /651
Aristona 5521 / 5621
Receiver Major Accoustics RS4020
Versterker Music Hall 25.2
Philips Bi Ampli radio
set 532'ers
set 544'ers
set MA Silver RX2
3x 212 TT
Thorens TD145
AKAI GX365D

En ook op twitter.... @lipsiaan
s_k

11 jan 2008, 01:46

Een ploatendroaier kun je altijd 't best 'los' ophangen. Dus aan een muur ofzo.
En daar is altijd plek.
Natuurlijk doen als de vrouw weg is (of mijn vrouw kapen... Nee, AF AF!)
Bezit: Goeie oren!
Plaats reactie