Voor de echte liefhebber !!!!!

Sommigen zijn blij dat ze van die "knetterende haardvuren" af zijn, terwijl anderen bewust nog nieuw vinyl kopen.

Moderator: Moderators

Pjotr

10 nov 2007, 23:11

Zit lekker een ouwe LP van de groep Nektar uit 1973 genaamd 'Remember the future' te draaien en kijk terloops eens op de hoes naar de kleine lettertjes onderaan de hoes: This Bellaphon/ Bacillus 33 1/3 R.P.M. quadraphonic record is produced by the SQ system which permits the reproduction of sound from your separate channels when a special SQ decoder is used with suitable amplifiers and four loudspeakers. This SQ record will be reproduced as 2-channel stereo when played through standard stereo equipment", oftewel een quadrofonische LP. Links boven in de hoek staat een embleempje QUADRO SQ STEREO.
Nummer: BLPS 19164 Q. Soort muziek: progressieve rock uit de 70'er jaren, er staan 2 nummers op, 16 minuten op A en 19 minuten op B. Jammer genoeg ruist de plaat wat, maar dat is er wel uit te poetsen denk ik.
Muziek is wel mijn stijl, maar als ik iemand van MFB quadro klub blij kan maken doe ik dat graag want zoveel SQ zijn er niet in omloop denk ik en ik heb geen zelf quadro spullen. Gratis, umsonnst.
Ik hoor het wel.
Groet
Paul
Philips 551 /651
Aristona 5521 / 5621
Receiver Major Accoustics RS4020
Versterker Music Hall 25.2
Philips Bi Ampli radio
set 532'ers
set 544'ers
set MA Silver RX2
3x 212 TT
Thorens TD145
AKAI GX365D

En ook op twitter.... @lipsiaan
pe1dna

11 nov 2007, 13:10

Interessant.

Down to Earth van Nektar heb ik wel als quad album (Ook een SQ LP maar dan geconverteerd naar DTS CD), maar deze nog niet.
Thomas
Site Admin
Contacteer:

11 nov 2007, 16:46

Hi Paul,

Dat is leuk zeg! Ik ken Nectar niet dus zal er ter oriëntatie eens iets van downloaden. Volgens mij woon je ook hier in 't Zuiden, niet? Kunnen we hem misschien eens op de 832 leggen en eens beluisteren hoe Quadro die plaat is ;)
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
gromsound
Contacteer:

04 jan 2008, 08:04

Dag 4dro-vrienden!

He jammer gemiste kans zie dit topic:
viewtopic.php?f=8&t=439" target="_blank

Mag ik hier een lansje breken voor het ronddelen van zeldzame 832 ammo voordat het voorgoed verdwijnt op de prive-harddisk van onze overigens zeergewaardeerde quadroveteraan?
Tot nu toe hebben Laurens en ik slechts 5 cd's (4 van mij) met SQ spul kunnen verzamelen voor de 'pool', en het is helaas verder doodgelopen ondanks het toegenomen 832 bezit alhier...

Komaan mannen, even uit de luie luisterstoel opstaan tot nut van het algemeen 8)

4kanaalsgroet van Gromsound, met de hongerige audio-CD recorder (plips natuurlijk).
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
Laurens

04 jan 2008, 10:31

zo, Peter Metz Quadrafonic Spectacular ligt nu op de draaitafel en wordt op dit moment opgenomen. Als het goed gaat zal ik gelijk Antiphonal music for four brass choires doen.
Ik moet jullie teleurstellen, het is wel met een goedkoop vivanco phono preampje, de 591 werkt niet echt mee. Ik probeer hem als phono pre te gebruiken, met de platenspeler op de pu ingang en dan op de tape uitgang mijn computer, maar dat werkt niet :S
wie weet hoe dat wel gaat?
Forum voor zendamateurs, met het accent op zelfbouw: http://hamforum.nl/" target="_blank
gromsound
Contacteer:

05 jan 2008, 11:29

eigenaardig dat zou wel moeten werken zo. Komt er wel goed geluid uit de versterker en wil het de pc niet in? Check dan de sterkteregelaars in de software even die willen wel eens standaard te laag staan.
Overigens stel ik graag mijn fijne nietcomprimerende audio CD recorder ter beschikking hoor, dan heb je al die computernarigheid niet... LPs tussen hardboard naar Hokse toe en de rest gebeurt vanzelf.
Laurens

05 jan 2008, 15:26

De vivanco doet het best aardig :) het is voldoende, beter dan de opnamen van hifi video :)
Het platenspelergeluid komt wel goed uit de luidsprekers als ik de 591 gebruik, maar er komt gewoon geen signaal uit de tape uit...
Ik zou dan een aftakking op de volumepoti kunnen maken, maar ik wil liever gewoon de din uitgang gebruiken
de instelling van de computer is OK, met de vivanco preampje kan ik wel gewoon opnemen.
Forum voor zendamateurs, met het accent op zelfbouw: http://hamforum.nl/" target="_blank
Thomas
Site Admin
Contacteer:

05 jan 2008, 19:39

DIN gedonder? Ik werk zo met vele versterkers waarbij mijn PC altijd aan een tape in/out hangt. Gaat altijd goed!
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
Jurjen

06 jan 2008, 19:05

Ik durf bijna niet te vragen of je de goede pinnen van de DIN plug aangesloten had, maar dat zal wel.......

Het is wel raar dat het niet werkt. Werkt de uitgang ook niet een tape deck ofzo?
MFB 532
gromsound
Contacteer:

07 jan 2008, 09:40

let ook eens op de kabel inderdaad, soms moet je een gekruiste hebben (in/uit andersom)! Voor moeilijke gevalletjes heb ik een bakje 'rare kabels' dan komt er altijd wel geluid uit ;-)
Hanske

07 jan 2008, 10:03

gromsound schreef:Dag 4dro-vrienden!

He jammer gemiste kans zie dit topic:
viewtopic.php?f=8&t=439" target="_blank" target="_blank

Mag ik hier een lansje breken voor het ronddelen van zeldzame 832 ammo voordat het voorgoed verdwijnt op de prive-harddisk van onze overigens zeergewaardeerde quadroveteraan?
Tot nu toe hebben Laurens en ik slechts 5 cd's (4 van mij) met SQ spul kunnen verzamelen voor de 'pool', en het is helaas verder doodgelopen ondanks het toegenomen 832 bezit alhier...

Komaan mannen, even uit de luie luisterstoel opstaan tot nut van het algemeen 8)

4kanaalsgroet van Gromsound, met de hongerige audio-CD recorder (plips natuurlijk).
er staan hier reeds enkele SQ LP's gereserveerd voor de heren Laurens en Thomas en die gaan mee naar de meeting in maart dus laat dat mijn bijdrage zijn (tot op heden) aan het in leven houden van het quadraphonie erfgoed :wink:
Laurens

07 jan 2008, 11:47

mooi :)
Ik ben erg benieuwd. Mijn nieuwste aanwinst is trouwens een LP van Bob Dylan in CD-4 quadrafonie! (bijna discreet dus :))
Hanske

07 jan 2008, 17:57

eops, die voor Thomas is dus de 209s testplaat :wink:
Hanske

07 jan 2008, 17:57

Hanske schreef:eops, die voor Thomas is dus de 209s testplaat :wink:
oeps dus
s_k

11 jan 2008, 01:40

Tip voor 't uitwisselen van quadrofonische muziek:
Een Quadrorecorder van Akai of Sony is helemaal niet duur en prima van kwaliteit.
Heb zelf 'n 202 D SS voor 30 euro gekocht. Gebruik hem zelf gewoon voor 4-kanaals opnames (die later afgemixed worden), maar is ook prima bruikbaar voor quadro.
Aanschouw hier mijn 202:
http://www.youtube.com/watch?v=l87i_dfobPY" target="_blank
Bezit: Goeie oren!
Plaats reactie