quadro naald+element...

Sommigen zijn blij dat ze van die "knetterende haardvuren" af zijn, terwijl anderen bewust nog nieuw vinyl kopen.

Moderator: Moderators

gromsound
Contacteer:

25 jan 2006, 08:45

Even zitten paintshoppen gisteravond, de printsporen overgetrokken en in een andere layer geisoleerd, hopelijk lukt de volgende link (zipfile, op het werk met webftp omhooggeladen) :

http://members.lycos.nl/gromsound/app/sq2_print.zip

Wie heeft er de mogelijkheid om met zo'n fotogevoelige printplaat een proefprintje te maken? (ik zit in het oudijzer, andere tak van sport helaas).

PS Thomas, ik heb dit geprobeerd met je nieuwe tooltje, echter zip wordt niet geaccepteerd en met losse jpg's blijkt er een te groot. Hélas. Misschien heeft McTommi nog plek in zijn -betaalde- fotobuffer.
Laatst gewijzigd door gromsound op 25 jan 2006, 12:18, 2 keer totaal gewijzigd.
gromsound
Contacteer:

25 jan 2006, 08:49

mcTommi schreef: P.S. Bijschrift; als je na meer dan een jaar zoeken de N6302 kokofoon hebt gescoord, ga je wel eens malle dingen doen ;-)
Voor de goede orde, McTommi is niet helemaal zo gestoord als het nu lijkt want ik heb hem zelf een half jaar eerder (toen ik een kokofoon gescoord had-in zijn vakantie!) als teaser zo'n foto van mezelf gestuurd.... inclusief het 5polige dobbelsteen neusgat ;-)

Je blijft lachen met die ouwe meuk, wat een hobby.

@Remi: hmmm ik heb ook nog geen antwoord van die pief uit Arnhem, hij zal zich wel lens geschrokken zijn van de stortvloed aan biedingen. 'Ik hoef er niet veel voor te hebben' jaja!
Thomas
Site Admin
Contacteer:

25 jan 2006, 19:45

Tom,

Schitterend! Wat een ontzettend stoere foto..... Is dat nou wat ze liefde voor 't vak noemen?? :P

Grt!
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
mcTommi
Contacteer:

25 jan 2006, 23:57

wellicht ? Of een uiting van optimale gestoordheid ?

Groeten,
Tom.
Kom maar binnen, Swieb, dan veeg ik even wat kofferbandrecorders en platenspelers aan de kant. Kopje koffie ? (vrij naar Malle Pietje RIP)
mcTommi
Contacteer:

26 jan 2006, 00:00

gromsound schreef:Even zitten paintshoppen gisteravond, de printsporen overgetrokken en in een andere layer geisoleerd, hopelijk lukt de volgende link (zipfile, op het werk met webftp omhooggeladen) :
O dat maak ik zo na met een stuk blik en een lasapparaat......
Kom maar binnen, Swieb, dan veeg ik even wat kofferbandrecorders en platenspelers aan de kant. Kopje koffie ? (vrij naar Malle Pietje RIP)
pe1dna

26 jan 2006, 00:03

Onbruikbare link... althans bij mij.
mcTommi
Contacteer:

26 jan 2006, 00:05

pe1dna schreef:
Onbruikbare link... althans bij mij.
Gebruik je rechtermuisknop en klik op "doel opslaan als".
Werkt als een speer ! Krijg je die ZIP binnen en kan je hem uitpakken; drie jpg's. Heb het zelf zojuist gedaan.

Een figuurzaag heb ik al, nu moet Gromsound me even een plaat triplex geven, dan ga ik aan de slag.
pe1dna

26 jan 2006, 01:17

mcTommi schreef: Gebruik je rechtermuisknop en klik op "doel opslaan als".
Werkt als een speer ! Krijg je die ZIP binnen en kan je hem uitpakken; drie jpg's. Heb het zelf zojuist gedaan.
Inderdaad, dat werkt - bedankt.
Jammer dat het jpeg formaat weer misbruikt wordt, met allerlei artefacten als gevolg. Gelukkig is de schade in sq2_sporen.jpg niet onherstelbaar.

Mensen, knoop dit in je oren:
Het jpeg bestandsformaat is bedoeld voor FOTOGRAFISCH materiaal, NIET voor zaken als scans van lijntekeningen en teksten, screendumps e.d.
Door dat soort scans in jpeg op te slaan breng je meestal onherstelbare schade aan in de scan informatie. De "lossy" compressie van jpeg is niet bedoelt voor dit soort bronmateriaal. De schade is misschien niet direct zichtbaar voor het blote oog, maar als je een print wilt belichten met die jpeg kun je beter eerst het plaatje converteren naar een 2-kleuren zwart-wit plaatje.

Zie hier voor een 10k gif file van de print (de jpg was 72k):
http://img66.imageshack.us/img66/5120/sq2sporen7sa.gif

Meer leesvoer:
http://jeffglover.com/ss/extra02.php
http://www.thbcomponents.com/products/fileformats.html
gromsound
Contacteer:

26 jan 2006, 15:12

Remi schreef: mijnheer zwijgt in alle talen inmiddels, doet duidelijk niet wat hij toezegt
ik wil het ding al niet meer hebben
Remi
De beste man heeft me net keurig teruggemaild dat er meer belangstelling is dan ie had verwacht (nou!) dus dat ie iedereen een kans geeft en de biedingen tot zondag 2400 openhoudt. De stand is al 85 eu (want er zit een 422-II in!). Tja dat is mij zelfs te gortig... Klein kansje dat het de hoogste bieder om het element gaat en dat de rest weer wordt afgestort, keep on dreaming Gromsound!

Van het weekeinde ga ik me op dat SQ printje storten, heb wat toverfolie gekregen van de TV monteur waarmee je een daarop gekopieerd sporenplan mbv een strijkijzer op het koper overbrengt... ben benieuwd, dit is geheel nieuw voor me. Uit de erfenis van mijn pa (radio hobbyist sedert de jaren 40) kwamen warempel nog een doosje printplaten en lotlack, benevens een glazen ets/ontwikkelschaaltje. Alleen het etsmiddel was verworden tot chemisch afval ;-)

Ik houd u op de hoogte!

Andre.

--------
die avond: HOUSTON WE HAVE A PRINTJE!

Afbeelding

valt niet tegen voor een eerste keer...

The day after: ik vond nog een drukfout in de sq2 gegevens - is gerepareerd, en heb nu ook een stuklijst in excel erbijgedaan. Tevens is alles nu in GIF :) have fun.
The weekend after: ojee-ojee, dat layout deel zit vol ernstige fouten, zeker de stagair van Philips aan gezet destijds.. heb het adhv het schema gerepareerd hopelijk klopt het nu. Nog 4 onderdeeltjes scoren en het ding is klaar voor de test.
---------- 12 feb-------
Potjandorie wat een strijd! De originele docu zit vol met grove fouten, ik blijf aan het puzzelen. Is dat namaak-ontmoedigingsbeleid van Philips geweest destijds? :evil: Desondanks heb ik nu op 3 van de 4 kanalen geluid en er lijkt inderdaad verschil te zitten tussen voor en achter. Nog even doorbijten, ik update de zipfile van hierboven continu tbv eventuele navolgers. Weet iemand een bron voor een SQ testplaat met 4 duidelijk verschillende signalen? Misschien ergens als wav te vinden...
pe1dna

17 feb 2006, 11:43

gromsound schreef: ...... Weet iemand een bron voor een SQ testplaat met 4 duidelijk verschillende signalen? Misschien ergens als wav te vinden...
Die ben ik een paar dagen geleden nog tegengekomen op het web!

Effe kijken in m'n browse history .....

Gevonden!

http://www.grizwald.plus.com/quad/
gromsound
Contacteer:

18 feb 2006, 11:27

Geweldig!!
(was wel 10 minuten aan het kraken met mijn modempje om het op te halen maar vooruit... moet toch gebeuren he).

Overigens houd ik nu de voortgang bij op
http://members.lycos.nl/gromsound/app/sqdec.htm

We zijn er bijna, duim met me mee!

Andre
RRe

28 feb 2006, 10:59

Kijk eens:

Soldeerzijde
Afbeelding

Componenten opstelling
Afbeelding

Schema
Afbeelding

Gr, Ruud
Zoiets repareer je toch...
Laurens

02 mar 2006, 22:02

zow jongens...
ik heb dus een mooie sq quadro plaat overgenomen.
500MB aan muziek (420MB van de wav file voor op CD, 80 van de 320kbps mp3)
iemand intresse? hoe stuur ik hem door? 500MB gaat niet met e-mail...
ik heb er nog eentje, vol met klassieke muziek, maar die moet ik nog overnemen.
pe1dna

03 mar 2006, 08:09

Laurens schreef:zow jongens...
ik heb dus een mooie sq quadro plaat overgenomen.
500MB aan muziek (420MB van de wav file voor op CD, 80 van de 320kbps mp3)
iemand intresse? hoe stuur ik hem door? 500MB gaat niet met e-mail...
ik heb er nog eentje, vol met klassieke muziek, maar die moet ik nog overnemen.
Je zou 'm kunnen uploaden bij http://www.yousendit.com/ dan kunnen anderen de file daar weer downloaden (maximaal 7 dagen / 25 keer).
Al heb ik daar de laatste tijd slechte ervaringen mee. Iemand had me een 250MB file gestuurd via yousendit.com maar de download brak steeds af bij 100 - 150MB. Uiteindelijk maar een cd-r via de post verstuurd :-)
Welk album is het eigenlijk?
gromsound
Contacteer:

05 mar 2006, 22:19

Nou nou, dat doe ik niet snel een 2e keer zeg. Maar OK hij doet het eindelijk. Zie
http://members.lycos.nl/gromsound/app/sqdec.htm

Afbeelding
radio met zijspan

Afbeelding
4dro dubbeldekker

Mooi werk RRe, echter kijk even naar de laatste stand van de zipfile met het schema want in jouw werkstuk zitten nog de onontdekte fouten die je alleen ontdekt door te bouwen en dan eindeloos te meten met de scoop.

En nou ga ik weer gewoon een auto slopen hoor!

groet van Grom4drosound.
Plaats reactie