quadro naald+element...

Sommigen zijn blij dat ze van die "knetterende haardvuren" af zijn, terwijl anderen bewust nog nieuw vinyl kopen.

Moderator: Moderators

Thomas
Site Admin
Contacteer:

02 nov 2005, 12:23

Ik denk niet dat je het gecodeerde SQ signaal op band kunt opnemen (stereo) en dan alsnog gedecodeerd krijgt. Hou rekening met bandruis en SNR, waardoor je kwaliteit wellicht drastisch negatief beïnvloed wordt...

Grt!
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
mcTommi
Contacteer:

02 nov 2005, 23:57

Mop van de week....ben ik gisteren mijn verzameling diverse zooi elpees aan het opruimen.....kom ik er ééntje tegen, geheten; the Brian Goldwyn Orchestra plays 14 tango-hits.

Staat er linksboven op de voorzijde van de hoes; this quadrophonic record can also be played in Stereo........potjandikkie ! Heb ik zomaar een 4dro LP !!
Resumerend; een 832, een 422-element, vier stuks 22RH532, een quadrophonic LP...........maar geen 4dro naald :twisted: :twisted: :twisted:

Wie heeft er nog zo'n ciabatta-naald in de kast liggen ?

Tom.
Kom maar binnen, Swieb, dan veeg ik even wat kofferbandrecorders en platenspelers aan de kant. Kopje koffie ? (vrij naar Malle Pietje RIP)
jvschaik
Contacteer:

03 nov 2005, 07:26

mcTommi schreef:Mop van de week....ben ik gisteren mijn verzameling diverse zooi elpees aan het opruimen.....kom ik er ééntje tegen, geheten; the Brian Goldwyn Orchestra plays 14 tango-hits.

Staat er linksboven op de voorzijde van de hoes; this quadrophonic record can also be played in Stereo........potjandikkie ! Heb ik zomaar een 4dro LP !!
Resumerend; een 832, een 422-element, vier stuks 22RH532, een quadrophonic LP...........maar geen 4dro naald :twisted: :twisted: :twisted:

Wie heeft er nog zo'n ciabatta-naald in de kast liggen ?

Tom.
In de kast niet maar ik kan de naald wel leveren
gromsound
Contacteer:

03 nov 2005, 08:06

[quote="mcTommi"] een quadrophonic LP...........maar geen 4dro naald /quote]

Begreep ik nou juist uit het voorafgaande dat je dat ene flipscompatibel type 4dro systeem (SQ) gewoon met een 832&412&normale naald af kan spelen:

quote:
Bij SQ (of QS) codering wordt een gewoon stereo medium gebruikt om 4 kanalen over te brengen. Dus een gewone stereo LP, en je kunt een normaal stereo element gebruiken, dus je hebt geen 422 element nodig. Wel moet het SQ stereo signaal gedecodeerd worden door een SQ decoder. Die zit standaard in een 22rh832.
:end quote

En lees deze even!
http://www.mfbfreaks.com/forum/viewtopic.php?t=16

Probeer het eens zou ik zeggen!
mcTommi
Contacteer:

03 nov 2005, 19:28

gromsound schreef:
Probeer het eens zou ik zeggen!
Maar natuurlijk, ben gek op proberen !

Nou, voor het geval je van tango's houdt; het klingt als een klok.
Even nog een setje DIN-kabels van een meter of 6, 7...dan kunnen de Aristona 6541's aan de 832 gehangen worden, die op de vensterbank staat.
Nu draait het op de bekende wall of sound (rek 2 bij 2 met viermaal 532 en 832 en nog meer)......met éénmaal een vervelend midje.

Het is alleen wel muziek om errug meeelig van te worden ;-) Heb hem nu op 45 toeren gezet, dan is het sneller afgelopen.

Heeft Jarre geen 4dro LP's gemaakt ?

Overigens is de LP vandaag voor het eerst uit zijn hoesje geweest, zo te zien......nieuwstaat ! Uit een failliete boedel; onverkoopbaar, haha.... :lol:

Tom.
Kom maar binnen, Swieb, dan veeg ik even wat kofferbandrecorders en platenspelers aan de kant. Kopje koffie ? (vrij naar Malle Pietje RIP)
mcTommi
Contacteer:

03 nov 2005, 19:54

Da's nou ook wat.......het laatste nummer op kant 2 is de muzikale begeleiding van het liedje, wat ik van mijn opa heb geleerd; "er was een vogeltje dat kon niet kakken" !!!!!!!

Opa is al haast 30 jaar dood en na al die jaren de muziek bij het liedje gevonden, is dat wat dan ?

D’r was een vogeltje dat kon niet kakken
D’r was een veertje aan z’n poepertje blijven plakken,
Hij zei verdie, hij zei verda, hij zei verdomme
Hoe is dat veertje aan m’n poepertje gekomme?

Groeten,
Tom.
Remi

05 nov 2005, 00:07

:D hahaha, die 45 toeren oplossing is leuk!
maar dan vliegt het veertje eraf en raakt vogeltje aan de dunne...
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
gromsound
Contacteer:

16 nov 2005, 13:18

Ondertussen heb ik thuis in een klein uurtje de 832 manual (nl) zitten scannen met een eerlijk oud parallelpoort scannertje op W98 en de resulterende 3x4 Mb jpgs naar Thomas gemaild (op het werk uiteraard anders lukt het niet meer dit jaar).

We wachten gespannen af, doe er je voordeel mee en laat je verrassen (ook door de gecompliceerdheid van dat joekel!).

Andre in scanmode.
Thomas
Site Admin
Contacteer:

16 nov 2005, 14:16

André,

Inderdaad, alles weer ontvangen waarvoorm ijn grote dank. Ik moet nog evne wat fatsoenlijke plaatjes schieten van mijn eigen 832, en dan kan het geheel weer online. Komt goed!
Thomas Baur
pe1dna

18 nov 2005, 07:12

Ik heb ook een service manual van de 22RH832/00/15/22/50/65/72. 46 A4tjes (inclusief de uitklapvellen van 4 en 6 A4tjes).
Laat maar weten als je nog wat mist.

Overigens lag deze manual op een hele grote stapel Philips service manuals die verkocht wordt voor weinig. Zie ook:

http://sharon.esrac.ele.tue.nl/verkopen/

En de opbrengst gaat niet in prive-zakken maar wordt gebruikt voor stichtings aktiviteiten.
pe1dna

18 nov 2005, 07:27

Thomas schreef:Ik denk niet dat je het gecodeerde SQ signaal op band kunt opnemen (stereo) en dan alsnog gedecodeerd krijgt. Hou rekening met bandruis en SNR, waardoor je kwaliteit wellicht drastisch negatief beïnvloed wordt...

Grt!
Dat valt wel mee. Het belengrijkste is dat de faserelatie tussen de 2 kanalen niet aangetast wordt, en bij een goed ingestelde tape/cassette recorder (kop exact op 90 graden) zit dat wel goed.

Met andere woorden: SQ is gewoon op te nemen op tape of elk ander stereo medium. Er bestaan zelfs SQ gecodeerde cd's!
gromsound
Contacteer:

19 nov 2005, 00:07

Dank u voor deze opmerking!
Overigens heb ik inmiddels bedacht dat ik het beste mijn HiFi videorecorder met audiostand kan gebruiken die neemt op in FM kwaliteit dus dat moet lukken. Bovendien 4 uur speelduur dus geen problemen om hele LPs op te nemen itt bv een Tascam die op dubbele snelheid loopt.
Nou nog een SQ decoderprintje uit een sloop 832 en we kunnen van start!
groet,

Andre.
Thomas
Site Admin
Contacteer:

19 nov 2005, 00:46

Kunnen we zo'n printje niet nabouwen? Is 't groot/ingewikkeld?
Thomas Baur
pe1dna

19 nov 2005, 08:59

Thomas schreef:Kunnen we zo'n printje niet nabouwen? Is 't groot/ingewikkeld?
Effe de SM er bij pakken....

Het SQ decoder printje bestaat uit 15 bc548's, 2 bc559's en een handvol passieve componenten.

Voor het afregelen van de 10(!!) instelpotmeters van deze matrix decoder heb je een echte dubbelstraals scoop nodig.... Je moet 2 X-Y diagrammen (ellipsen) tegelijk kunnen bekijken.
pe1dna

19 nov 2005, 09:05

Overigens bestaan er ook software SQ decoders als plug-ins voor pakketten als Nuendo en Adobe. Die voedt je met het sq gecodeerde stereo signaal als wav file van je platenspeler en er komen dan 4 quad kanalen uit die je b.v. als 4 wav files kunt opslaan of weer met een DTS encoder tot een DTS cd of dvd kunt coderen / branden.
Plaats reactie